Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης για τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών..!

Η παρακάτω συνέντευξη τύπου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, δημοσιεύθηκε στις 16 Σεπτεμβρίου 2013, στην ιστοσελίδα chrisohoidis.gr, με τίτλο «Είναι η
στιγμή για το επόμενο βήμα. Η αντοχή του κόσμου να γίνει ελπίδα». Σε αυτή, μεταξύ άλλων, ο υπουργός μιλάει για τις νομοθετικές ρυθμίσεις όσον αφορά τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μετά τον ανασχηματισμό, το Υπουργείο έχει πλέον ξεχωρίσει από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Ονομάζεται Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και ως Υπουργείο ο χαρακτήρας του είναι από τη μια μεριά απολύτως αναπτυξιακός και από την άλλη πλευρά κοινωνικός.

Οι υποδομές είναι ένα εργαλείο για την ανάπτυξη της χώρας. Οι υποδομές, κατά τη διάρκεια της κατασκευής τους, δημιουργούν απασχόληση που είναι τόσο πολύτιμη για την ελληνική οικονομία και για την ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια της κρίσης. Κάνουμε κάθε προσπάθεια για τη δημιουργία νέων υποδομών και την ανάπτυξη της χώρας.

Τα δίκτυα εξυπηρετούν τους πολίτες. Ένα σημαντικό νομοσχέδιο που έρχεται αύριο στη Βουλή για να συζητηθεί στην αρμόδια Επιτροπή και στη συνέχεια στην ολομέλεια, αφορά μεταξύ άλλων τη λειτουργία των δημόσιων επιβατικών μεταφορών, τις μεταφορές δηλαδή οι οποίες εξυπηρετούν τη μετακίνηση των συμπολιτών μας από περιοχή σε περιοχή, μέσα στα όρια των νομών, μέσα στα όρια των περιφερειών και πανελλαδικά. Είναι οι μεταφορές που σήμερα γίνονται κυρίως με τα ΚΤΕΛ. Ουσιαστικά, το νομοσχέδιο αφορά στην υποχρέωση της χώρας για την προσαρμογή στον κανονισμό 1370 του 2007, που αφορά στην παροχή όλων των ειδών τις μεταφορές, οδικές, αεροπορικές, σιδηροδρομικές. Εδώ έχουμε να κάνουμε με τις οδικές μεταφορές.

Το μεταφορικό έργο πλέον όταν θα αρχίσει να εφαρμόζεται αυτή η νέα πολιτική, δεν ανατίθεται σε κάποιον συγκεκριμένα, αλλά θα ανατίθεται με διαγωνισμούς ανά περιφερειακές ενότητες, δηλαδή ανά νομό, όπως ήταν παλιά. Επιλέχτηκαν μικρές γεωγραφικές περιφερειακές ενότητες, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και σε μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις να συμμετέχουν στο μεταφορικό έργο και στους διαγωνισμούς.

Το μεταφορικό έργο διακρίνεται σε δυο ομάδες. Είναι θέματα για τα οποία σας είχε κάνει μια αρκετά εκτεταμένη ενημέρωση –γι’ αυτό εγώ θα είμαι σύντομος- ο κ. Χατζηδάκης. Το έργο διακρίνεται σε δυο ομάδες. Η πρώτη ομάδα αφορά στις γραμμές αποκλειστικού μεταφορικού έργου, δηλαδή ο ανάδοχος έχει αποκλειστικότητα και δεύτερη ομάδα οι άγονες γραμμές όπου έχουμε και αποκλειστικό έργο και επιδότηση.

Η επιδότηση της γραμμής σήμερα -θέλω να αναφερθώ σε αυτό το θέμα, της επιδότησης των εισιτηρίων και των γραμμών, σήμερα, όπως ξέρετε, πολλά εισιτήρια με το καθεστώς που έχουμε είναι πολύ ακριβότερα στις εμπορικές γραμμές απ’ αυτό που θα έπρεπε να είναι. Έτσι, έμμεσα ο επιβάτης επιδοτεί τις άγονες γραμμές που υπάρχουν σε όλη τη χώρα.

Έχουμε δηλαδή μια διαδικασία εσωτερικής επιδότησης. Αυτό είναι κοινωνικά άδικο. Πρέπει όλοι οι φορολογούμενοι Έλληνες να επιδοτούν με τη συνδρομή τους, με το φόρο τους δηλαδή, τις άγονες γραμμές της χώρας. Με την απελευθέρωση των μεταφορών θα έχουμε και φθηνότερο εισιτήριο και περισσότερη δικαιοσύνη και καλύτερο ανταγωνισμό. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να υπάρξουν νέες γραμμές, που αποφασίζονται ελεύθερα χωρίς προκήρυξη και μπορούν να συμμετέχουν όλοι, εφόσον αυτό αποφασιστεί από την αρμόδια Ρυθμιστική Αρχή.

Τι θα γίνει από εδώ και μπρος; Οι περιφέρειες θα κάνουν ένα σχεδιασμό των γραμμών. Ποιες είναι κερδοφόρες και ποιες είναι άγονες. Οι προτάσεις θα έρθουν από κάθε περιφερειακή ενότητα, δηλαδή από κάθε νομό, στη Ρυθμιστική Αρχή και η Ρυθμιστική Αρχή θα καθορίσει τις γραμμές ανά νομό και το μεταφορικό έργο που θα προκηρυχθεί από τους διαγωνισμούς. Στους διαγωνισμούς η Ρυθμιστική Αρχή θα κάνει προκήρυξη, επαναλαμβάνω, ανά νομό. Το ποσό που θα καθοριστεί για τις άγονες γραμμές θα προκήψει αφού ολοκληρωθούν ορισμένες οικονομοτεχνικές μελέτες για την κοστολόγηση του μεταφορικού έργου. Έτσι ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει από τη μια μεριά το ανώτατο ποσό για κάθε γραμμή κερδοφόρα, αποκλειστική, όπως επίσης την ανώτατη τιμή ανά επιβάτη, ανά χιλιόμετρο και το ανώτατο ποσό της επιδότησης.

