Πέμπτη 26 Ιουλίου 2012

Γιαννιώτικα ταξί και εκτός Δήμου..!

Μετά από αρκετές δεκαετίες, οι έδρες των ταξί και στους τέσσερις νομούς της Ηπείρου αλλάζουν. Τη σχετική απόφαση πήρε χτες το απόγευμα το Περιφερειακό Συμβούλιο, στο πλαίσιο του νέου
«μεταφορικού» νόμου που προβλέπει συνένωση των εδρών ή διατήρησή τους ως έχουν σήμερα.


Το Περιφερειακό Συμβούλιο κινήθηκε περισσότερο προς την κατεύθυνση της συνένωσης των εδρών. Η συζήτηση για μια ακόμη φορά (σ.σ. είχε προηγηθεί άλλη μία στα τέλη του Μαΐου) δεν ήταν εύκολη, καθώς διαφάνηκε ότι υπάρχει μια διαφωνία μεταξύ δημάρχων και ταξιτζήδων. Οι πρώτοι φοβούνται ότι τα ταξί δεν θα εξυπηρετούν μακρινά, κυρίως, χωριά των δήμων. 
Αυτό που στην ουσία αποφασίστηκε στη χτεσινή συνεδρίαση, είναι η κατανομή των γιαννιώτικων εδρών σε άλλους, όμορους δήμους. Όπως έγινε παραδεκτό για μια ακόμη φορά, τα ταξί στα Γιάννενα είναι περισσότερα από όσα θα έπρεπε (με τις αιχμές για χορήγηση αδειών για ρουσφετολογικούς λόγους να δηλώνουν «παρών») και πρέπει να βρουν άλλες… αγορές. Η επέκταση αυτή όμως δεν κρίνεται από τους ταξιτζήδες ως αναπτυξιακή. «Είναι θέμα επιβίωσης» τόνισε ο πρόεδρος του σωματείου ταξί Ιωαννίνων Μιχάλης Ψήνας και είπε με νόημα: «Κάποιοι θέλουν να ασελγούν εις βάρος του κλάδου». 
Αναμφίβολα η όλη ιστορία συνδέεται με διάφορα θέματα, όπως με τη χορήγηση νέων αδειών. Πέρα από τις προεκτάσεις του καθορισμού των εδρών των ταξί, η πραγματικότητα είναι ότι οι πιάτσες είναι γεμάτες, ότι οι ταξιτζήδες δεν δουλεύουν. Κατά πόσο βέβαια η επέκταση των γιαννιώτικων ταξί και σε άλλες περιοχές, όπως στον πρώην δήμο Πασσαρώνος και Εκάλης. 
Εκ μέρους του δήμου Ζίτσας,  ο δήμαρχος Δημήτρης Ρογκότης κατηγόρησε την περιφερειακή αρχή και τον εισηγητή, θεματικό αντιπεριφερειάρχη, Γιάννη Καραμπίνα, ότι δεν έλαβαν υπόψη τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων. «Αν υπάρχει πληθώρα ταξί στα Γιάννενα, ας μεταφερθούν κάποια από αυτά στην Ελεούσα» τόνισε ο κ. Ρογκότης. Ο δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης διαμαρτυρήθηκε επίσης ότι δεν λήφθηκε υπόψη η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου (κατά πλειοψηφία). «Η πρόταση του κ. Καραμπίνα είναι η ενοποίηση σε μια έδρα στο Καλπάκι Αυτό σημαίνει αποδυνάμωση της ευρύτερης περιοχής και κυρίως τα παραμεθόρια χωριά γιατί οι αποστάσεις είναι μακρινές» τόνισε και ζήτησε να παραμείνουν οι έδρες ως έχουν (Καλπάκι, Παρακάλαμος, Δελβινάκι).Η απάντηση για τα περί μη σεβασμού των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου ήρθε από τον περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη ο οποίος δήλωσε ότι οι αποφάσεις αυτές είναι γνωμοδοτικές και όχι δεσμευτικές.
 Γενικά, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ακούστηκαν διαφορετικές απόψεις, που οδήγησαν τον επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος, Τόπος να Ζεις» Βαγγέλη Αργύρη να ζητήσει συνέχεια της διαβούλευσης. Το αίτημά του δεν έγινε δεκτό. 
Το Περιφερειακό Συμβούλιο τελικά ψήφισε τον καθορισμό των εδρών των ταξί, με τον περιφερειάρχη τελευταία στιγμή να κάνει κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις, όπως τη δημιουργία δύο εδρών στον δήμο Πωγωνίου, μία στο Καλπάκι και μία στην Κακαβιά. Με την τελική τοποθέτηση της περιφερειακής αρχής συμφώνησε η παράταξη «Ήπειρος, Τόπος να Ζεις». Οι παρατάξεις «Λαϊκή Συσπείρωση» και «Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο» ψήφισαν κατά, καταθέτοντας δικές τους προτάσεις. Ο εκπρόσωπος της παράταξης «ΑΥΡΙΟ στην Ήπειρο», ο περιφερειακός σύμβουλος Γιάννης Παπαδημητρίου, απουσίαζε από τη χτεσινή συνεδρίαση. 


http://www.agon.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...