Κυριακή 25 Νοεμβρίου 2012

Απόψεις - Προτάσεις του Γενικού Γραμματέα του Σωματείου Ταξί Λάρισας Νίκου Πιπερίδη..!

ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΣ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ Ή ΑΣ ΜΗΝ ΤΗ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ…


ΜΕ ΤΟ ΦΤΩΧΟ ΜΟΥ ΤΟ ΜΥΑΛΟ… 
ΛΕΩ ΕΓΩ…




Εγώ, ο Νικόλαος Γεωργίου Πιπερίδης, Γενικός Γραμματέας του Σωματείου Λάρισας, μέλος του Συν.Π.Ε. "Η Μεταμόρφωση", με έδρα τη Λάρισα και κατ' επέκταση μέλος του EUROTAXI, με αφορμή τις σκέψεις του συναδέλφου Αποστολίδη Γρηγόρη για τη δυσκολία δημιουργίας εταιριών, με τις οποίες φυσικά και συμφωνώ, δηλώνοντας ρητά ότι δεν είμαι δικηγόρος, άρα δεν έχω γνώσεις νομικού, καθώς επίσης και ότι δεν έχω παρά ελάχιστες λογιστικές γνώσεις, αποφάσισα, απευθυνόμενος στα ραδιοδίκτυα, συνεταιρισμούς και κάθε μορφής εταιρίες που έχουν δημιουργήσει συνάδελφοι από όλη τη χώρα, να συντάξω την κάτωθι επιστολή, προσπαθώντας να δώσω ιδέες, κατά τη γνώμη μου εφικτές, στους συνάδελφους έτσι ώστε να οργανωθούμε καλύτερα, αφήνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο σε όσους είναι έτοιμοι να αρπάξουν το έργο μας και να μπορέσουμε να επιβιώσουμε αυτή τη δύσκολη εποχή.

Πρίν βιαστεί να μου απαντήσει κάποιος ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ, θα ήθελα να σκεφτεί τα εξής:

1) Μόνο του σπανού τα γένια δεν γίνονται.
2) Στη χώρα που ζούμε τα νομικά πλαίσια έχουν τόσα κενά που κατά περιπτώσεις γίνονται και του σπανού τα γένια.
3) Η λύση που θα δώσουμε θα πρέπει να είναι άμεση και όσο το δυνατόν πιο οικονομική. Θεωρώ πως είναι ίσως η μοναδική λύση που τα συνδιάζει και τα δύο.

Θα μου επιτρέψετε η επιστολή να έχει σαν παραλήπτη το EUROTAXI για δύο λόγους:

1) Ουσιαστικά είναι η μοναδική προσπάθεια συνεργασίας συνεταιρισμών αυτή τη στιγμή.
2) Είμαι μέλος του.

Παρόλα αυτά επαναλαμβάνω ότι η ιδέα έχει παραλήπτες του συναδέλφους όλης της χώρας.

ΛΑΡΙΣΑ 24/11/2012

Προς: EUROTAXI HELLAS - Πρόεδρο κ. Πάρι Ξυλένιο
EUROTAXI KAVALAS - Πρόεδρο κ. Αποστολίδη Γρηγόρη
EUROTAXI LARISSAS - Πρόεδρο κ. Γιαννακόπουλο Αναστάσιο
Προέδρους και Δ.Σ. λοιπών EUROTAXI Ελλάδας


Κύριοι,
Γνωρίζετε και εσείς οι ίδιοι, ίσως καλύτερα από εμένα, ότι μετά την ΕΚΠΛΗΞΗ που μας έκανε το υπουργείο Μεταφορών, καθώς επίσης και τους ατυχείς χειρισμούς της ηγεσίας της Ομοσπονδίας, το τέλος του επαγγέλματος μας έτσι όπως το ξέραμε ήρθε. Πλέον μπορεί ο καθένας να πάρει ένα κομμάτι από το έργο μας χωρίς να μπορούμε να τον σταματήσουμε. Έχουμε κοιμηθεί με την πόρτα ανοιχτή. Ακόμα και αν δεν μπεί ο κλέφτης την πρώτη μέρα στο σπίτι μας, το πότε θα μπεί εξαρτάται από τις ορέξεις του και από τη δική του διάθεση και μόνο. Το μόνο βήμα που μπορούμε να κάνουμε για να τον σταματήσουμε είναι να οργανωθούμε.

