Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

27/02/2013: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ..!

ΝΕΑ ΠΝΟΗ
Ανεξάρτητη Πανελλαδική Παράταξη
                            Ε.Δ.Χ. Ταξί
27/02/2013
Ιστορική αναδρομή στην πορεία της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ
Ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και ιδιαίτερα οι νεώτεροι που ζυμώθηκαν μ’ αυτήν, από τα μικρά τους χρόνια (ηλεκτρονικά παιχνίδια, κινητά τηλέφωνα, Η/Υ, κλπ). Είναι λογικό να την χρησιμοποιούν και μέσω αυτής (διαδίκτυο) να επικοινωνούν, να ανταλλάσουν απόψεις, να αναφέρονται σε γεγονότα κλπ και φυσικά αναπτύσσεται και ο κριτικός λόγος.
Όλα τα παραπάνω είναι λογικό να συμβαίνουν και εμείς τα παρακολουθούμε με ιδιαίτερη προσοχή διότι μέσα απ’ αυτό τον τρόπο επικοινωνίας διαπιστώνεις τις τάσεις που αναπτύσσονται ανεξάρτητα αν είναι κυρίαρχες ή όχι.
Στα πλαίσια όλου αυτού του πράγματος κάποιοι συνάδελφοι αναφέρονται και στην ΝΕΑ ΠΝΟΗ και στον πυρήνα του στελεχιακού της δυναμικού με κριτικό λόγο και προσωπικές αναφορές που μερικές φορές ξεπερνούν τα κοινώς επιτρεπτά όρια.
Μέσα φυσικά στο διαδίκτυο αυτά τα όρια είναι πολύ διευρυμένα αφού στην ουσία γίνεται ανταλλαγή μονολόγων.
Εμείς ως ΝΕΑ ΠΝΟΗ έχουμε τοποθετηθεί για το διαδίκτυο λέγοντας ότι θα το χρησιμοποιούμε με φειδώ και μόνο για να προβάλλουμε τις δικές μας θέσεις, δράσεις και γεγονότα που προέκυψαν από δικές μας πρωτοβουλίες και συνεργασίες με άλλα όργανα κυρίως του κλάδου.
Επειδή ορισμένες αναφορές στην ΝΕΑ ΠΝΟΗ και τα στελέχη της, αλλοιώνουν για να μην πούμε άλλη έκφραση, τις δράσεις, με προφανείς στόχους θα επιδιώξουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή και ο καθένας συγκρίνοντας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
Ο συνδυασμός μας δημιουργήθηκε το 1996 από μια αναγκαιότητα που διαπίστωναν περιφερειακά στελέχη σε σχέση με τις πρακτικές των βασικών στελεχών σε επίπεδο Ομοσπονδίας που αφορούσαν την πορεία του κλάδου.
Τα στελέχη μας, το καθένα στην έδρα του, προσπαθούσε να βρει διέξοδα στα προβλήματα και τις αγωνίες της εποχής εκείνης.
Να θυμίσουμε ότι μέχρι στις αρχές του 1997 λειτουργούσαν εκπροσωπώντας τον κλάδο η ΠΟΕΙΑΤΑ και η Ομοσπονδία των περιφερειακών ταξί στην οποία συμμετείχαν κάποια Σωματεία. Την προεδρεία της δεύτερης Ομοσπονδίας τότε είχε η Βέροια.
Η πρώτη λοιπόν πρωτοβουλία της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ ήταν στις 02/02/1997 στην Κοζάνη όπου συμμετείχαν ο τότε Γ. Γραμματέας της ΠΟΕΙΑΤΑ Νίκος Γκαρέλης, ο Πρόεδρος της δεύτερης Ομοσπονδίας Σωκράτης Τσολπεκτσής, εκπρόσωποι άλλων σωματείων της περιοχής, ο τέως Πρόεδρος της Θεσσαλονίκης Διαμαντόπουλος Φώτης και ο νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος του ΕΡΜΗ ο Πάρις Κισσάς. Στόχος εκείνης της συνάντησης ήταν η ενότητα του κλάδου μέσα από την ΠΟΕΙΑΤΑ με την προϋπόθεση να ξεκινήσουν διαδικασίες εντός της για αλλαγή οργανωτικού πλάνου.
Από τότε λοιπόν άρχισε σταδιακά η αναδιοργάνωση της ΠΟΕΙΑΤΑ και το άνοιγμα της στην Περιφέρεια.
