Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΑΞΙ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ..!

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΤΑΞΙ & ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ/ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ ΤΑΞΙ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

ΠΡΟΣ: ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΊΣ, ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎΣ
ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΊΩΝ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Σπάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2012
            
Αγαπητέ γονέα, αγαπητέ εκπαιδευτικέ

 Με σχετικά ενημερωτικά του παρελθόντος, αλλά κυρίως αυτά των τελευταίων ημερών, έχουμε δημοσιοποιήσει και αναδείξει το θέμα της μεταφοράς των μαθητών στη Λακωνία και ειδικότερα των μαθητών αυτών που είναι αναγκαίο και προβλέπεται να μεταφέρονται με ταξί. Με το παρόν θα σου δώσουμε να καταλάβεις γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει ξεκινήσει η μεταφορά των παιδιών σας/μαθητών σας από εμάς.
Κατά τα προηγούμενα χρόνια η (τέως) Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λακωνίας και κάθε σχολική χρονιά, με κάθε τρόπο, με αδικαιολόγητα προσκόμματα και δικαιολογίες, προσπαθούσε -και τελικά το επιτύγχανε- να μας παρακάμπτει, και με «φωτογραφικές» διατάξεις στις σχετικές διακηρύξεις απέκλειε/απαγόρευε την δυνατότητα συμμετοχής των ιδιοκτητών ταξί στους διαγωνισμούς μεταφοράς μαθητών, αφού απαιτείτο η κατάθεση προσφοράς για το σύνολο του έργου(λεωφορείων και ταξί) της Λακωνίας και όχι για κάθε ένα δρομολόγιο, ή για μέρος αυτών, η, εν πάση περιπτώσει, ακόμη για το σύνολο των δρομολογίων του νομού που προβλέπονταν να εκτελεστούν με ταξί. Αυτή η πρακτική είχε το αναπόφευκτο αποτέλεσμα, ως διαχειριστές του έργου που ανήκε σε εμάς, τους μεταφορείς ιδιοκτήτες των ταξί δηλαδή, να αναδεικνύονται άλλοι μεταφορείς (το ΚΤΕΛ Λακωνίας Α.Ε.), που δεν είχαν στην ιδιοκτησία τους τα προβλεπόμενα και κατάλληλα μεταφορικά μέσα, δηλαδή τα ταξί. Αυτή η «πακετοποίηση» του έργου, ανεξάρτητα του αν ήταν προϊόν νομότυπων διαδικασιών, πέρα των άλλων, κυρίως, απέβαινε εις βάρος του Δημοσίου αφού δεν δίδονταν η δυνατότητα ανάπτυξης ανταγωνισμού με στόχο την μείωση της τιμής του κάθε δρομολογίου με αποτέλεσμα η ανάθεση των δρομολογίων να γίνεται με μηδενικές (η ελάχιστες) εκπτώσεις και ουδέν όφελος για το Δημόσιο. Στην Μεσσηνία -και για την μεταφορά μαθητών ΑΜΕΑ (όπου σε αυτή την ομάδα μαθητών, αντικειμενικά, αναγκαστικά, παρουσιάζεται μεγάλος αριθμός μεταφερόμενος μαθητών με ταξί) στα ειδικά  σχολεία- οι αρμόδιες Αρχές είχαν από χρόνια διαχωρίσει το διαγωνισμό και αναπτύσσονταν ανταγωνισμός μεταξύ των μεταφορέων και έτσι το έργο κατέληγε απευθείας στους ιδιοκτήτες ταξί με ευεργετικές εκπτώσεις για το Δημόσιο που έφταναν και στο 50% επί του αρχικού ποσού της διακήρυξης.
Για την μεταφορά του κάθε δρομολογίου που είχε αναταθεί από την (τέως) Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Λακωνίας στο ΚΤΕΛ Λακωνίας Α.Ε., αυτό εισέπραττε ποσό, εκ του οποίου απέδιδε στον φυσικό μεταφορέα, σε εμάς δηλαδή που μεταφέρουμε τα παιδιά με τα ταξί μας, κατά περίπτωση, μεταξύ 30% και 77%, δηλαδή είχε κέρδος για κάθε δρομολόγιο που εκτελούσαμε εμείς από 23 έως 70% κατά περίπτωση. Μια τέτοια σύμβαση με -πολύ αρνητικό- εντυπωσιακό κέρδος για έναν ιδιώτη (Ανώνυμη Εταιρεία), ύψος ποσού που κόβει την ανάσα, είναι το αποτέλεσμα που προκύπτει από τη διαφορά των καταβληθέντων ποσών από το Δημόσιο προς το ΚΤΕΛ Λακωνίας Α.