Οι διαγωνισμοί είναι μειοδοτικοί, που σημαίνει ότι μπαίνει ένα πλαφόν και στη συνέχεια όποιος προσφέρει λιγότερο, παίρνει το έργο και πρακτικά το νομοσχέδιο αυτό, όπως είπα προηγουμένως, οδηγεί σε ανταγωνισμό, οδηγεί σε μείωση τιμών.

Η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών είναι μια Αρχή η οποία ισχύει σε όλες τις μεταφορές, ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Είναι μια νέα μορφή, ένα νέο εργαλείο για τη λειτουργία της δημοκρατίας, για τη λειτουργία της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Είναι ένα εργαλείο για τις νέες μορφές ανταγωνισμού που έχουν μπει στη ζωή μας. Ουσιαστικά καθορίζονται με αποφάσεις της το ρυθμιστικό πλαίσιο και οι όροι λειτουργίας του ανταγωνισμού και των διαγωνισμών στις επιβατικές μεταφορές.

Η ΡΑΕΜ λοιπόν διενεργεί το διαγωνισμό, εποπτεύει μαζί με τις περιφέρειες και παράγει το ρυθμιστικό πλαίσιο. Το κόστος της ΡΑΕΜ είναι μηδενικό. Δεν υπάρχει κόστος δηλαδή γιατί η στελέχωσή της θα γίνει από άλλες υπηρεσίες, θα υπάρξουν μετατάξεις. Και ήδη ένα αρκετά μεγάλο μέρος του προσωπικού προβλέπεται να παρθεί από τις σιδηροδρομικές μεταφορές και από άλλες υπηρεσίες.

Το νομοσχέδιο έχει και μια σειρά άλλες διατάξεις που αναφέρονται σε προσαρμογές του ελληνικού δικαίου στο ευρωπαϊκό δίκαιο. Υπάρχουν διατάξεις που αναφέρονται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για παράδειγμα, προβλέπεται η υλοποίηση επενδύσεων τρίτων μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δηλαδή θα μπορούν επιχειρήσεις, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εμπορικές επιχειρήσεις που είναι παρακείμενες στο σιδηροδρομικό δίκτυο, να συνδεθούν με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο, για να μπορούν να μεταφέρουν οι βιομηχανίες αυτές μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα εμπορεύματά τους σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας και του εξωτερικού υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο.

Είναι μια σημαντική, νομίζω, καινοτομία, διευκόλυνση των επιχειρήσεων για να μπορούν να αποκτήσουν υποδομές μεταφορών των προϊόντων τους. 

Υπάρχει η διάταξη που αυστηροποιεί, σε κακουργηματικό βαθμό την κλοπή και τη δολιοφθορά του σιδηροδρομικού υλικού. Εδώ, όπως ξέρετε, δεν είναι μόνο το οικονομικό ζήτημα. Οι ζημιές είναι μεγάλες που έχουν γίνει της τάξεως των 20 εκατομμυρίων ευρώ μέχρι στιγμής, αλλά κυρίως είναι ο κίνδυνος πρόκλησης θανατηφόρων ατυχημάτων. Γίνεται λοιπόν κακούργημα και όπως αντιλαμβάνεστε αυτό πια περιλαμβάνει και τους κλεπταποδόχους και όποιους άλλους δέχονται αυτό το υλικό, όπου εκεί πια αρχίζουν και ισχύουν οι διατάξεις περί οργανωμένου εγκλήματος και άρα έχουμε μια μεγαλύτερη αυστηροποίηση των διατάξεων, αυτών που αφορούν την κλοπή και τη δολιοφθορά.

Προβλέπεται επίσης έκδοση αδειών για επιβατηγά αυτοκίνητα που θα εκτελούν ειδικό μεταφορικό έργο. Αυτό αφορά και τους ιδιοκτήτες κατόχους ταξί, δηλαδή, ένας ιδιοκτήτης ταξί μπορεί να αλλάξει τη χρήση της άδειάς του από ταξί σε ένα ειδικό μεταφορικό μέσο, πχ λιμουζίνα . Και θα μπορεί να κάνει μεταφορικό έργο ειδικού σκοπού στα πλαίσια της τουριστικής ανάπτυξης. Πρόκειται για μορφές επιβατηγών μεταφορών που αναπτύσσονται όλο και περισσότερο.

Στο νομοσχέδιο επίσης έχει κατατεθεί τροπολογία που προβλέπει τη συγχώνευση της εταιρείας ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ, της ΔΕΠΑΝΟΜ και του ΟΣΚ, για να κλείσουμε το κεφάλαιο των πολλών κατασκευαστικών εταιρειών, που ήταν διασκορπισμένες στο δημόσιο τομέα. Να γίνει μια ολοκληρωμένη εταιρεία, η οποία θα κάνει κυρίως εποπτεία, σχεδιασμό, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις τη συντήρηση των κτιρίων της αρμοδιότητάς τους.

Προβλέπεται επίσης κατάργηση βιβλιαρίων μεταβολών κατοχής και κυριότητας στα Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης, ουσιαστικά απλοποίηση διαδικασιών για να μπορούν οι πολίτες να μεταβιβάζουν οχήματα μέχρι 4 τόνους χωρίς διατυπώσεις.

Επίσης με άρθρο που υπάρχει μέσα στο νομοσχέδιο, προβλέπεται διάταξη που βελτιώνει και απλοποιεί σημαντικά την εγκατάσταση και λειτουργία των πρατηρίων αερίου κίνησης για τα οχήματα και συνεργείων αυτοκινήτων που κάνουν τέτοιες μετατροπές, έτσι ώστε τώρα που αναπτύσσεται ραγδαία και εξαπλώνεται ραγδαία η αεριοκίνηση, να μπορούν όσοι θέλουν να αναπτύξουν επιχειρηματικότητα στον τομέα αυτόν να το κάνουν γρήγορα και απλά.

Ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ αν έχετε οποιεσδήποτε ερωτήσεις, στη διάθεσή σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θα θέλαμε κατ' αρχήν να μας πείτε αν έχει αλλάξει κάτι στο θέμα του χρονοδιαγράμματος, δηλαδή αν από το 2015 όπως προέβλεπε αρχικά το σχέδιο νόμου για τις επιβατικές μεταφορές θα ισχύσει η απελευθέρωση, αν έχει αλλάξει κάτι πάνω στο χρονοδιάγραμμα.