Δεύτερη πρωτοβουλία η συνδιάσκεψη των Σερρών 20/04/1997. Ήταν η πρώτη περιφερειακή συνδιάσκεψη σωματείων Μακεδονίας – Θράκης. Μεγάλη συμβολή στην επιτυχία της είχε το σωματείο Σερρών με τον Πρόεδρο του Μπούτα Στέργιο και Αντωνιάδη Στέφανο βασικά στελέχη της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ. Παρούσα η Ομοσπονδία με τον πρόεδρο της Λαΐνη Κώστα και άλλα στελέχη της καθώς και ο ειδικός Γραμματέας Μεταφορών. Τα τοπικά και περιφερειακά μέσα της εποχής έγραψαν «κραυγή αγωνίας από τους ιδιοκτήτες ταξί. Έστειλαν μήνυμα ενότητας προς την Ομοσπονδία τους».
Στόχος της συνδιάσκεψης ήταν να ανοίξει ο διάλογος για την δημιουργία των Περιφερειακών και Κλαδικών συμβουλίων στα πλαίσια της ΠΟΕΙΑΤΑ. Ο στόχος αυτός θεσμικά επετεύχθη μερικά χρόνια μετά.
Τρίτη πρωτοβουλία στην Καβάλα στις 04/10/1998. τίτλος της συνδιάσκεψης «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ» με πρώτο θέμα, τροποποιήσεις στο καταστατικό. Η συμβολή του σωματείου Καβάλας και του τότε Προέδρου Βουκατζή Γιάννη σημαντική. Και οι τρείς αυτές πρωτοβουλίες έγιναν στα πλαίσια των στρατηγικών στόχων του συνδυασμού που κατατέθηκαν στο συνέδριο του 1996.
Τέταρτη πρωτοβουλία μάλλον σημαντικότερη στις 19/03/2000 στην Κοζάνη με τίτλο «το μέλλον του ταξί μέσα από τα ραδιοδίκτυα». Στόχος της ημερίδας αναζήτηση τρόπων μετεξέλιξης των ραδιοταξί. Παρόντα τα σωματεία από Ήπειρο, Θεσσαλία, Μακεδονία και Θράκη. Από την ΠΟΕΙΑΤΑ ο Πρόεδρος και Γ. Γραμματέας Μπαντουράκης και Τερζάκης ο σύμβουλος Κουλούρης και Κισσάς. Από το ΣΑΤΑ οι Κρεμμύδας και Κασελάς.
Τα συμπεράσματα της ημερίδας αποτέλεσαν την βάση για τον Ν.3109.
Μερικά αξιοσημείωτα της ημερίδας ήταν:
- Από το χαιρετισμό του Μπαντουράκη «Το ταξί στα φυσικά πρόσωπα. Ευθύνη μας είναι αυτά τα πρόσωπα να συντονίσουμε και το έργο αυτών να διευρύνουμε χρησιμοποιώντας ως μοχλό τα ραδιοταξί.
- Από την ομιλία του Τερζάκη ο τίτλος της εισήγησης «Δεν να ανοίξουμε τα φτερά μας χωρίς να ανοίξουμε τα μυαλά μας».
- Από την επιστολή των Γκαρέλη και Δήμου που για ειδικούς λόγους ήταν απόντες «Η πρωτοβουλία σας αυτή μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους γιατί εμείς πιστεύουμε ότι η ζωή και η προοπτική του επαγγέλματος δεν είναι υπόθεση των ολίγων αλλά υπόθεση των πολλών δηλαδή των συναδέλφων όλης της χώρας. Και ειλικρινά χαιρόμαστε που συνεχίζετε την ΙΔΙΑ πορεία από την άνοιξη του 1997».
Οργανωτική επιτροπή της ημερίδας τότε οι Πρόεδροι της Κοζάνης Παπαδόπουλος, της Καβάλας Βούκατζης και της Θεσσαλονίκης Κισσάς.
Συμμετοχή με ομιλίες είχαν νομικός και οικονομολόγος και ο τότε δήμαρχος της πόλης Κουκουλόπουλος. Ήταν η αρχή της δημοτικής συγκοινωνίας.
Σημαντικές όλες οι εισηγήσεις των συναδέλφων, σημαντικότερη δουλειά όμως έκανε η επιτροπή συμπερασμάτων με προεδρεύοντα τον Αποστολίδη από την Καβάλα, τον Παρδαφέλη από Καστοριά, τον Μπελετσιώτη από Τρίκαλα και τους Παπαδόπουλο και Κισσά από Θεσσαλονίκη.
Επόμενη συνάντηση στην Έδεσσα τον Δεκέμβριο του 2002 με τίτλο «από την δραχμή στο ευρώ».
Εδώ πρέπει να πούμε ότι όλες οι πρωτοβουλίες εξελίχθηκαν υπό την αιγίδα της ΠΟΕΙΑΤΑ με τη συμβολή πολλών Περιφερειακών στελεχών πέραν των αναφερόμενων, στην απόλυτη πλειοψηφία τους στελέχη της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ.