Ε. και αυτών που αποζημιώνει αυτό (το ΚΤΕΛ) τους εμπλεκόμενους ιδιοκτήτες ταξί για την μεταφορά των μαθητών στο ειδικό σχολείο Καραβά Σπάρτης. Ένας ιδιώτης, λόγω της -διαχρονικής- αδυναμίας των αρμοδίων, κέρδιζε -ως ανάδοχος/μεσάζων/διαμεσολαβητής- το απίστευτο ποσό των επτακοσίων περίπου (700,00 €) ευρώ ημερησίως από την μεταφορά μαθητών σε ένα μόνο σχολείο και, επαναλαμβάνουμε επτακόσια ευρώ για μια μόνο εργάσιμη ημέρα, δηλαδή περίπου εκατόν είκοσι έξι χιλιάδες ευρώ το χρόνο από ένα μόνο σχολείο (180 εργ/μες ημέρες x 700,00 € =  126.000,00 €).  Είναι να θλίβεται κάποιος, όταν εν έτη 2012, που η Χώρα βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού, να γίνεται τέτοια αλόγιστη σπατάλη, όταν με πάρα πολύ απλές πράξεις, με απλές ενέργειες αρμοδίων, που δεν είναι άλλες από την αναζήτηση των φυσικών μεταφορέων, των ιδιοκτητών/εκμεταλευτών ταξί δηλαδή, και της άμεσης ανάθεσης του έργου σε εμάς, που προσφέρουμε χαμηλότερες αποζημιώσεις ανά δρομολόγιο, να μπορεί να περιοριστεί το κόστος και με τα χρήματα που κερδίζει ο ιδιώτης λ.χ. μόνο από το Ειδικό Σχολείο Καραβά για ένα χρόνο, να αγοραστούν εκατοντάδες υπολογιστές για αντίστοιχους μαθητές της Λακωνίας ή να κατασκευαστεί μια αίθουσα στο έτερο ειδικό Σχολείο της Σπάρτης το Ειδικό Σχολείο Συκαρακίου που οι μαθητές κάνουν μάθημα σε ένα παμπάλαιο κτίριο και σε λυόμενα.
Όλη αυτή η ακολουθούμενη εδώ και χρόνια πρακτική, πέρα των προαναφερόμενων επιπτώσεων για εμάς (εκμετάλλευση των ιδιοκτητών/μεταφορέων ταξί), συνιστά και μεγάλη σπατάλη που αν συνεχιστεί, πιθανότατα, θα θέσει σε κίνδυνο την μεταφορά των μαθητών, εντασσόμενη σε ένα πλαίσιο γενικότερων περικοπών και μειώσεων των κοινωνικών παροχών που κατακυριεύει τη Χώρα το τελευταίο διάστημα. Η μεταφορά των μαθητών είναι μια παροχή άρρηκτα συνδεδεμένη με την παιδεία και τη μάθηση, ίσης σπουδαιότητας με τις παροχές υγείας και τυχόν κατάργησή της ή δραστική περικοπή της θα επιφέρει αρνητικότατες κοινωνικές επιπτώσεις, αφού θα αναστατώσει και θα ζημιώσει ανεπανόρθωτα τις οικογένειες των μαθητών. Συνεπώς θα πρέπει όλοι να προσπαθήσουμε να διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο αυτή την παροχή, συμβάλλοντας στον εξορθολογισμό και την μείωση του κόστους. 
Εμείς προς αυτή την κατεύθυνση κινούμεθα και προς τούτο προτείναμε στην Περιφέρεια Πελοποννήσου τα αυτονόητα και τα οποία είναι απολύτως δίκαια, συνάδοντα και εξυπηρετούντα το συμφέρον των μαθητών, της παιδείας και του Δημοσίου. Για αυτά τα δίκαια αιτήματα θα παλέψουμε και ζητάμε την δική σας κατανόηση και συμπαράσταση:
v      ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΜΕΣΑΖΟΝΤΩΝ/ΕΝΔΙΑΜΕΣΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
v      ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΑ ΤΑΞΙ -ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ- ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ
v      ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ - ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ - ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
Η Διοίκηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου έδειξε ότι -καταρχάς- γνωρίζει, και κατανοεί το πρόβλημα και ότι θα εργαστεί για την άμεση λύση του. Όλοι οι αρμόδιοι (πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες) της Περιφέρειας μας διαβεβαίωσαν ότι τα τυχόν προκύπτοντα -νέα- δρομολόγια θα ανατεθούν απευθείας σε εμάς, τα ήδη υπάρχοντα, τα περυσινά δηλαδή, αυτά που θα μεταφερθούν και φέτος -για λόγους που εμείς δεν κατανοούμε, τους θεωρούμε παρωχημένους και διαιώνιση της παθογένειας-, θα συνεχίσουν να μεταφέρονται από εμάς, αλλά συμβασιούχος και εντολέας θα είναι το ΚΤΕΛ Λακωνίας. Και το νομικό πλαίσιο και η κοινή λογική προβλέπουν/επιβάλλουν την παραίτηση του ΚΤΕΛ Λακωνίας από τα δρομολόγια των ταξί και την ανάθεση όλων των δρομολογίων μεταφοράς μαθητών με ταξί -άμεσα- στους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες/εκμεταλευτές ταξί. Αυτό άλλωστε θα συμβεί και από αύριο Τρίτη στην Αχαΐα όπου οι Αρχές της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας διαχώρισαν το έργο (ίσχυε και εκεί το ίδιο καθεστώς) και κάλεσαν τους ιδιοκτήτες ταξί και οι οποίοι θα το εκτελέσουν. Το ίδιο ζητάμε, το ίδιο επιβάλλεται να γίνει άμεσα και εδώ.
