Παρασκευή 21 Ιουνίου 2013

Η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ..!

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ
«ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΑΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ

ΤΡΑΠΕΖΕΣ»

«ΜΕΓΑΛΗ Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΜΑΣ»

Οι οδηγοί ταξί δεν έχουν χρόνο και δεν μπορούν να περιμένουν. Ζητούν από τους αρμοδίους να σηκώσουν τα μανίκια και να βρουν λύσεις καθώς βρίσκονται σε δραματική κατάσταση. Οι περισσότεροι έχουν υποθηκεύσει τις περιουσίες τους για την απόκτηση άδειας, που σήμερα η αξία της έχει πέσει έως και 200%, την ίδια ώρα μάλιστα που οι τζίροι τους δεν φτάνουν ούτε για την κάλυψη των λειτουργικών τους εξόδων.

«Εδώ και 4 μήνες δεν έχω μεταβιβάσει ούτε μια άδεια ταξί, όταν πριν το 2009 μεταβίβαζα 3 με 4 τον μήνα», δήλωσε προς «ΤΟ ΧΡΗΜΑ», ο Ν.Κ., οδηγός και μεσίτης αδειών ταξί.

Από την άλλη πλευρά, στις υπεράριθμες πιάτσες ταξί συναντά κανείς κίτρινες φάλαγγες και οδηγούς που παραπονούνται για τους μειωμένους τζίρους και το περιβόητο άνοιγμα του επαγγέλματος.

«Η μείωση στους τζίρους μας φτάνει το 45%», δηλώνει τόσο προβληματισμένη, όσο και απογοητευμένη, στο «Χ», η κα. Πία, οδηγός ταξί που μοιράζεται το όχημα μαζί με τον σύζυγό της Αντρέα. Οι οδηγοί ταξί, είναι ίσως, ο μοναδικός κλάδος που συζητά περισσότερο από τους υπόλοιπους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Συζητούν στις πιάτσες, μεταφέρουν τις συζητήσεις και στους πελάτες κατά την διάρκεια της κούρσας, σε μια προσπάθεια « να τους επαγρυπνήσουμε», όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στο «Χ», ο κ.Νίκος, οδηγός ταξί τα τελευταία 20 χρόνια.

Τον κ. Νίκο, συμπληρώνει συνάδελφος του, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε εγκλωβισμένοι. Υποθηκεύσαμε τις περιουσίες μας για πάρουμε μια άδεια ταξί και σήμερα δεν βγάζουμε ούτε τόσα όσα χρειαζόμαστε για να ζήσουμε και καλούμαστε να αποπληρώσουμε τις τράπεζες».

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στα ταξί και των χαμηλών τζίρων, είναι το γεγονός πως ποσοστό που ξεπερνά το 20%, έχει εγκαταλείψει τον κλάδο τα τελευταία χρόνια. Χαρακτηριστική η δήλωση της κ.Πίας: «Έχω χάσει συναδέλφους μου. Συναδέλφοι που αγαπούσαν το ταξί αναγκάστηκαν και εγκατέλειψαν». Η κα. Πία, πριν 3 χρόνια αναλάμβανε το ταξί στις 3 το μεσημέρι και επέστρεφε στο σπίτι της στις 10 το βράδυ. Εν έτει 2013 επιστρέφει στις 5 το πρωί, οπότε και αναλαμβάνει ο σύζυγος της.

Δυστυχώς όμως, στις περισσότερες των περιπτώσεων, ακόμα και με αύξηση 7 ωρών στο τιμόνι, δεν βγαίνουν όσα έβγαιναν παλιότερα σε ένα 7ωρο εργασίας. Τάξι πλέον, στο μεγαλύτερο ποσοστό, χρησιμοποιούν οι ηλικιωμένοι, που δεν μπορούν να το αποφύγουν και κυρίως για μικρές αποστάσεις. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με εκτιμήσεις οδηγών ταξί, έχει μειωθεί έως και 95% η χρήση ταξί από φοιτητές. Μεγάλο το πλήγμα και για τις μάντρες ταξί, όπου στριμώχνονται πάμπολλα ορφανά οχήματα. «Έχουμε να δούμε άσπρη μέρα από την στιγμή που για πρώτη φορά ο Ραγκούσης ξεστόμισε τη λέξη «άνοιγμα». Είχα τέσσερις έτοιμους πελάτες, ήταν θέμα χρόνου και τους έχασα.», δηλώνει στο «Χ», ιδιοκτήτης μάντρας επί της Λιοσίων.

Τόσο οι οδηγοί ταξί, όσο και οι ιδιοκτήτες μαντρών σημειώνουν πως η Ελλάδα έχει πολλά περισσότερα ταξί από όσα θα έπρεπε και πως ειδικότερα στην Αθήνα τα ταξί είναι κάτι παραπάνω από υπεράριθμα, αφού αγγίζουν τα 15.000. Χαρακτηριστικά επισημαίνουν: «Δεν πρέπει να εκδοθούν άλλες άδειες. Αν συνεχιστούν να δίνουν νέες άδειες θα μείνουμε όλοι άνεργοι. Η Ελλάδα έχει σχεδόν 40.000 άδειες ταξί. Στη Γαλλία με πληθυσμό πενταπλάσιο ή και εξαπλάσιο μετρούν μόνο λίγες χιλιάδες παραπάνω από τις δικές μας». Πριν από 3-4 χρόνια μια άδεια ταξί κόστιζε όσο ένα τριάρι διαμέρισμα. Ξεκινούσαν από 220.000 ευρώ και έφταναν τις 260.000 ευρώ. Σήμερα η τιμή της άδειας δεν ξεπερνά τις 50.000 ευρώ, αφού η τιμή της επηρεάζεται από την μειωμένη προσφορά και ζήτηση.

Πριν από 4 χρόνια η αγορά ήταν σε καλύτερη μοίρα, σήμερα όμως όχι, με τους ανθρώπους που χρεώθηκαν πριν λίγα χρόνια για την απόκτηση άδειας, σήμερα να βρίσκονται ένα βήμα πριν την ολοκληρωτική καταστροφή, συμπαρασέρνοντας και τις οικογένειες τους. «Ο γιός μου ήθελε να σπουδάσει και εγώ τον έβαλα να βγάλει δίπλωμα για να αναλάβει το ταξί. Το μεγαλύτερο λάθος μου όμως, είναι ότι τον χρέωσα για να βγάλει δική του άδεια. Πήρα στο λαιμό μου το μέλλον του παιδιού μου. Που να φανταστώ ότι όλα θα άλλαζαν τόσο γρήγορα», δηλώνει ο κ. Νίκος, φανερά απογοητευμένος από το «χτύπημα» που έχει δεχτεί ο κλάδος των ταξί.

Τον τελευταίο χρόνο καταγράφηκαν και τα πρώτα περιστατικά οδηγών ταξί που «έμειναν» από πετρέλαιο στον δρόμο ή δανείζονται από συναδέλφους, προκειμένου να βάλουν πετρέλαιο.

Τέλος, ένα ταξί για να επιβιώσει χρειάζεται 40 έως 50 ευρώ ημερησίως για τα πετρέλαια και γύρω στα 14,5 ευρώ την ημέρα για τον ΟΑΕΕ. Στην περίπτωση που το ταξί ενοικιάζεται τότε το κόστος αυξάνεται από 20 έως και 30 ευρώ ημερησίως.


ΠΗΓΗ:http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...