Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2012

Τα ταξί ζητούν από τον Τατούλη την μεταφορά των μαθητών..


Επιστολή βόμβα απο τα ταξί της Πελοποννήσου με αποδέκτη τον περιφερειάρχη. Ζητούν να τους δώσει την μεταφορά των μαθητών της περιφέρειας
αποκλείοντας τους μεσάζοντες που τόσα χρόνια κόστιζαν... χρυσάφι στην πολιτεία! Ζητούν να μην ισχύσει η παράταση των "αμαρτωλών" ως έχει αποδειχτεί συμβάσεων που ίσχυαν τα προηγούμενα χρόνια και ν αποδοθεί το έργο στους φυσικούς αποδέκτες, εκείνους δηλαδή που φέρουν ιδιόκτητο όχημα μεταφοράς. Οι ιδιοκτήτες των ταξί επικαλούνται τους χαρακτηρισμούς που ο ίδιος ο περιφερειάρχης έχει αποδώσει στον εαυτό του και δεν είναι άλλοι απο "περιφερειάρχης των καθαρών, έντιμων και δίκαιων λύσεων και ζητούν να υλοποιήσει το αίτημά τους .

Η επιστολή τους έχει ως εξής:
 Κύριε Περιφερειάρχη
Όπως ήδη σας είναι γνωστό, από παρελθούσες σχετικές ενημερώσεις μας προς Εσάς, στην Περιφέρειά μας, στην Περιφέρεια Κρήτης, στις Περιφερειακές Ενότητες Αχαΐας και Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και στην Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ύστερα από διαγωνισμούς (ή απευθείας αναθέσεις) το σύνολο του έργου της μεταφοράς των μαθητών ανατίθετο στις επιχειρήσεις ΚΤΕΛ Α.Ε. Προς τούτο καθοριστική συμβολή είχαν οι σχετικές Διακηρύξεις των τότε Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, όπου με όρους και προϋποθέσεις που προβλέπονταν σ’ αυτές απαιτείτο η κατάθεση προσφοράς και η ανάθεση ολόκληρου του έργου της μεταφοράς των μαθητών του κάθε νομού, δηλαδή και για λεωφορεία και για τα ταξί.
Μετά την μεταβίβαση της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών στους Δήμους, οι Δήμοι της Περιφέρειάς μας, στην μεγάλη πλειοψηφία τους, με ορθές και επικαιροποιημένες μελέτες που συνέταξαν, επεχείρησαν να διεξαγάγουν διαγωνισμούς εκ των οποίων οι περισσότεροι κηρύχτηκαν άγονοι και ως κύρια και αποκλειστική αιτία αυτής της εξέλιξης είναι η απίστευτα μειωμένη (από 60 έως 90%) αποζημίωση που αποδίδει σε κάθε δρομολόγιο με ταξί ο μαθηματικός τύπος (σε σχέση με τον προηγούμενο) που αναφέρεται στην  Κ.Υ.Α. 35415/28-7-2011 (Φ.Ε.Κ. 1701/1-8-2011, τ. Β’) των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών, Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Εξ αυτής της εξέλιξης κυρίως, δηλαδή της απροθυμίας των ιδιοκτητών ταξί να συμμετάσχουν στους διαγωνισμούς, οι κυβερνήσεις του τελευταίου χρόνου με σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις παρέτειναν τις συμβάσεις μεταξύ των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων και των μεταφορέων (των ΚΤΕΛ Α.Ε. στις προαναφερόμενες περιοχές) και για το σχολικό έτος 2011-12, έτσι ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μεταφορά των μαθητών.
Από τα ανακοινωθέντα στα μέσα ενημέρωσης μετά την πρόσφατη συνάντηση του Υπουργού Εσωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη με Εσάς και τους υπόλοιπους Περιφερειάρχες της Χώρας, αλλά και από τα αναφερόμενα στο σχετικό δελτίο τύπου του γραφείου του κ. Υπουργού, διαφαίνεται βέβαιη η άμεση κατάθεση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου με την οποία θα παρατείνονται οι υπάρχουσες συμβάσεις με τους μεταφορείς ως τις 30/6/2013 με παράλληλη υποχρεωτική απομείωση του κόστους σε ποσοστό τουλάχιστον 17% εξοικονομώντας περίπου 25 Εκατ. Ευρώ. Περαιτέρω προαναγγέλλεται κατάθεση διάταξης νόμου με την οποία η αρμοδιότητα σχεδιασμού της μεταφοράς μαθητών και της διεξαγωγής των διαγωνισμών θα περιέλθει εκ νέου στις Περιφέρειες.