Η επόμενη πρωτοβουλία εκδηλώθηκε στο Ναύπλιο με διημερίδα στις 1 & 2 Ιουνίου 2002 με τίτλο «Προσαρμογή και επαγγελματική αναβάθμιση του κλάδου των ταξί».
Πρόεδρος τότε των ραδιοταξί Ναυπλίου ο Γιώργος Μπαλάσκας, Πρόεδρος Ομοσπονδίας ο Τερζάκης Λευτέρης.
Βασικό θέμα η τεχνολογία στα ραδιοταξί με εισηγητή στέλεχος του κλάδου τον Αντύπα και η ανάγκη προσαρμογής του καταστατικού της ΠΟΕΙΑΤΑ με εισηγητή τον Κισσά. Οι πρωτοβουλίες της Κοζάνης και του Ναυπλίου εκδηλώθηκαν στα πλαίσια των στόχων του συνδυασμού που κατατέθηκαν στο συνέδριο του 1999.
Τελευταία αναφορά θα κάνουμε στην ημερίδα της Γλυφάδας ______ για τα θέματα που αφορούν τα ταξί των νησιωτικών περιοχών και την τιμολογιακή πολιτική. Για τα θέματα αυτά την ευθύνη των εισηγήσεων είχαν οι Πρίντεζης Βεντούρης και Κισσάς Πάρις αντίστοιχα όπου έκανε αναφορά για την αναγκαιότητα συνυπολογισμού στο τιμολόγιο των τοπικών και περιφερειακών δεδομένων.
Όλα αυτά τα αναφέρουμε και φυσικά υπάρχουν και τα σχετικά στοιχεία, για να απαντήσουμε στην κριτική που ασκείται από ορισμένα στελέχη τέως και νυν για την δράση της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ και των στελεχών της. Όλα αυτά δείχνουν ότι και το στοιχείο της πρόβλεψης είχαμε, καθώς και την οργανωτική γνώση και διάθεση.
Όλα αυτά δείχνουν ότι στα στελέχη της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ ήταν πάγια η πίστη ότι το μέλλον μας θα το διαμορφώσουμε όλοι μαζί και όχι οι λίγοι, μέσα από διάλογο και σύνθεση απόψεων.
Προκαλούμε όποιον, μόνος του ή και ως συνδυασμό έχει να αντιπαραθέσει απέναντι σ’ αυτές τις πρωτοβουλίες κάποιες άλλες (ποσοτικά και ποιοτικά).
Πέραν βέβαια από τις όποιες πρωτοβουλίες αναφέραμε ως ιστορική αναδρομή, υπάρχουν και οι μεταγενέστερες του συνδυασμού τις οποίες δεν αναφέρουμε τώρα γιατί είναι πρόσφατες και σε γνώση των στελεχών.
Πέρα από τις δράσεις υπάρχουν και οι θέσεις για την εξέλιξη του κλάδου που είναι γνωστές και δημοσιοποιημένες ανεξάρτητα αν δεν είχαν υιοθετηθεί όταν γινότανε.
Προκαλούμε όποιον θέλει να μας πει αν σ’ όλες αυτές τις ημερίδες και συζητήσεις η ΝΕΑ ΠΝΟΗ έκανε διαπιστώσεις. Πάντα και το δείχνουν οι εισηγήσεις μας στα όργανα (Π.Σ., Κ.Σ., συνέδρια και Δ.Σ.) οι θέσεις μας είχαν το στοιχείο της πρόβλεψης, κάτι που δεν ήταν και δύσκολο αν βλέπαμε τι γινόταν στον κόσμο και στην Ευρώπη για την οποία ο Ελληνικός λαός έκανε την επιλογή του.
Δεν ήταν δύσκολο αν καταλαβαίναμε ότι από την δεκαετία του ’90 ζούμε σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που τώρα λόγω της κρίσης έγινε και ασταθές.
- Να θυμηθούμε τις διαδικασίες του 1998 για τα πολυθέσια και πως χάσαμε το προνόμιο αυτό.
- Να θυμηθούμε τους πρώιμους υπερασπιστές του άρθρου 6 του 3109.
- Να θυμηθούμε αυτούς τους ίδιους που με περιοδείες καθοδηγούσαν τους συναδέλφους μακριά από το άρθρο 6 και τώρα μιλούν για δικλείδες.
- Να τους θυμίσουμε ότι σε κείμενο τους τον Μάρτιο έκαναν μόνοδιαπιστώσεις, αλλά πολύ αργά, είναι το μόνο σχόλιο που κάνουμε εμείς της Ν. ΠΝΟΗΣ.
- Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε όσους μέσα από τους δικούς τους μηχανισμούς (διαδίκτυο κλπ) προβάλλουν τις δικές μας θέσεις.