Να οργανωθούμε, όχι μόνο για να διαφυλάξουμε ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα, αλλά κυρίως για να τον κάνουμε να σκεφτεί δύο φορές πρίν αποφασίσει να ασχοληθεί με την πίτα μας. Άν αυτός, ο όποιος κλέφτης, ξέρει ότι θα βρεί μπροστά του 30.000 ταξί σε όλη την Ελλάδα ενωμένα και κυρίως οργανωμένα, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να του κοπεί η όρεξη να επενδύσει. Για να φτάσουμε όμως να οργανωθούμε έχουμε πρώτα να ξεπεράσουμε πολλούς σκόπελους. Κατ΄ αρχήν οι συνεταιρισμοί δεν έχουν την ευελιξία που μπορεί να έχει μια ανώμυμη εταιρία. Μια εταιρία της μορφής αυτής μπορεί να σου δώσει τη δυνατότητα να χειριστείς ένα θέμα, ένα σύνολο, ένα πελατολόγιο, με τον τρόπο που εσύ θέλεις, χωρίς περιορισμούς.

Ξέρω ότι το να γίνουν οι Συν.Π.Ε. ανώνυμες εταιρίες είναι χαρακτηριστικά δύσκολο για τους εξής και όχι μόνο λόγους:

1) Δεν ξέρω κατά πόσο ο κάθε συνάδελφος σε κάθε πόλη έχει καταλάβει σε τι θέση βρισκόμαστε και ότι πρέπει να κάνουμε βήματα μπροστά. Πολλοί δεν θα είναι διατεθημένοι να το κάνουν παρά μόνο όταν θα είναι αργά.
2) Δεν μπορούν τα Ε.Δ.Χ. να γίνουν περιουσία της Α.Ε. λόγο του νόμου 4070.
3) Για την δημιουργία της χρειάζονται κεφάλαια τα οποία στην παρούσα χρονική στιγμή δεν μπορούν οι περισσότεροι συνάδελφοι να διαθέσουν λόγο του χαμηλού εισοδήματος τους.
4) Πέρα από την δημιουργία χρειάζονται λεφτά και για την λειτουργία. Για να είναι μια κίνηση ουσίας και όχι τζάμπα τρέξιμο, θα πρέπει οι συνάδελφοι κάθε πόλης να διαθέσουν και άλλα λεφτά άμεσα, τα οποία δεν έχουν.
5) (Με επιφύλαξη). Πολλοί συνάδελφοι σήμερα δεν είναι σε θέση να πάρουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερώτητα. Αυτό συνεπάγεται ότι πρέπει να τους αφήσεις έξω. Αυτό δεν είναι επιθυμητό γιατί μιλάμε για συνολική λύση και ακόμα και άν το κάναμε θα ανεβάζαμε κατακόρυφα το κόστος δημιουργίας και λειτουργίας για τους υπόλοιπους.

Μετά λοιπόν από αυτόν τον κουραστικό, αλλά, θεωρώ, απαραίτητο πρόλογο ήρθε η ώρα νομίζω να κάνω την πρόταση μου…

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ
ΜΙΑΣ ΚΟΙΝΗΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΟΥ EUROTAXI ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ, ΜΕ ΕΔΡΑ ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ…
Είναι να διασφαλίσει το έργο των μελών της στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να προβληματίσει τον πιθανό ανταγωνισμό, τόσο ώστε όχι απλώς να μην του αφήσει χώρο να αναπτυχθεί, αλλά όσο είναι δυνατόν να μην του αφήσει χώρο να δημιουργηθεί.

ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ
ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΤΑΙΡΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΩΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Η Α.Ε. θα συνάψει συμβάσεις με όλες τις ατομικές επιχειρήσεις (Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ) που είναι μέλη της και όχι απαραίτητα μόνο με αυτά, έτσι ώστε και νόμιμα να μπορεί να τα χρησιμοποιεί για κάθε διαδρομή που τα χρειάζεται. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο σε όλη την Ελλάδα από αυτοκίνητα ταξί, τα οποία λόγο της συμβάσεως θα μπορούν να λειτουργούν ουσιαστικά με ελεύθερο τιμολόγιο.

Και εξηγώ τι εννοώ:

Γνωρίζουμε ότι τα Ε.Δ.Χ. ταξί λειτουργούν βάση ταξιμέτρου. Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να πάρει άλλο ποσό από αυτό που αναγράφει το ταξίμετρο παρά μόνο σε μια περίπτωση: Άν συνάψει σύμβαση με ένα άτομο ή μία εταιρία και την καταθέσει στην εφορία.

Η σύμβαση αυτή θα είναι η σύμβαση που θα έχει με την Α.Ε. και θα κατατεθεί στην εφορία. Έτσι θα έχει την δυνατότητα να μεταφέρει πελάτες της Α.Ε., νόμιμα, με τιμολόγιο διαφορετικό από αυτό που υποχρεωτικά έχουμε σήμερα.