Και μετά θα ήθελα κάποιες ερωτήσεις σε άλλους τομείς, πάνω στις διατάξεις που έχετε περάσει. Να τις υποβάλλω τώρα;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά για το θέμα της έκδοσης αδειών για επιβατικά αυτοκίνητα με ειδικό μεταφορικό έργο, θα ήθελα κάποιες λεπτομέρειες πάνω στο συγκεκριμένο κομμάτι, δηλαδή αν τυχόν υπάρχουν συγκεκριμένοι αριθμοί ανά Περιφέρεια που θα βγουν, δηλαδή πώς θα είναι ακριβώς η διαδικασία.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Για ποιο θέμα είπατε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το θέμα της έκδοσης αδειών για επιβατικά αυτοκίνητα με ειδικό μεταφορικό έργο. Δηλαδή σε επίπεδο αριθμών τι ακριβώς γίνεται.

Και σε ό,τι έχει να κάνει σχετικά με το θέμα της τροπολογίας για τη συγχώνευση ΘΕΜΙΣ Κατασκευαστική ΔΕΠΑΝΟΜ και ΟΣΚ τι προβλέπεται για το προσωπικό κατά τη διάρκεια της συγχώνευσης. Αυτά προς το παρόν, ευχαριστώ.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Στο πρώτο ζήτημα, δεν υπάρχουν αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα, ενδεχομένως να χρειαστούν μεγαλύτεροι χρόνοι αλλά αυτό θα το δούμε τότε που θα προκύψει, το θέμα αν προκύψει.

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα με άδειες ειδικού επιβατικού έργου, όχι δεν προβλέπεται κανένας αριθμός, ή περιορισμός. Και σε ό,τι αφορά στην ΟΣΚ, ΔΕΠΑΝΟΜ και ΘΕΜΙΣ Κατασκευαστική προς το παρόν αυτό που κάνουμε είναι η ενοποίηση των εταιρειών και η καλύτερη πιο αποτελεσματική λειτουργία τους και τίποτε παραπάνω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω εφόσον θα γίνει αναδιάρθρωση δρομολογίων των ΚΤΕΛ, να περιμένουμε και καταργήσεις Γραμμών;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ενδεχομένως ναι, αλλά αυτό έχει να κάνει με το σχεδιασμό που θα γίνει από τις Περιφέρειες σε συνεργασία με τη Ρυθμιστική Αρχή και θα καθοριστεί όλο το μεταφορικό έργο.

Επαναλαμβάνω, αν υπάρχουν γραμμές οι οποίες δεν είναι κερδοφόρες, αυτές θα ενταχθούν στη διαδικασία της επιδότησης. Άρα η κατάργηση ή η μη κατάργηση έχει να κάνει με το κατά πόσο είναι χρήσιμες αυτές οι Γραμμές για την εξυπηρέτηση του κόσμου και όχι για λόγους οικονομικούς απλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω κάτι σχετικό με το νομοσχέδιο. Κατ' αρχήν αν θυμάμαι καλά αν δεν με απατά η μνήμη μου όταν μας είχε παρουσιάσει το νομοσχέδιο ο κ. Χατζηδάκης, θα ήταν η Ρυθμιστική Αρχή των σιδηροδρόμων που θα έτρεχε όλο αυτό το πράγμα. Τώρα βλέπουμε ότι γίνεται μια άλλη Αρχή. Αυτή είναι η πρώτη ερώτηση, γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή.

Και το δεύτερο είναι επίσης αν θυμάμαι καλά αυτή η Αρχή θα μάζευε διάφορα λεφτά που μοιράζει το δημόσιο άμεσα ή έμμεσα σε ΚΤΕΛ μαθητικά δρομολόγια όλα αυτά, τα οποία δεν είναι λίγα, δηλαδή το ’09 το ’10 που μετρήθηκαν ήταν 170 εκ. το χρόνο.

Εκεί αυτή η νέα Αρχή θα μαζέψει όλα αυτά τα χρήματα και θα τα μοιράσει ή θα κάνουμε μια νέα Αρχή με το υφιστάμενο καθεστώς το οποίο μοιράζει λεφτά από τέσσερις – πέντε πηγές;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η ΡΑΕΜ δεν συλλέγει χρήματα. Το αντικείμενό της δεν είναι η διαχείριση κάποιων οικονομικών, η Αρχή όπως σας είπα εκπονεί και εφαρμόζει το ρυθμιστικό πλαίσιο και ασκεί την εποπτεία μαζί με τις Περιφέρειες. Αυτό είναι το έργο της και τίποτε παραπέρα.

Το γεγονός ότι έχει γίνει η Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και επίσης υπάρχει η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρομικών Μεταφορών οφείλεται στο γεγονός ότι οι επιβατικές μεταφορές στην Ελλάδα έχουν μια ιδιαιτερότητα με την έννοια του γεωγραφικού χαρακτήρα της χώρας, δηλαδή ορεινοί όγκοι, νησιωτική Ελλάδα, που σημαίνει ότι χρειάζεται ένας φορέας ο οποίος θα ασχολείται αποκλειστικά με τις οδικές επιβατικές μεταφορές και συνεπώς αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ιδρύεται η Αρχή.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οπότε τα λεφτά θα μοιράζονται από τις υφιστάμενες …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όχι. Ο κρατικός προϋπολογισμός και κανένας άλλος. Μετά από εισήγηση της ΡΑΕΜ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σχετικά με τις άδειες ειδικού επιβατικού έργου για τις λιμουζίνες και λόγω ενόψει του τουρισμού. Από πότε θα ξεκινήσει να ισχύει αυτό; Δηλαδή από πότε θα μπορεί κάποιος να αλλάξει την άδειά του; Με την κατάθεση του νόμου;