Επειδή πιστεύουμε ότι είστε -όπως άλλωστε και Εσείς διακηρύσσετε- ο Περιφερειάρχης των καθαρών, έντιμων και δίκαιων λύσεων, και ως μόνη καθαρή, έντιμη και δίκαια λύση στην προκείμενη περίπτωση είναι η άμεση απόδοση/ανάθεση του έργου της μεταφοράς των μαθητών στον φυσικό μεταφορέα, τον έχοντα δηλαδή στην ιδιοκτησία ή εκμετάλλευσή του το κατάλληλο και προβλεπόμενο μεταφορικό μέσο. Εν προκειμένω λοιπόν, σε αυτή τη δύσκολη εποχή για την πατρίδα μας, που αναπτύσσεται μια τιτάνια προσπάθεια περικοπής των δαπανών του κράτους, από την κορυφή της κυβέρνησης μάλιστα, αφού και ο ίδιος πρωθυπουργός δίδοντας το παράδειγμα με την μείωση των αποκλειστικών πτήσεων στο ελάχιστο και την χρησιμοποίηση για τα μέλη της κυβέρνησης των πτήσεων της γραμμής, δεν είναι δυνατόν λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο, να συνεχιστεί έστω και για μια μέρα το καθεστώς μεσαζόντων και μεσιτείας, που στην πράξη αποβαίνει εις βάρος του Δημοσίου, αφού, λόγω, τουλάχιστον, λανθασμένων επιλογών και παραλείψεών του, ορισμένοι κερδίζουν μεγάλα ποσά διαχειριζόμενοι κομμάτι του έργου της μεταφοράς μαθητών που δεν τους ανήκει, όπου με όρους που αγγίζουν σε ορισμένες περιπτώσεις τα όρια της εκμετάλλευσης, οι φυσικοί μεταφορείς, οι ιδιοκτήτες και εκμεταλλευτές ταξί λαμβάνουν ως αποζημίωση ανά δρομολόγιο ποσά που φτάνουν στο 50% της αποζημίωσης που λαμβάνει ο ανάδοχος από το Δημόσιο.
Επειδή η εποχή που ζούμε και η κατάσταση της χώρας μας δεν επιτρέπουν σε καμία περίπτωση τα καπρίτσια και τους ιδιότυπους «εκβιασμούς» του πρόσφατου παρελθόντος από ορισμένους, προκειμένου να νέμονται ένα κομμάτι του έργου της μεταφοράς των μαθητών που δεν τους ανήκει, κάνοντας τον μεσάζοντα ανάμεσα στο Δημόσιο (Νομαρχίες τα προηγούμενα χρόνια, Περιφέρειες την προηγούμενη χρονιά), με μόνους κερδισμένους αυτούς και χαμένους, το Δημόσιο, καθώς και τους φυσικούς μεταφορείς.
Επειδή, όπως μας έχουν πληροφορήσει τα Σωματεία ταξί, οι ενδιαφερόμενοι μεταφορείς ταξί όλης της Περιφέρειας, εφόσον δοθεί η δυνατότητα ανάθεσης των δρομολογίων με ταξί σε αυτούς απευθείας από τις Υπηρεσίες σας, είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε σημαντικότερες μειώσεις, σε ορισμένες περιπτώσεις αρκετά μεγαλύτερες από το 17% (επί της προβλεπόμενης αποζημίωσης ανά δρομολόγιο που προέκυπτε από την προηγούμενες Κ.Υ.Α.) που διαφαίνεται ότι καταλήγει το Υπουργείο Εσωτερικών, έτσι ώστε θα προκύψει μεγαλύτερο όφελος για το Δημόσιο.
Επειδή σε κάθε περίπτωση που ανατεθεί το έργο των ταξί απευθείας -χωρίς μεσάζοντες- στους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες και εκμεταλλευτές ταξί το όφελος για την Περιφέρειά μας και το Δημόσιο θα είναι σημαντικό.

Παρακαλούμε
όπως υπομνήσετε, στις τυχόν παρατηρήσεις που θα καταθέσετε προς τον Υπουργό Εσωτερικών, στις σχεδιαζόμενες -άμεσες- νομοθετικές παρεμβάσεις του επί του θέματος της παράτασης των υπαρχουσών συμβάσεων για την μεταφορά των μαθητών σχολικού έτους 2012-13, να προβλεφθούν ρυθμίσεις που θα επιτρέπουν στις Περιφέρειες την διαπραγμάτευση και την  ανάθεση του έργου των ταξί στους φυσικούς ιδιοκτήτες και εκμεταλλευτές τους, καθιστώντας έτσι την ενέργεια αυτή, πέρα από καθαρή, έντιμη και δίκαια, και ως συμφέρουσα για το Δημόσιο και το κοινωνικό σύνολο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...