Η Α.Ε. από την μεριά της θα μπορεί να μεταφέρει πελάτες κινούμενη στην αγορά όχι σαν ραδιοδίκτυο, αλλά με την ελευθερία που έχει μια εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Αλλά με κάποιες διαφορές… Ενδεικτικά:

1) Θα δημιουργήσει ένα στόλο αυτοκινήτων με μηδενικό κόστος.
2) Θα έχει το μεγαλύτερο στόλο στην Ελλάδα. Τόσο μεγάλο και τόσο κοντά στον πελάτη, 24 ώρες το 24ωρο, που άλλη εταιρία δεν θα μπορεί ούτε να διανοηθεί.
3) Το τιμολόγιο που θα κόβει στον πελάτη της θα είναι ίσο ή περίπου ίσο με το ποσό που θα παίρνει το ταξί. Έτσι, στην ουσία δεν θα έχει κέρδος από τον πελάτη η εταιρία αλλά θα είναι ένα μέσο συντονισμού των ατομικών επιχειρήσεων ταξί.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ… Ενδεικτικά:

1) Διευρήνει το πελατολόγιο δείχνωντας ένα νέο τρόπο μεταφοράς, που στην ουσία τον εκμεταλεύονται τα ίδια ταξί.
2) Αποθαρύνει πιθανούς ανταγωνιστές να επενδύσουν.
3) Έχει την επιλογή να γίνει πιο φτηνή για τον πελάτη στην ουσία με εισητήριο χρησιμοποιώντας ταξί.
4) Έχει την δυνατότητα να συνάψει συμβάσεις ακόμα και με μικρές τοπικές εταιρίες που όμως θα έχουν την δυνατότητα, αν χρειαστεί, να εξυπηρετηθούν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
5) Έχει την δυνατότητα να συνάψει συμβάσεις με μεγάλες εταιρίες που κινούνται πανελλαδικά, κάτι που μέχρι σήμερα δεν είναι και τόσο εφικτό.
6) Έχει την δυνατότητα να εξασφαλίσει επιστροφή στο Ε.Δ.Χ. ταξί. Αυτό μπορεί να γίνει γιατί αν και το αυτοκίνητο θα είναι στην ουσία σε άλλη έδρα, θα συνεχίσει να είναι μισθωμένο από την Α.Ε.. Θα συνεχίσει να τρέχει το ταξίμετρο ακόμα και με άλλους πελάτες ουσιαστικά, μέχρι την επιστροφή στην έδρα του.

Η εταιρία ενοικιάσεως αυτοκινήτων θα πρέπει να αγοράσει ένα μικρό αριθμό Ι.Χ. αυτοκινήτων 5 θέσεων για να δικαιολογήσει το αντικείμενο της.

Θα αγοράσει επίσης μικρό αριθμό βάν 9 θέσεων Ι.Χ., τα οποία και θα μπορεί να χρησιμοποιεί όπως αυτή νομίζει, η ευρέως ή ακόμα και σε ειδικές περιπτώσεις.

Θα μπορεί να προμηθευτεί ακόμα και Ε.Δ.Χ. ΕΙΔΜΙΣΘ 9 θέσεων αν το κρίνει απαραίτητο. Λόγο της θέσης της έδρας αυτά θα μπορούσαν να προέρχονται από Θεσσαλονίκη ή ακόμα και από Λάρισα.

Αυτή η τελευταία παράγραφος είναι ουσιαστικά συμπληρωματική, γιατί σκοπός μας δεν είναι να βγάλουμε άλλα 20 Ι.Χ. στο δρόμο.

Εννοείται βεβαίως ότι η εταιρία θα έχει κάποιους αυστηρούς κανόνες όσον αφορά την κατάσταση των αυτοκινήτων αλλά και την συμπεριφορά των οδηγών, έτσι ώστε να κρατήσει ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών.

Αυτό είναι μια ιδέα, προσχέδιο, για το πώς μπορούμε να κινηθούμε στην αγορά όσον αφορά το έργο.

Όποιος πιστεύει ότι υπάρχουν καλύτερες ιδέες με χαρά θα τις δεχθώ. Μακάρι να υπάρχουν. Όποιος έχει όμως, να τις πεί τώρα, ο χρόνος μας τελείωσε.

Όποιος πιστεύει ότι είναι καλή ιδέα, αλλά υπάρχει θέμα με το νομικό πλαίσιο, θα επαναλάβω ότι δεν είμαι νομικός, δεν είναι δικό μου θέμα.
ΑΣ ΒΡΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Η ΙΔΕΑ. Δεν είναι δουλειά μου να το βρώ…

Όποιος πιστεύει ότι και να γίνει, δεν θα λειτουργήσει ή δεν θα έχει όφελος, θα του πώ ότι τότε κακώς ασχολούμαστε με την απελευθέρωση έργου. Άν πιστεύετε ότι δεν μπορούν να οργανώσουν κάτι 30.000 ταξί, τότε κακώς φοβάστε τους υπόλοιπους.