Και όσον αφορά τις επιδοτήσεις επειδή κάνουμε λόγο για την επιδότηση άγονες Γραμμές, μη άγονες Γραμμές όσον αφορά τα ΚΤΕΛ. Με την επιδότηση των αστικών συγκοινωνιών έχουμε κάτι καινούργιο τι θα γίνει αν πρόκειται να αλλάξει κάτι υπέρ του φορολογούμενου πολίτη; Κάποιοι που τα χρησιμοποιούν κάποιοι που δεν τα χρησιμοποιούν, τι θα γίνει; Σκέφτεστε να κάνετε κάτι άλλο που λέγατε σχετικά με την επιδότηση;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχω να σας πω τίποτε άλλο για το δεύτερο θέμα, όταν θα έχω θα σας πω. Για το ζήτημα της εφαρμογής του νόμου, ξέρετε ότι όλοι οι νόμοι εφαρμόζονται από την ώρα που ψηφιστούν και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δώστε μας εικόνα, κατ’ εκτίμηση πόσο θα είναι ο προϋπολογισμός για τις άγονες Γραμμές; Αν μπορείτε να μας πείτε λίγο περισσότερο για τον έλεγχο των Περιφερειών, γιατί όπως γνωρίζετε οι περισσότερες Περιφέρειες θα υποβάλλουν πάρα πολλά αιτήματα.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ λιγότερα από τα χρήματα, τα όποια χρήματα δίνονται σήμερα και θα έχουμε ένα πολύ φτηνότερο εισιτήριο για τους πολίτες από αυτό που έχουμε σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσα χρήματα δίνονται σήμερα για τις άγονες Γραμμές; Και θέλω να σας ρωτήσω και κάτι άλλο για τα ΚΤΕΛ. Τι γίνεται με τον σταθμό της μετεγκατάστασης …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μισό λεπτό γιατί βάζετε όλα μαζί τα θέματα. Πήρατε απάντηση λοιπόν στο πρώτο θέμα;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσος είναι ο προϋπολογισμός για τις άγονες Γραμμές.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επαναλαμβάνω, θα δίνουμε λιγότερα χρήματα, η ελληνική οικονομία, οι πολίτες σε σχέση με αυτά που δίνουν σήμερα και ο προϋπολογισμός θα είναι πολύ μικρότερος από αυτά που δίνουμε σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Την ερώτηση αυτή θα την κάνετε όταν θα γίνει ο σχεδιασμός του μεταφορικού έργου στη χώρα. Υπάρχει επιδότηση σήμερα και μάλιστα πολλών εκατομμυρίων, την οποία πληρώνουν οι απλοί πολίτες, αδίκως, σε βάρος του κοινωνικού συνόλου. Και αυτό είναι άδικο επαναλαμβάνω. Γιατί πληρώνουν όλοι το ίδιο, φτωχοί και πλούσιοι, πληρώνουν όλοι για όλες τις διαδρομές το ίδιο τη στιγμή που αυτό επαναλαμβάνω είναι άδικο.

Ο κρατικός προϋπολογισμός, ο φορολογούμενος Έλληνας από το γενικό κορβανά θα πληρώνει τις όποιες άγονες Γραμμές, οι οποίες -πολύ σωστή η ερώτηση- δεν θα καθορίζονται από τις Περιφέρειες, θα προτείνονται από τις Περιφέρειες. Ο καθορισμός θα γίνεται από τη Ρυθμιστική Αρχή στο τέλος αφού υπάρξουν μελέτες του επιβατικού έργου στη χώρα. Συνεπώς δεν υπάρχει τέτοιος κίνδυνος και όταν έρθει εκείνη η ώρα, θα κάνετε τις ερωτήσεις που θέλετε.

Υπάρχει επιδότηση από το κράτος, επαναλαμβάνω, γιατί είναι φόροι του ελληνικού λαού οι οποίοι έπρεπε να πάνε στο κράτος ενώ σήμερα πηγαίνουν σε διάφορους οι οποίοι επωφελούνται από το έργο αυτό. Είναι σαφές. Αυτό το κάνουν όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, όλοι οι ευρωπαϊκοί λαοί. Εμείς εξαιρούμαστε ακόμη δυστυχώς, θέλουμε να προστατεύσουμε ορισμένες ομάδες.

Πρέπει να τελειώνουμε με αυτά. Πρέπει να τελειώνουμε άμεσα με τις αδικίες οι οποίες πλήττουν το σύνολο του ελληνικού λαού και μάλιστα τους πιο φτωχούς ανθρώπους, γιατί οι πιο φτωχοί άνθρωποι δεν έχουν Ι.Χ. και ταξιδεύουν με τις μαζικές μεταφορές, με τα λεωφορεία. Συνεπώς σήμερα υπάρχει επιδότηση.

Όταν θα εφαρμοστεί αυτός ο νόμος, θα δείτε ότι θα έχουμε πολύ φτηνότερο εισιτήριο λόγω του ανταγωνισμού και θα δίνουμε πολύ λιγότερα λεφτά συνολικά σαν οικονομία για τις μεταφορές από ό,τι δίνουμε σήμερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα ΚΤΕΛ διαμαρτύρονται ότι τους οφείλετε πάρα πολλά χρήματα από την επιδότηση για τα μαθητικά εισιτήρια, από ειδικές πληθυσμιακές ομάδες. Πόσα είναι τα χρήματα αυτά; Και αν υπάρχει κάποια εξέλιξη όσον αφορά με το μεγάλο …

