Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012

Τα πάντα για το diesel Honda Civic 1,6lt..!!!

Πριν από λίγες εβδομάδες είχατε διαβάσει πρώτοι μέσα από τις σελίδες του NewsAuto για την έλευση στη χώρα μας της νέας πετρελαιοκίνητης έκδοσης του Honda Civic.

Αυτή αφορά στον 1.6 λίτρων i-DTEC
κατανάλωσης μόλις 3.4 lt ανά 100 km και εκπομπής ρύπων μόλις 94 gr/km, αριθμός που απαλλάσσει τον κάτοχο από τα τέλη κυκλοφορίας. Χωρίς όμως συμβιβασμούς στις επιδόσεις αφού θα βγάζει 120 PS και ροπή της τάξης των 30,0 kgm στις 200 rpm!..

Πρόκειται για μία μονάδα σχεδιασμένη για την ευρωπαϊκή αγορά αλλά και κατασκευασμένη σε αυτή αφού θα «γεννιέται» στο εργοστάσιο του Σουίντον στη Μεγάλη Βρετανία.
Πολλοί από εσάς ίσως θυμάστε το περίφημο «Earth Dreams», τη καμπάνια την οποία η Honda «έτρεχε» στις τελευταίες σεζόν εμπλοκής της στο μαγικό κόσμο της Formula 1. Αυτή αφορούσε στις μελλοντικές της τεχνολογίες και ο πρώτος κινητήρας της σειράς Earth Dreams Technology, είναι αυτός που θα φορεθεί στο Civic στις αρχές του επόμενου έτους.



Για τη φιλοσοφία των… «ονείρων της Γης», μίλησε ο υπεύθυνος για όλα τα μοντέλα Civic στη Γηραιά Ήπειρο, Σουεχίρο Χάσι: «Κύριος πυρήνας της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology είναι η εξισορρόπηση της περιβαλλοντικής απόδοσης και των δυναμικών επιδόσεων που χαρακτηρίζουν ένα Honda. Η εξέλιξη αυτού του κινητήρα ήταν καθαρά υπόθεση ευφυούς μηχανολογίας» σχολιάζει ο Suehiro Hasshi. Κίνητρό μας ήταν οι πολλές βελτιώσεις στις μικρολεπτομέρειες που θα έκαναν τη μεγάλη διαφορά. Αυτή είναι η πρόκληση και η ομορφιά της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology».
Οι Ιάπωνες σκοπεύουν να παράγουν 500 κινητήρες την ημέρα (ή αν προτιμάτε, έναν κάθε 138 δευτερόλεπτα), μέσω της δημιουργίας μίας νέας γραμμής παραγωγής στο βρετανικό εργοστάσιο της Honda, όπου θα λειτουργεί σε δύο βάρδιες.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει και στο προηγούμενο άρθρο, τον 1.6 i-DTEC θα τον συναντήσουμε το φθινόπωρο του 2013 και στο νέο CR-V, στην έκδοση με κίνηση στον εμπρός άξονα. Παράλληλα, μελλοντικά αναμένεται οι μονάδες που θα εναρμονίζονται στη φιλοσοφία Earth Dreams να επεκταθούν σε όλα τα μοντέλα της Honda.
Οι Ιάπωνες έδωσαν στη δημοσιότητα και αναλυτικά στοιχεία για τη σύνθεση και τον τρόπο λειτουργίας του νέου τους κινητήρα. Συγκεκριμένα, αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα «open deck» (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Το πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8mm, συγκριτικά με τα 9mm του 2.2 i-DTEC, πράγμα σημαντικό για πετρελαιοκινητήρα.  Επιπλέον, έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρύτερα έμβολα και μπιέλες.

Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. Ο Μιγιάκι εξηγεί: «Όλα τα περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής. Για παράδειγμα έχει χρησιμοποιηθεί κοντύτερη και λεπτότερη ποδιά εμβόλου. Στις 1500rpm, ο κινητήρας 1.6 i-DTEC έχει περίπου 40% λιγότερη μηχανική τριβή από τον 2.2 i-DTEC. Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση αλλά βελτιώνει και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς γκάζι, δημιουργώντας συνθήκες για πιο απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη μηχανική τριβή του κινητήρα σε επίπεδο αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου συνόλου βενζίνης, που είναι εξαιρετικό επίτευγμα».
Η 4η γενιά του υπέρ-τροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό ‘έλξης’ στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar.
Το σύνολο 1.6 i-DTEC χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση.
Τέλος, οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.


Επιμέλεια: Πάνος Σεϊτανίδης (twitter.com/SeitanAuto)


http://radiotaxiplanet.blogspot.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...