Όποιος πιστεύει ότι είναι όλα καλά και δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα, ας βάψει ΚΑΙ αυτός τα μαλλιά του μπορντοροδοκόκκινα για να τον ξεχωρίζουμε.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΕΥΚΟΛΑ

ΕΣΟΔΑ Α.Ε.
ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ

Η Α.Ε. φυσικά θα πρέπει να έχει και αυτή κάποια έσοδα. Πρώτα για να μπορέσει να συντηρηθεί και επίσης για να μοιράσει και κάποιο μέρισμα στους μετόχους, έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθεί η απώλεια που θα έχουν από τις μεταφορές με μειωμένο κόμιστρο. Αυτά τα έσοδα θα μπορούν να έρθουν, σε πρώτη φάση, από την απευθείας εισαγωγή και ΕΜΠΟΡΙΑ αναλώσιμων και άλλων ανταλλακτικών.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Η Α.Ε. θα κάνει απευθείας εισαγωγή λαδιών, φίλτρων και άλλων αναλώσιμων. Αυτά, ακόμα και με ένα μεγάλο ποσοστό κέρδους θα είναι αρκετά φθηνά για την καθημερινή συντήρηση του αυτοκινήτου ενός συναδέλφου.

Εννοείται ότι αυτά τα ανταλλακτικά δεν θα είναι μόνο για ιδία κατανάλωση, αλλά και για εμπορία και εκεί είναι η ουσιαστική διαφορά.

Εκτός από τα εύκολα, λάδια κ.τ.λ. πιστεύω ότι οι μεγάλες δυνατότητες και το πραγματικό κέρδος είναι στα ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ. Εκεί, με ελάχιστα χρήματα, θα μπορεί να εισάγει τμήματα αυτοκινήτων και να τα πουλάει ολόκληρα ή τεμαχισμένα.

Αλήθεια, αν αγοράσει κάποιος ένα τρομπέτο με 1000 ευρώ, πόσο δύσκολο είναι να διαθέσει μία μηχανή σε ένα συνάδελφο, πραγματικά φθηνά, έχοντας και ένα ικανοποιητικό κέρδος;

Πέρα από το ότι υπάρχει μπροστά μας ένα πελατολόγιο 30.000 ταξί, ξαναγράφω, ότι τη διαφορά θα την κάνει η εμπορία εκτός κλάδου.

Η Α.Ε. θα φροντίσει για τη δημιουργία συνεργείων σε όσες πόλεις συνεργάζεται.
Εναλλακτικά, μπορεί σε πρώτη φάση να συνάψει συμβάσεις με συνεργεία.

Διαφορά με σήμερα: Άν κάποιος ξεκινήσει από Καβάλα και πάθει αβαρεία στη Λάρισα, θα έχει δίπλα του ένα συνεργείο να τον βοηθήσει, στο οποίο θα είναι πελάτης, από πρίν ακόμα και άς έρχεται πρώτη φορά.

Αυτά τα συνεργεία θα είναι ανοιχτά και για Ι.Χ.. Θα δουλεύουν με τέτοιες τιμές, ώστε να καλύπτουν τα έξοδα τους και να αφήνουν και ένα μικρό κέρδος στην εταιρία. Στην ουσία όμως θα υπάρχουν για να προσφέρουν στα μέλη της εταιρίας, στους συναδέλφους, φθηνό σέρβις στα αυτοκίνητα τους. Αλήθεια, άν κάποιος αλλάξει μηχανή και μαζί εργασία και ανταλλακτικά πληρώσει 1000 ευρώ θα έχει παράπονο;

Ή μήπως δεν έχει περιθώριο κέρδους η εταιρία σε αυτή την τιμή;

Το όποιο κέρδος από την εμπορία θα υπάρξει θα καλύπτει τα έξοδα της Α.Ε. και στο τέλος του χρόνου θα δίνεται μέρισμα στους μετόχους…

Αυτές ήταν οι ιδέες μου, όσο αναλυτικά γινόταν για να σας δώσω να καταλάβετε τι θέλω να πώ, όσο σύντομα χρειαζόταν για να μη φτάσει να είναι ολόκληρο βιβλίο. Άν θέλετε τις απορρίπτετε, άν θέλετε τις υιοθετείτε.

ΜΟΝΟ ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΝΑΕΙ
ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΤΩΡΑ

Πάντα ανορθόγραφος
Πάντα στη διάθεση σας
ΠΙΠΕΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ

http://spartitaxi.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...