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εκεί να ρωτήσετε τους συναδέλφους σας στο Υπουργείο Εσωτερικών, Παιδείας, Οικονομικών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είχατε αυτή την εβδομάδα μια σειρά επαφών, τουλάχιστον έτσι γράφτηκε, με διάφορους παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων. Πείτε μας σε ποια φάση βρισκόμαστε, αν δηλαδή αυτό που έχετε εσείς σαν στόχο να ξεκινήσουν όλα τα έργα μέσα στον Οκτώβριο ισχύει και υπό ποιες προϋποθέσεις.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, κάνουμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να ξεμπλοκάρουμε όλα τα έργα και να προχωρήσουμε. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας ήταν και η επίσκεψη μου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι συναντήσεις μου με τους Επιτρόπους, προκειμένου να πάρουμε το πράσινο φως, για να συνεχίσουμε. Όταν θα έχω νέα θα μπορώ να σας κάνω μια λεπτομερή ενημέρωση, για να ενημερώσετε κι εσείς στη συνέχεια τους αναγνώστες σας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπήρχε κάποια στιγμή μια συζήτηση για διεύρυνση των δρομολογίων των ΚΤΕΛ στην Αττική, με παράλληλη μείωση του μεταφορικού έργου των αστικών συγκοινωνιών, με σταθμούς μετεγκατάστασης στα τέσσερα κομβικά σημεία. Αυτό που βρίσκεται;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πουθενά. Γιατί δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή δεν θα γίνει αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου; Αυτό είναι μια εξαγγελία που είχε γίνει από τον προηγούμενο Υπουργό τον κ. Χατζηδάκη.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν έχω να σας πω κάτι πάνω σε αυτό το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή έχει ανοίξει λίγο η συζήτηση, ουσιαστικά είναι και η πρώτη συνέντευξη Τύπου που δίνετε αν δεν κάνω λάθος πέρα από την πρώτη γνωριμία, θα ήθελα να ρωτήσω τις προτεραιότητες που έχετε για το Υπουργείο γιατί υπάρχουν αυτή τη στιγμή πολλά ανοιχτά ζητήματα. Ποιες είναι οι δικές σας προτεραιότητες που θα πρέπει να τρέξουν άμεσα κατά τη γνώμη σας και είστε έτοιμος να επιληφθείτε.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όπως σας είπα στην εισαγωγή της τοποθέτησής μου, το Υπουργείο είναι Υπουργείο Υποδομών άρα εδώ χτυπάει η καρδιά της πραγματικής οικονομίας της χώρας Το βασικό ερώτημα και ζητούμενο σήμερα στη χώρα είναι η πολυπόθητη ανάπτυξη, η οποία όμως περνάει μέσα από την απασχόληση, η μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε είναι να ξεμπλοκάρουμε τα έργα ούτως ώστε να μην υπάρχει ούτε μια μέρα καθυστέρησης που αφήνει συμπολίτες μας έξω από την εργασία.

Αυτό είναι η μεγάλη και υψηλή προτεραιότητα. Κάθε φορά που ένα έργο καθυστερεί κάποιες δεκάδες οικογένειες ή εκατοντάδες εργαζόμενοι μένουν εκτός εργασίας. Αυτή είναι η μεγάλη προτεραιότητα. Και έτσι θα συνεχίσουμε το επόμενο χρονικό διάστημα μέχρις ότου τουλάχιστον οι βασικές προτεραιότητες των υποδομών της χώρας, πάρουν μπρος.

Το Υπουργείο επίσης ονομάζεται Υπουργείο Μεταφορών, που σημαίνει ότι οι όλες Μεταφορές της χώρας πρέπει να αποκτήσουν πρωταρχικά εκείνο το πλαίσιο του ανταγωνισμού που δεν υπάρχει ακόμη σήμερα. Ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο, ούτως ώστε να γίνουν φτηνότερες και ανταγωνιστικότερες, πάνω σε καλές υποδομές.

Κατ’ αυτή την έννοια, το ζήτημα της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της όσο γίνεται ταχύτερης ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποτελεί επίσης υψηλή προτεραιότητα. Διότι έτσι θα αυξηθεί σημαντικά το μεταφορικό έργο, κυρίως το εμπορευματικό, της χώρας προς την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Επίσης οι σιδηροδρομικές μας Γραμμές, το σιδηροδρομικό μας δίκτυο και οι υποδομές, θα αποτελέσουν το ελκυστικότερο εργαλείο για τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσα από τις συνδυασμένες μεταφορές, δηλαδή τα λιμάνια μας.

Το λιμάνι του Πειραιά πρωτίστως, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης επίσης, πολύ σημαντικό για λόγους, που γνωρίζετε πολύ καλά, αλλά και τα άλλα μεγάλα λιμάνια της βορείου κυρίως Ελλάδας σε ό,τι αφορά τον εμπορευματικό χαρακτήρα τους. Και τα λιμάνια της κεντρικής και νότιας Ελλάδας σε ό,τι αφορά κυρίως τον τουριστικό χαρακτήρα τους, αφού κυρίως τα λιμάνια της κεντρικής και νότιας Ελλάδας και των νησιών μας αποτελούν πια πόλο έλξης της κρουαζιέρας. Και είναι ραγδαία αυξανόμενη δραστηριότητα στη χώρα.

Αυτός ο στόχος, που συνδέεται και συνδυάζεται με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποτελεί υψηλή προτεραιότητα.

Επίσης στις συνδυασμένες μεταφορές υπάγεται και η ΕΓΝΑΤΙΑ η οποία έχει μπει στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης με πολύ μεγάλες και φιλόδοξες προθέσεις. Υπάρχουν σχεδιασμοί, σε ό,τι αφορά τον τρόπο με τον οποίο η ΕΓΝΑΤΙΑ θα αποτελέσει εργαλείο συνδυασμένων μεταφορών από την ανατολική Ευρώπη, την Ασία προς τη δυτική Ευρώπη, μέσω της Ηγουμενίτσας. Αυτή είναι μια μεγάλη προτεραιότητα επίσης και ελπίζω ότι μέχρι τέλος του χρόνου θα είναι ένα ώριμο project προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίησή του.

Τα περιφερειακά μας αεροδρόμια, για τα οποία ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Φέτος αποτέλεσαν μεγάλη έκπληξη λόγω του όγκου των επισκεπτών που προσέλκυσαν. Χιλιάδες πτήσεις προσαπογειώθηκαν στα αεροδρόμιά μας. Είναι μια σημαντική εξέλιξη. Η Ελλάδα μπορεί πολύ γρήγορα να πολλαπλασιάσει τους επιβάτες που έρχονται στην Ελλάδα μέσω των περιφερειακών μας αεροδρομίων .Επίσης για το κεντρικό αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο όπως ξέρετε πριν από λίγες μέρες υπήρξε μια εξέλιξη, η μεταφορά ενός ποσοστού της ιδρύτριας εταιρείας, της γερμανικής Hochtief προς ένα πολύ σοβαρό και αξιόπιστο fund από τον Καναδά. Και αυτό αποτελεί μια σημαντική προτεραιότητα και το επόμενο χρονικό διάστημα θα ληφθούν αποφάσεις μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με την περαιτέρω αξιοποίηση και ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Αυτά σε ό,τι αφορά τις μεταφορές. Υπάρχουν και τα δίκτυα. Τα δίκτυα, έχουν ως αποστολή να εξυπηρετούν τους πολίτες, να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες, είτε τα δίκτυα αυτά είναι οδικά, είτε είναι ψηφιακά.