 Εμμένοντας στις θέσεις μας, και, παρότι  είμαστε απλήρωτοι για όλο σχεδόν το περσινό σχολικό έτος (2011-2012), αφού από τις εκατόν ογδόντα δύο (182) εργάσιμες ημέρες έχουμε πληρωθεί για μόνο τριάντα πέντε (35)!!!, και, εκτός για 15-20 ημέρες που εκταμιεύτηκαν και μάλλον θα μας αποδώσουν το επόμενο διάστημα, για τα υπόλοιπα ποσά μας παραπέμπουν στην επομένη δόση που θα πάρουμε από τους δανειστές της Χώρας, αισθανόμαστε την ανάγκη να συνδράμουμε στην μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών που μεταφέραμε και με τους οποίους έχουμε δεθεί με σχέσεις αγάπης και κατανόησης.
Αναμένοντας τις αποφάσεις και τις οδηγίες του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη και της Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας κ. Αδαμαντίας Τζανετέα, θα προσπαθήσουμε να πείσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ιδιοκτήτες/εκμεταλευτές ταξί μεταφορείς των περυσινών δρομολογίων να συμμετάσχουν στην μεταφορά των μαθητώνγια τα δρομολόγια, αυτά αποκλειστικά και μόνο, που μεταφέρονταν και ήταν συμβασιοποιημένα πέρυσι. Για τα καινούργια δρομολόγια, ούτε μπορούμε, ούτε είμαστε εξουσιοδοτημένοι, ούτε επιτρέπεται να τα μεταφέρουμε, παρά μόνο αν λάβουμε σχετικές οδηγίες -έστω και προφορικές- από τους αρμοδίους της Περιφέρειας και ευνόητο είναι ότι τα δρομολόγια αυτά θα ανατεθούν απευθείας σ’ εμάς χωρίς μεσάζοντες/διαμεσολαβητές, πρακτική που όπως ήδη έχει γίνει κατανοητό ανεβάζει το κόστος του δρομολογίου, αλλά προσβάλει και εμάς αφού μας κατατάσσει ως επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας.
Το ΚΤΕΛ Λακωνίας Α.Ε. είναι προφανές ότι το βολεύει αυτή η περιρρέουσα και αβέβαιη ατμόσφαιρα, «κρύβεται» και με καθησυχαστικές αοριστολογίες προς κάθε κατεύθυνση επιδιώκει και προσπαθεί να διατηρηθεί το καθεστώς της διαμεσολάβησης/μεσιτείας/προμήθειας, δηλαδή των συμβάσεων των προηγούμενων ετών, έτσι ώστε να εξασφαλιστούν -έστω και λίγο μειούμενα- τα υψηλά κέρδη και τα προνόμιά του, προνόμια και κέρδη άλλων εποχών, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδουν με τις καλώς εννοούμενες συναλλακτικές αξίες, κυρίως όμως δεν συνάδουν με την σημερινή κατάσταση της Χώρας. Προσδοκά στη λήθη από το πέρασμα του χρόνου, στην φθορά των αντιδράσεών μας και στην παγιοποίηση των δρομολογίων. Διαβεβαιώνουμε ότι ούτε Εμείς, ούτε η Κοινωνία θα επιτρέψει την συνέχιση αυτού του καθεστώτος. Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου μας διαβεβαίωσε πριν λίγες ημέρες ότι σε διάστημα ελάχιστων ημερών, λαμβάνοντας και τις αναμενόμενες και απαραίτητες οδηγίες από την Κυβέρνηση, θα αποφασίσει για το θέμα της μεταφοράς των μαθητών. Το διάστημα των ελάχιστων ημερών έχει ήδη παρέλθει· εμείς όμως θα συνεχίσουμε αναμένοντας και ελπίζοντας να μάθουμε σύντομα για το ποιος τελικά θα είναι αυτός που θα μας πληρώνει και για το πόσο θα μας πληρώνει για κάθε δρομολόγιο που εκτελούμε. Αν όμως αυτό το ζητούμενο περιβάλλον γνώσης και μίνιμουμ ασφάλειας δεν προκύψει,εντός του πρώτου πενθημέρου του Οκτωβρίου, εμείς θα αναγκασθούμε να σταματήσουμε την εκτέλεση των όποιων δρομολογίων εκτελέσουμε μέχρι τότε.

http://spartitaxi.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...