- Οφείλουμε να τους ευχαριστήσουμε διότι με την κριτική τους για τα πρόσφατα Περ. Συμβούλια και το εισηγητικό σημείωμα της Ν. ΠΝΟΗΣ αυτοδιαψεύδονται με τα κείμενα που έγραψαν στο παρελθόν.
- Οφείλουμε να τους διευκρινίσουμε ότι εμείς ως Ν. ΠΝΟΗ ήμασταν απέναντι στον 4070 που κατήργησε τον 3109 που τον θεωρούμε ως βάση.
- Οφείλουμε να τους διευκρινίσουμε ότι επειδή αυτό το πιστεύαμε από το 2003 γι’ αυτό παρά τον 4070 κάναμε αυτό το εισηγητικό που μέμφονται κάποιοι.
Και το κάναμε αυτό γιατί πιστεύουμε ότι το μοναδικό αισιόδοξο σενάριο που προβάλλει μπροστά μας είναι η προσπάθεια αποφυγής και επανάληψης σφαλμάτων του παρελθόντος, σχεδιάζοντας ένα παρόν και μέλλον μακριά από παθογένειες, αδυναμίες και ανασφάλεια.
- Οφείλουμε να επαναλάβουμε προς όλους ότι εμείς έχουμε συνέχεια και φαίνεται στα κείμενά μας, τις τοποθετήσεις μας και την δράση μας.
- Οφείλουμε, ως απάντηση να θυμίσουμε ότι στις επιδοτήσεις του 3109 η Θεσσαλονίκη είχε τα πρωτεία και φυσικά δεν ήταν η μόνη. Ας ψαχθούν οι κορυφαίοι της εποχής εκείνης.
- Τέλος οφείλουμε να πούμε ότι οι προσωπικές αναφορές με ανυπόστατα στοιχεία και στόχο να πλήξουν στελέχη μας, πέφτουν στο κενό και οφείλουν κάποιοι να είναι πιο προσεκτικοί.
Δηλώνουμε ότι τα στοιχεία υπάρχουν στο αρχείο της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ και είναι διαθέσιμα σε όποιον τα ζητήσει για να αποδειχθεί το αληθές των γεγονότων.
Τέλος θυμίζουμε στα πλαίσια της αναδρομής, τους στόχους (με τίτλους) που έβαλε διαχρονικά η Ν. ΠΝΟΗ όπως καταγράφηκαν στα συνεδριακά μας κείμενα και τοποθετήσεις των στελεχών μας.
Στρατηγικοί Στόχοι
1996:
α.) αναδιοργάνωση Ομοσπονδίας και ενοποίησης κλάδου, Περιφερειακές Συσκέψεις – Γενικό Συμβούλιο
β.) Ενοποίηση ταμείων
γ.) ευθύνη ασφάλισης οδηγού σε συνεταιρικά
1999:
α.) Ανάπτυξη Ρ/Τ
Νομικό πλαίσιο
Τεχνολογικός εξοπλισμός
Επιχειρησιακό σχέδιο (STS κλπ) 
β.) κίνητρα αντικατάστασης οχημάτων
γ.) άλλη τιμολογιακή πολιτική
δ.) ενημέρωση Σωματείων
2002:
α.) διερεύνηση μεταφορικού έργου (μαθητικά κλπ)
β.) παρέμβαση για έλεγχο και μείωση κόστους
γ.) συνταξιοδοτική βελτίωση μέσω ενοποίησης
2005:
α.) δημοτικές συγκοινωνίες και Ταξί
β.) σχέδιο ανάπτυξης Ρ/Τ και παράλληλων δραστηριοτήτων
γ.) επιμόρφωση – σεμινάρια
δ.) σχέδιο νέας τιμολογιακής πολιτικής
ε.) ενοποίηση ταμείων και ΤΣΑ
2008:
α.) κίνητρα ανάπτυξης Ρ/Τ
β.) προβλήματα νησιωτικών και ορεινών περιοχών
γ.) επιμόρφωση
δ.) θέματα ΟΑΕΕ
2011:
α.) βελτιώσεις 3109
β.) εξειδικευμένες υπηρεσίες μέσω Ν.Π.
γ.) μείωση κυβικών
δ.) μετεξέλιξη Περιφ. Συμβουλίων
θυμίζουμε ότι όποιος θέλει για οτιδήποτε αναρτάται στην ιστοσελίδα μας να εκφράσει άποψη, σχόλιο ή κριτική μπορεί να το κάνει στο email της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ (taxineapnoi@gmail.com) καθώς και να θέσει όποιο ερώτημα επιθυμεί και εμείς θα του απαντήσουμε.
Για την ΝΕΑ ΠΝΟΗ
 Τομέας Οργανωτικού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...