Και σε ό,τι αφορά την ψηφιακή σύγκλιση πρέπει να σας πω ότι έχουμε παραλάβει εδώ και λίγους μήνες με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα τον κ. Δασκαλάκη την ψηφιακή σύγκλιση. Γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια να κινηθούν τα έργα. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο εμφανίζει διαχρονικά προβλήματα και ελπίζω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε τις απαντήσεις που πρέπει για τα σημαντικά έργα και για τις απεντάξεις που πρέπει να κάνουμε για τα έργα τα οποία δεν προχωρούν.

Σε ό,τι αφορά τα οδικά δίκτυα θέλω να σας πω ότι βασική προτεραιότητα είναι η βελτίωση των υπηρεσιών στις αστικές συγκοινωνίες. Ήδη νομίζω ότι έχει γίνει ένα πολύ μεγάλο άλμα τα τελευταία χρόνια στον τομέα των μεταφορών σταθερής τροχιάς. Πλέον οι μεταφορές αυτές στην Αθήνα έχουν απολύτως ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και δεν θα χρειαστούν πια νέες κρατικές επιδοτήσεις σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους. Προσδοκώ αργότερα, να πάμε και σε μια διαδικασία απόσβεσης των επενδύσεων μακροχρόνια.

Από την άλλη πλευρά στις αστικές οδικές συγκοινωνίες, αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας σχεδιασμός για να βελτιώσουμε τον τρόπο με τον οποίο παρέχονται οι υπηρεσίες στον τομέα αυτόν. Υπάρχει δουλειά μπροστά μαςνα γίνει. Υπάρχει βεβαίως και το ζήτημα της οικονομικής συνδρομής, από την πλευρά του κρατικού προϋπολογισμού, ώστε να είναι λειτουργικές και να εξυπηρετούν τον κόσμο και ταυτόχρονα να μπορούν να επιβιώσουν ως επιχειρήσεις.

Αυτό είναι ένα μεγάλο και σύνθετο έργο, μέσα στην κρίση. Έχουν μειωθεί σημαντικότατα οι προϋπολογισμοί αυτών των εταιρειών, αλλά χρειάζεται περαιτέρω προσπάθεια για τον εξορθολογισμό τους, για να γίνουν ελκυστικότερες στους πολίτες και για να καταπολεμήσουμε το αντικοινωνικό φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Για να αυξήσουμε τα έσοδα χωρίς να αυξήσουμε το εισιτήριο το οποίο θα είναι ό,τι πιο επαχθές και πιο επώδυνο μπορεί να συμβεί το επόμενο χρονικό διάστημα.

Αυτές είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μια ερώτηση. Με αφορμή την έλευση της τρόικας εδώ και επειδή είναι ένα θέμα το θέμα των εισιτηρίων, η εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή από τους ελέγχους που γίνονται από τους αριθμούς που έχουμε, απομακρυνόμαστε από το ενδεχόμενο αύξησης του εισιτηρίου ή ακόμη υπάρχει ο φόβος να δούμε διαφορετική τιμή;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πρέπει να σας πω, εσείς θα το ξέρετε ίσως αλλά επειδή με ρωτάτε θα πρέπει να υπενθυμίσω, ότι η αύξηση του εισιτηρίου αναφέρεται στο Μνημόνιο, στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα. Άρα δεν είναι κάτι καινούργιο.

Επαναλαμβάνω και πάλι: αυτό αναφέρεται στο Μνημόνιο, αναφέρεται στο μεσοπρόθεσμο. Το ζήτημα δεν είναι αν αναφέρεται στο μεσοπρόθεσμο, ούτε αν η εισιτηριοδιαφυγή καταπολεμάται με τους ελεγκτές. Γιατί δεν μπορεί να καταπολεμηθεί αποτελεσματικά με τους ελεγκτές.

Η εισιτηριοδιαφυγή επαναλαμβάνω είναι ένα φαινόμενο ίσως χειρότερο από τη φοροδιαφυγή. Και είναι αντικοινωνικό φαινόμενο η φοροδιαφυγή, διότι με τα λεωφορεία δεν ταξιδεύουν οι πλούσιοι. Άρα λοιπόν, επειδή δίνονται ορισμένες ερμηνείες σε σχέση με την εισιτηριοδιαφυγή, να καταδικάσουμε αυτό το αντικοινωνικό φαινόμενο, που λειτουργεί σε βάρος των ανέργων. Γιατί ο άνεργος δεν έχει τη δυνατότητα να μετακινηθεί λόγω της οικονομικής ανέχειας.

Οι τελικές λύσεις στο θέμα της εισιτηριοδιαφυγής και στο θέμα της εξυπηρέτησης των πολιτών, θα δοθούν με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και μιας σειράς άλλων διαδικασιών που ήδη είναι σε υλοποίηση. Συνεπώς θέλω να καταδικάσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτό το φαινόμενο, όπως επίσης και τις λάθος συζητήσεις που γίνονται γύρω από το φαινόμενο αυτό, όπως επίσης και τη λάθος αντίληψη για την κοινωνική αλληλεγγύη στο ζήτημα αυτό.

