Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012

Ρόδος: Εκτός ραδιοδικτύου 130 ταξιτζήδες..!

Εφημερίδα "Η ΡΟΔΙΑΚΗ" - Εκτός ραδιοδικτύου 130 ταξιτζήδες

Στον «αέρα» βρίσκονται 130 ιδιοκτήτες ταξί οι οποίοι δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν

από το μοναδικό ραδιοδίκτυο που υπάρχει στο νησί μας, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται σε μία δύσκολη οικονομικά εποχή να δημιουργήσουν ένα δεύτερο ραδιοδίκτυο προκειμένου να μπορούν να ασκήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα!

Παρά το γεγονός ότι το ένα τρίτο των ιδιοκτητών ταξί έχουν βρει και έχουν καταθέσει λύση επί του θέματος στους συναδέλφους τους, ώστε να διατηρηθεί η συνοχή του κλάδου, εντούτοις καμία θετική εξέλιξη δεν έχει σημειωθεί από τους υπολοίπους συναδέλφους τους επ’ αυτού.

Για το πώς η όλη κατάσταση έχει φθάσει στο σημείο αυτό, δίδονται αναλυτικά εξηγήσεις στην επιστολή που υπογράφει εξαμελής επιτροπή (από τους 130 ιδιοκτήτες ταξί που έχουν τεθεί εκτός της χρήσης του μοναδικού ραδιοδικτύου που υπάρχει στο νησί μας) κ.κ. Ασημένη Βεργή, Μιχαήλ Ευστρατίου, Ευάγγελος Μακράκης, Εμμανουήλ Κιαουρτζής, Μιχαήλ Χρυσοβέργης και Θωμάς Δοντά.

Στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:
«Η παρούσα επιστολή έχει καταρχήν ως σκοπό να ευχαριστήσει θερμά τον αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου κ. Φώτιο Χατζηδιάκο, για τον πολύτιμο χρόνο που διέθεσε και την αξιόλογη προσπάθεια που κατέβαλε, προκειμένου να εξευρεθεί μία λύση στο σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της μη εξυπηρέτησης μίας μεγάλης ομάδας ιδιοκτητών ταξί από το μοναδικό ραδιοδίκτυο (CB) που υπάρχει στο νησί μας.

Δευτερευόντως, για να ενημερωθεί η κοινή γνώμη για την αδιέξοδη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει εκατόν τριάντα περίπου ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι ενώ αποτελούσαν μέλη του Σωματείου και συγκεκριμένα της «Ένωσης Ραδιοταξί Ρόδου», στην οποία ανήκε το ραδιοδίκτυο, δεν έχουν πλέον δικαίωμα χρήσης, αφού δεν είναι μέλη του Συνεταιρισμού με την επωνυμία «Μεταφορικός Συνεταιρισμός Ιδιοκτητών Ραδιοταξί Ρόδου Συν.Πε», ο οποίος συνεστήθη από ορισμένα μέλη της Ένωσης, στον οποίο μεταβιβάστηκε το ραδιοδίκτυο το καλοκαίρι του 2011.

Η μεταβίβαση έγινε λόγω της μετατροπής του Σωματείου σε Συνεταιρισμό. Στην πραγματικότητα βέβαια μετατροπή δεν έγινε, αφού δεν είναι νομικά εφικτό, αλλά συστάθηκε ο Συνεταιρισμός, λειτούργησε παράλληλα με την Ένωση για ένα διάστημα έξι μηνών περίπου και στη συνέχεια η Ένωση λύθηκε. Σε σχετικό άρθρο του αρχικού καταστατικού του Συνεταιρισμού υπήρχε πρόβλεψη ότι θα είχαν δικαίωμα χρήσης του ραδιοδικτύου και μη μέλη του.

Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), η οποία είναι αρμόδια και για τα θέματα των ειδικών ραδιοδικτύων ταξί, με σχετικό έγγραφό της, το οποίο χρονολογείται Ιούλιος 2011, γνωστοποίησε στον Συνεταιρισμό ότι το άρθρο αυτό δεν συνάδει με την κείμενη νομοθεσία και ότι δεν επιτρέπεται η χρήση του ραδιοδικτύου από μη μέλη του Συνεταιρισμού.

Όλα τα μη μέλη του Συνεταιρισμού αγνοούσαν την ύπαρξη του εγγράφου αυτού, αφού η διοίκηση του Συνεταιρισμού το απέκρυψε, εξυπηρετούνταν όμως από το ραδιοδίκτυο, μέχρι και τον Μάιο του τρέχοντος έτους, ότε και τέθηκαν επιλεκτικά «εκτός αέρα» κάποια εξυπηρετούμενα μέλη.

Το γεγονός αυτό τους ανάγκασε να καταφύγουν στη Δικαιοσύνη, η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που άσκησαν ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Ρόδου δεν εκδικάστηκε, παραιτήθηκαν από το δικόγραφο αυτής, αφού η εκδίκαση της κατά τον μήνα Σεπτέμβριο ήταν πλέον άνευ αντικειμένου, λόγω της λήξης της τουριστικής περιόδου. Η διαμορφωμένη κατάσταση σήμερα βρίσκει εκατόν τριάντα ιδιοκτήτες ταξί, οι οποίοι δεν είναι μέλη του Συνεταιρισμού, εκτός εξυπηρέτησης ραδιοδικτύου.