Και να ζητήσουμε απ’ όλους τους συμπολίτες μας υπεύθυνη στάση για να μην αυξηθεί το εισιτήριο, για να μπορέσουμε να φέρουμε εις πέρας μέσα από αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, τη λειτουργία των Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας, έτσι ώστε οι εταιρείες να μπορέσουν να κάνει τη δουλειά τους και να υπηρετήσουν τον κόσμο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση εκτός μικροφώνου)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ήμουν σαφής. Επειδή, επαναλαμβάνω, είναι γνωστό ότι η αύξηση του εισιτηρίου προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο, η προσπάθεια που κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει η σκέψη, εάν τελικά δε γίνεται ν’ αποφευχθεί η αύξηση, η αύξηση να είναι λιγότερη από το 25%;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω τοποθετήθηκα με σαφήνεια, είπα, κάνω προσπάθεια να μην υπάρξει αύξηση και να μη συζητάμε για αύξηση. Αλλά, όσο αντικοινωνική και επώδυνη είναι η αύξηση, τόσο αντικοινωνικότερη είναι η εισιτηριοδιαφυγή. Και καλώ τους συμπολίτες μας όλους, ν’ αναλογιστεί ο καθένας τι σημαίνει γι’ αυτόν η αύξηση του εισιτηρίου και πόσο πρέπει ο καθένας από μας ν’ αντιμετωπίσει το θέμα της εισιτηριοδιαφυγής όπως χρειάζεται ούτως ώστε να το καταδικάσουμε στην πράξη.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή ανοίξαμε την κουβέντα, άρχισαν να μου έρχονται ιδέες. Το πρώτο ζήτημα που δεν έχει να κάνει με την Αθήνα, έχει να κάνει με τη Θεσσαλονίκη μια που μιλάμε για αυξήσεις εισιτηρίων, εκεί υπήρξαν δημοσιεύματα, υπήρξαν νομίζω και δηλώσεις από τον ΟΑΣΘ, μπορεί να έχουμε αύξηση του εισιτηρίου. Αυτό είναι η πρώτη ερώτηση.

Η δεύτερη: Πριν από λίγο καιρό, πριν από κάποιους μήνες, ο γερμανικός Τύπος είχε αποκαλύψει ότι είχαν δοθεί μίζες στην Ελλάδα για δουλειές στην ΕΡΓΟΣΕ και στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για μελέτες από τη DEUTSCHE ΒΑΝΚ INTERNATIONAL και τη LAHMEYER. Όπως ξέρουμε, η ΕΡΓΟΣΕ έχει κάνει έλεγχο εσωτερικό και έχει δει ποιες συμβάσεις ήταν και τέλος πάντων δε βρήκε πολλά, αλλά τακτοποίησε κάποια πράγματα. Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έχει κάνει τέτοιον εσωτερικό έλεγχο και έχει βρει κάτι;

Και έχω κι ένα τρίτο ερώτημα μια που είστε όλοι εδώ πέρα μαζεμένοι: Υπάρχουν οι πληροφορίες ότι υπάρχει μια εμπλοκή με τη ROSCO, την Εταιρεία Συντήρησης Τροχαίου Υλικού. Εκεί κάτι φαίνεται ότι δεν πάει καλά σε σχέση με τη νομική της υπόσταση, με τον τρόπο που πληρείτε την κοινοτική οδηγία και μάλιστα μου μετέφεραν ότι υπάρχει και έγγραφο από το Τμήμα Ασφαλείας Σιδηροδρόμων. Αυτό θα ήταν μια φιλολογική κουβέντα εάν δεν επρόκειτο για εταιρεία που ιδιωτικοποιείται. Υπάρχει θέμα με τη ROSCO;

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Να ξεκινήσω από το τελευταίο: Δεν έχω υπ' όψιν μου κανένα θέμα με τη ROSCO. Γνωρίζω ότι προχωρά η διαδικασία για την ιδιωτικοποίησή της,. Σε λίγο καιρό, ακολουθώντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ,θα βγει και αυτή σε διαγωνισμό όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο του ΤΑΙΠΕΔ.

Σε ό,τι αφορά τα ζητήματα της διαφάνειας, ο ρόλος μου εδώ δεν είναι ρόλος ερευνητή, ιστορικού,, έχει να κάνει με τη διαχείριση της πραγματικότητας σήμερα και με το να υπηρετήσω τη διαφάνεια και το δημόσιο συμφέρον με τον κατηγορηματικότερο, τον ευθύτερο και τον αποτελεσματικότερο τρόπο. Συνεπώς, αν υπάρχουν ζητήματα που αφορούν στο παρελθόν, είμαι βέβαιος ότι η ελληνική Δικαιοσύνη σε συνεργασία με τα συστήματα Δικαιοσύνης και προανάκρισης των άλλων χωρών, να τα ερευνήσουν. Οι εταιρείες σε συνδυασμό με την ελληνική Δικαιοσύνη και τη δικαστική συνδρομή, είναι ανοιχτές στο να ερευνηθεί οτιδήποτε.

Αυτή είναι η απάντησή μου και θέλω να είναι καθαρή προς οποιαδήποτε πλευρά, με την έννοια ότι πρέπει να είμαστε ανοιχτοί κάθε φορά που αναζητούνται στοιχεία για τη λειτουργία της διαφάνειας και να τα δίνουμε.

Το τρίτο ζήτημα που θέσατε, ήταν σχετικά με τη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο. Υπάρχει επίσης μια πολύ μεγάλη επιδότηση ενός ιδιωτικού φορέα που ασκεί βεβαίως κοινωνικό έργο. Με την ευκαιρία αυτή θέλω να πω ότι ο ΟΑΣΘ πράγματι ασκεί ένα έργο που είναι δημόσιο αγαθό όπως είναι οι συγκοινωνίες. Δεν έχει σημασία αν είναι ιδιωτικός φορέας, ως ιδιωτικός φορέας έχει και το στοιχείο του κέρδους, αλλά έχει και το στοιχείο της επιδότησης.

Ήδη ο κ. Υφυπουργός έχει δει αρκετές φορές τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ. Οι εκπρόσωποι του ΟΑΣΘ έχουν διάφορες απαιτήσεις, πρέπει να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα, πρέπει να μπουν όλα στο τραπέζι. Δηλαδή, να πω χαρακτηριστικά, η ΟΣΥ στην Αθήνα έχει μειώσει τους μισθούς, ξέρετε πόσο δραματικά. Στη Θεσσαλονίκη, αυτό είναι βεβαίως πάρα πολύ καλό που υπάρχουν εργαζόμενοι οι οποίοι δεν επλήγησαν, αλλά όταν όλη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας, όλοι οι συμπολίτες μας πλήττονται, νομίζω ότι με κοινωνική επιδότηση, με την επιδότηση όλων μας, δε μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές.

Το λέω ως ένα μήνυμα, να είναι σαφές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα με καλή πίστη. Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται τα χρήματα του ελληνικού λαού, από το υστέρημά του, να μην επενδύονται μ’ εκείνο τον τρόπο που θα επιστρέφουν πίσω ένα αποτέλεσμα κοινωνικό. Επίσης θα μειώσουμε όλοι τα κόστη, όπως τα μειώνουν οι πιο φτωχοί Έλληνες που είναι οι συνταξιούχοι. Αυτό πρέπει να είναι απολύτως καθαρό, έστω κι αν γίνομαι δυσάρεστος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τις πολιτικές εξελίξεις πώς τις βλέπετε; Είχαμε πλούσια επικαιρότητα πολιτική στο Σαββατοκύριακο.

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νομίζω ότι συμβαίνει αυτό που πριν από 3 μήνες εδώ, σ’ αυτή την αίθουσα είχα πει, σε ό,τι αφορά εμένα προσωπικά, έκανα μια πρόβλεψη και έχω σταθερή πίστη για την πορεία της χώρας. Η χώρα απέφυγε τη χρεοκοπία, πέρυσι το χειμώνα, μετά τις εκλογές του 2012, μετά από έναν μεγάλο αγώνα, πρέπει να σας πω. Η εντύπωση που αποκόμισα προχθές από τη συνάντησή μου με πολλούς επιτρόπους, είναι ότι το κλίμα για την Ελλάδα έχει αλλάξει ριζικά.

Δεν είναι μόνο η ατμόσφαιρα, είναι τα μεγέθη εκείνα που οδηγούν πλέον σε μια νέα εποχή, σ’ ένα γύρισμα σελίδας την επόμενη μέρα. Ουσιαστικά, αυτό το οποίο είπε ο κ. Τσίπρας προχθές-, επιτέλους, ελπίζω να το πιστεύουν αυτό που λένε, ότι το πρωτογενές πλεόνασμα είναι επιδίωξή τους-, σημαίνει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα είναι κατάκτηση για τη χώρα.

Το πρωτογενές πλεόνασμα δίνει τη δυνατότητα ρύθμισης του χρέους, με οποιονδήποτε τρόπο που θα βρεθεί, γιατί δεν είναι δικό μας θέμα το χρέος, είναι ζήτημα που απασχολεί τους ίδιους τους δανειστές μας, την Ευρωζώνη και την παγκόσμια οικονομία και θα βρεθούν λύσεις, την έξοδό μας στις αγορές του χρόνου και με καλά επιτόκια, όσο γίνεται καλύτερα. Το πρωτογενές πλεόνασμα αφορά την επανεκκίνηση των έργων και την επανεκκίνηση συνολικά της πραγματικής οικονομίας.

Σκεφτείτε ότι έχουμε 15% του ΑΕΠ εξαγωγές όπως είπε ο Πρωθυπουργός προχθές στη Θεσσαλονίκη. 15% του ΑΕΠ εξαγωγές, είναι περίπου κοντά στα 30 δις. Αυτό είναι κατάκτηση της χώρας και σε λίγα χρόνια αυτό θα φτάσει στο 45% και 50%. Αυτά λοιπόν τα μεγέθη, μέρα με τη μέρα όπως διαμορφώνονται, είναι επιτυχίες. Και οι επιτυχίες θα οδηγήσουν σε άνοδο της πραγματικής οικονομίας, της ανάπτυξης, της απασχόλησης και τελικά των εισοδημάτων.

Αυτός είναι ο δρόμος. Δεν υπάρχει άλλος. Οι άλλοι είναι μυθικοί δρόμοι, έχουν να κάνουν με τις φαντασιώσεις διαφόρων οι οποίοι όλα αυτά τα χρόνια δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να παριστάνουν τις Κασσάνδρες. Οι Κασσάνδρες εσωτερικού, δηλαδή η αντιπολίτευση και διάφοροι άλλοι, που τους ψεκάζουν, και από την άλλη πλευρά οι Κασσάνδρες εξωτερικού, οι οποίοι ακόμη και σήμερα, τολμούν ορισμένοι να δημοσιεύουν σε έγκυρα φύλλα ή σε έγκυρα ηλεκτρονικά Μέσα, άρθρα περί της χρεοκοπίας της Ελλάδος, περί της εξόδου από το ευρώ, περί νέου προγράμματος, περί νέων μέτρων, ενώ όλα αυτά κάθε μέρα διαψεύδονται.

Και διαψεύδονται από μια πραγματικότητα ενός λαού ο οποίος επέδειξε πρωτοφανή υπομονή, επέδειξε πρωτοφανή αντοχή, επέδειξε πρωτοφανή ενότητα και αλληλεγγύη και σήμερα οδηγούμαστε στην έξοδο από την κρίση. Η Ελλάδα δεν θα πάει απλώς καλά, θα πρωτεύσει μέσα στην κρίση. Θα πρωτεύσει σε σχέση με τους συναγωνιστές της μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Γι’ αυτό λοιπόν, επειδή διαψεύδονται οι Κασσάνδρες εσωτερικού κάθε μέρα, ελπίζω να προσαρμοστούν πολύ γρήγορα και αυτοί οι οποίοι ακόμα επιχειρούν να διαχωρίσουν τον ελληνικό λαό σε μνημονιακούς και μη, τις πολιτικές δυνάμεις σε μνημονιακές και μη, να πάρουν το μήνυμα ότι υπάρχει ένα επόμενο βήμα. Και το επόμενο βήμα είναι μια θετική πρόταση για τη δημιουργία της νέας οικονομικής και κοινωνικής Ελλάδας.

Η νέα οικονομική Ελλάδα περνά μέσα από την εξωστρέφεια, μέσα από την ανταγωνιστικότητα, μέσα από ένα κράτος το οποίο υπηρετεί τον πολίτη. ‘Οχι μέσα από τη συντήρηση ιδεοληψιών οι οποίες έχουν οδηγήσει σε τεράστιες κοινωνικές αδικίες σαν κι αυτή που κουβεντιάζαμε προηγουμένως και φέρνουμε τώρα το νομοσχέδιο για να τη θεραπεύσουμε.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΗΓΗ:http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...