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου -κατόπιν πρωτοβουλίας της ομάδας των εκατόν τριάντα ιδιοκτητών ταξί- έγινε πλήρης ενημέρωση του αντιπεριφερειάρχη για το πρόβλημα που έχει ανακύψει με όλες τις λεπτομέρειες.

Περαιτέρω, του γνωστοποιήθηκε και η πρόταση που έγινε από τους τεθέντες εκτός ραδιοδικτύου ιδιοκτήτες ταξί προς τη διοίκηση του συνεταιρισμού για την επαναφορά του ραδιοδικτύου στην προ της μεταβίβασής του κατάσταση, ήτοι την επαναφορά του σ’ ένα σωματείο, στο οποίο θα μετέχουν όλοι, είτε είναι μέλη του συνεταιρισμού, είτε όχι και θα έχουν άπαντες δικαίωμα χρήσης. Η πιο πάνω λύση αποτελούσε -κατά την εκτίμηση και του κ. Χατζηδιάκου- μία σοβαρή πρόταση, η οποία μάλιστα δεν συνεπάγεται λύση του συνεταιρισμού.

Διαρκούσης της συνάντησης, κλήθηκε να παρευρεθεί αντιπροσωπεία αποτελούμενη από μέλη του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί και του Συνεταιρισμού, οι οποίοι έτυχε την ίδια μέρα να βρίσκεται στο κτίριο της Περιφέρειας για θέματα τουρισμού.

Τελικά ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών Ταξί κ. Αθανάσιος Χατζηγεωργίου προσήλθε μόνος, του τέθηκαν τα θέματα από τον αντιπεριφερειάρχη και η προτεινόμενη λύση, ήτοι την επαναφορά του ραδιοδικτύου σ’ ένα σωματείο στο οποίο θ’ ανήκουν όλοι, μέλη του συνεταιρισμού και μη, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούνται όλοι οι ιδιοκτήτες ταξί.

Ο κ. Χατζηγεωργίου εξέφρασε την άποψη ότι η λύση αυτή, θα σήμαινε και λύση του συνεταιρισμού, άποψη την οποία ο κ. Χατζηδιάκος δεν συμμερίστηκε, όπως προαναφέρθηκε. Ανακοίνωσε δε την πρόθεσή του να επισκεφθεί την Ε.Ε.Τ.Τ. στην Αθήνα, την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου, επ’ ευκαιρία προγραμματισμένου ταξιδιού του ιδίου και του γραμματέα του Συνδέσμου Ταξί Ρόδου και να θέσει ερώτημα στην Ε.Ε.Τ.Τ. για το αν υπάρχει η δυνατότητα κατάρτισης ειδικών συμβάσεων, που θα δικαιολογούσε τη χρήση του ραδιοδικτύου και από μη μέλη του Συνεταιρισμού. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου είναι μέθοδος που χρησιμοποιεί συνεταιρισμός σε άλλη πόλη της Ελλάδος.

Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε ευθύς εξ αρχής από τους εκπροσώπους των 130 ιδιοκτητών ταξί, που παρευρίσκοντο στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη, καθ’ όσον δεν προσφέρει μόνιμη λύση στο πρόβλημά τους.

Κατόπιν δε επικοινωνίας που είχαν τα μέλη της επιτροπής που υπογράφουν την παρούσα επιστολή με το αρμόδιο τμήμα της Ε.Ε.Τ.Τ., προέκυψε ότι και οι συμβάσεις αυτές δεν είναι σύννομες και ότι αν υπάρχουν συνεταιρισμοί που έχουν καταφύγει στη λύση αυτή, είναι παράνομη και εν αγνοία της Ε.Ε.Τ.Τ.

Μη έχοντας λοιπόν η ομάδα των εκατόν τριάντα ιδιοκτητών ταξί άλλη λύση, αφού δεν έγινε δεκτό το αίτημά τους, ούτε καν η εκπροσώπησή τους στην γενική συνέλευση που διενήργησε ο Συνεταιρισμός την περασμένη Παρασκευή, παρότι υπήρχε και προφορικό και γραπτό αίτημά τους γι’ αυτό, υποχρεώνονται σε μία πολύ δύσκολη οικονομικά εποχή, να δημιουργήσουν ένα δεύτερο ραδιοδίκτυο στο νησί μας, προκειμένου να μπορούν ν’ ασκήσουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Δυστυχώς, το ένα τρίτο των ιδιοκτητών ταξί Ρόδου, που αποτελούσαν μέλη του σωματείου στο οποίο ανήκε το ραδιοδίκτυο, βρίσκονται σήμερα χωρίς τη χρήση ενός πολύ σημαντικού εργαλείου που τους παρείχε ασφάλεια και επιπλέον τους βοηθούσε στην διεκπεραίωση της εργασίας τους. Η περιουσία όλων των ιδιοκτητών ταξί, βρέθηκε στα χέρια μίας μερίδας του κλάδου.

Το ειδικό ραδιοδίκτυο ήταν ένα εργαλείο το οποίο κρατούσε ενωμένο την τάξη των ιδιοκτητών ταξί όλα αυτά τα χρόνια, δυστυχώς όμως είναι αυτό το οποίο -εξαιτίας των λανθασμένων χειρισμών που έχουν γίνει- θα διχάσει τον επαγγελματικό αυτό κλάδο».


http://xanthi-eurotaxi.blogspot.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...