Τρίτη 3 Απριλίου 2012

ΟΜΙΛΙΑ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΠΑΣΟΚ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΑΡΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΙΡΩΝΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΤΑΞΙ..!

Δομή του νομοσχεδίου

Το σχέδιο νόμου απαρτίζεται από επτά (7) μέρη. Το πρώτο μέρος (άρθρα 1-81) περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την οργάνωση και λειτουργία του τομέα ηλεκτρονικών επικοινωνιών

και αποτελείται από 10 κεφάλαια. 
Στο πρώτο μέρος αφορούν και τα 9 παραρτήματα που επισυνάπτονται στο σχέδιο νόμου. 
Στο δεύτερο μέρος (άρθρα 82 – 112) ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την οργάνωση και τον τρόπο παροχής των υπηρεσιών μεταφοράς με Επιβατηγά δημοσίας Χρήσης (ΕΔΧ) αυτοκίνητα ΤΑΞΙ, Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ), τη λειτουργία αυτοκινήτων αυτών, τις υποχρεώσεις των οδηγών κ.λπ. και αποτελείται από 2 κεφάλαια. 
Στο τρίτο μέρος (άρθρα 113 – 122) περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τον τομέα των μεταφορών και αποτελείται από 3 κεφάλαια. 
Στο τέταρτο μέρος (άρθρα 123-147) τροποποιούνται οι διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων (Ν. 2882/2001) και αποτελείται από 3 κεφάλαια. 
Στο πέμπτο μέρος (άρθρα 148 – 167) ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την απλοποίηση και διευκόλυνση τουριστικών επενδύσεων, καθώς και την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού. 
Στο έκτο μέρος (άρθρα 168 – 173) επιχειρείται η προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την 2009/136/ΕΚ Κοινοτική Οδηγία, σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. 
Τέλος, στο έβδομο μέρος (άρθρα 174 – 185) ρυθμίζονται θέματα Αλιευτικού Τουρισμού και αποτελείται από 3 κεφάλαια.

Μέρος Α΄ – «ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ» (άρθρα 1-81)
Οι διατάξεις του μέρους Α΄ του παρόντος νόμου καθορίζουν το πλαίσιο παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών εντός της Ελληνικής Επικράτειας, ενσωματώνοντας στην εθνική νομοθεσία, μεταξύ άλλων τις Οδηγίες:

-    2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την τροποποίηση της οδηγίας 2002/22/ΕΚ για την καθολική υπηρεσία και τα δικαιώματα των χρηστών, όσον αφορά δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών,
-    2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την τροποποίηση των οδηγιών 2002/21/ΕΚ σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, 2002/19/ΕΚ σχετικά με την πρόσβαση σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες καθώς και με τη διασύνδεσή τους, και 2002/20/ΕΚ για την αδειοδότηση δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Επισημαίνεται ότι ως προθεσμία για την ενσωμάτωση των οδηγιών 2009/136/ΕΚ και 2009/140/ΕΚ έχει οριστεί από πλευράς Ε.Ε. η 25η Μαΐου 2011.
Στόχος του πρώτου μέρους του νομοσχεδίου είναι να διαμορφωθεί ένα σαφές θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών στην Ελλάδα, το οποίο θα συμβάλει στην ελεύθερη παροχή δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην εξασφάλιση σε κάθε επιχείρηση του δικαιώματος παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, εγκατάστασης, επέκτασης, λειτουργίας, ελέγχου και διάθεσης δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, στην προστασία του ανταγωνισμού και την αποφυγή στρέβλωσης της αγοράς μεριμνώντας για την κατά το μέτρο του δυνατού τεχνολογική ουδετερότητα των κανονιστικών ρυθμίσεων που επιβάλλονται, ιδίως εκείνων που στοχεύουν στη διασφάλιση αποτελεσματικού ανταγωνισμού, στην προαγωγή του ανταγωνισμού στην παροχή δικτύων ή/και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφών ευκολιών και υπηρεσιών, καθώς και στις πολιτικές διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος, στη συμβολή στην ανάπτυξη της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς και στην προαγωγή των συμφερόντων των χρηστών.(...)

ΜΕΡΟΣ Β΄ - «ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ» (άρθρα 82-112)
Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Β΄ μέρους επιδιώκεται η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς με επιβατηγά δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα πέντε (5) θέσεων με μετρητή (ΤΑΞΙ) και με επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης από πέντε (5) μέχρι εννέα (9) θέσεων Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) χωρίς μετρητή, κατά τρόπο ώστε αφενός μεν να διασφαλίζεται η προστασία του δημοσίου συμφέροντος και ο δημόσιος χαρακτήρας της άδειας λειτουργίας για την άσκηση της παρεχόμενης υπηρεσίας, αφετέρου δε το νέο αυτό θεσμικό πλαίσιο να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και ανάγκες του πολίτη – επιβάτη.
Ειδικότερα, με τις προτεινόμενες διατάξεις του μέρους Β΄ επιδιώκεται :
-    Η εισδοχή στην αγορά νέων υπηρεσιών εξυπηρέτησης με θετική συμβολή στην δημιουργία συνθηκών ποιοτικού τουρισμού και με άμεσες συνέπειες στην ενίσχυση της απασχόλησης και την δημιουργία θέσεων εργασίας υπό όρους ισότιμης και δίκαιης πρόσβασης.
-    Η θέσπιση κανονιστικού πλαισίου για την οργάνωση παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης πέντε (5) θέσεων με μετρητή (ΤΑΞΙ) καθώς και με επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης από πέντε (5) μέχρι εννέα (9) θέσεων Ειδικής Μίσθωσης (ΕΙΔΜΙΣΘ) χωρίς μετρητή με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ύστερα και από τη θέση σε ισχύ του ν. 3919/2011 (Α’ 32).
-    Η θεσμοθέτηση ενός αντικειμενικού τρόπου υπολογισμού του μέγιστου αριθμού αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα όπου θα λαμβάνονται υπόψη συγκεκριμένες παράμετροι όπως: ο μόνιμος πληθυσμός και ο αριθμός διανυκτερεύσεων ανά έδρα, όπως έχουν απογραφεί από την Ελληνική Στατιστική Αρχή, οι ανάγκες μεταφοράς του επιβατικού κοινού σε συνδυασμό με τον βαθμό καλύψεώς τους από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η δυνατότητα μεταφοράς με ιδιωτικά μέσα, η αποφυγή υπέρμετρης συγκοινωνιακής επιβαρύνσεως, η γενικότερη υφιστάμενη και πιθανολογούμενη μέχρι την έκδοση της επομένης αποφάσεως περιβαλλοντική επιβάρυνση κάθε έδρας από την κυκλοφορία αυτοκινήτων κ.ά.

Αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης 
Κατά το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο, η έκδοση και χορήγηση αδειών Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων - ταξί δεν πραγματοποιείται εδώ και πολλά έτη, γεγονός που έχει οδηγήσει στη δημιουργία μιας «κλειστής» αγοράς – πεδίου αγοραπωλησίας των υφιστάμενων αδειών, τις οποίες διαθέτουν μόνο παλαιοί ιδιοκτήτες. 
Η πρακτική αυτή έχει οδηγήσει αφενός μεν σε αγοραπωλησία των αδειών με αδιαφανείς διαδικασίες, αφετέρου δε σε αποκλεισμό ενδιαφερομένων από την πρόσβαση στο επάγγελμα.
Ειδικότερα, υπό το ισχύον καθεστώς:
i)    Δίνονται συνεχείς παρατάσεις σε ρυθμίσεις που απαγορεύουν ρητώς την χορήγηση νέων αδειών, συνακόλουθα και το δικαίωμα πρόσβασης στο επάγγελμα.
ii)    Μόνο φυσικά πρόσωπα μπορούν να έχουν ιδιοκτησία σε Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ΤΑΞΙ, με εξαίρεση τις ανώνυμες εταιρείες και τους συνεταιρισμούς των ίδιων των ιδιοκτητών ΤΑΞΙ. Ο περιορισμός αυτός συνίσταται ουσιαστικά σε επανεπιβεβαίωση του «κλειστού» χαρακτήρα του εν λόγω επαγγέλματος, δεδομένου ότι ναι μεν επέτρεπε την ιδιοκτησία Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΤΑΞΙ από ΑΕ και συνεταιρισμούς, θέτοντας, ωστόσο, και στις δύο αυτές, μοναδικές υπό το ισχύον καθεστώς, περιπτώσεις ιδιοκτησίας από μη φυσικά πρόσωπα, περιορισμό ως προς την ιδιότητα των συμμετεχόντων ή μετόχων αυτών.
iii)    Υφίσταται μία μόνο κατηγορία αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων που επιτρέπει τη λειτουργία μόνο των οχημάτων εκείνων που διαθέτουν, εκ κατασκευής, έως πέντε (5) θέσεις, συμπεριλαμβανομένης και της θέσης του οδηγού, φέρουν υποχρεωτικά ταξίμετρο, και μεταφέρουν επιβάτες έναντι συγκεκριμένου και προκαθορισμένου κομίστρου.

Βασικοί στόχοι – Θεσμικές αλλαγές
Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Β΄ μέρους εισάγονται αλλαγές στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο με βασικούς άξονες τα εξής:
i)    Ενίσχυση της απασχόλησης – δημιουργία νέων θέσεων εργασίας
ii)    Εισαγωγή νέων ποιοτικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης στην αγορά
iii)    Θέσπιση μαθηματικού τύπου για τον προσδιορισμό μέγιστου αριθμού αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα.
iv)    Καθορισμός νέων εδρών- ενιαίων διοικητικών μονάδων.
v)    Παροχή υπηρεσιών εξυπηρέτησης επιβατικού κοινού με φιλικές προς το περιβάλλον ρυθμίσεις.

Έννοια έδρας – Καθορισμός έδρας/Αλλαγή έδρας – (Άρθρα 83 – 84)
Επανακαθορίζεται η έννοια των εδρών-διοικητικών μονάδων και των εδρών-ενιαίων διοικητικών μονάδων για την εφαρμογή του υπό ψήφιση νόμου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους νόμους ν. 2539/1997, ν. 3463/2006 και ν. 3852/2010.
Πιο συγκεκριμένα:
α) Ως έδρες - διοικητικές μονάδες νοούνται τα τοπικά διαμερίσματα που καθορίστηκαν με τον ν. 2539/1997 (Α' 244) σε συνδυασμό με το άρθρο 2 παρ. 4 του ν. 3463/2006 (Α΄ 114).
β) Ως έδρες - ενιαίες διοικητικές μονάδες νοούνται: αα) η Περιφέρεια Αττικής, πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων, όπως συγκροτήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3852/ 2010 (Α' 87),
ββ) η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, πλην των Δήμων Βόλβης, Λαγκαδά και Χαλκηδόνος, όπως συγκροτήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3852/2010 (Α' 87),
γγ) η περιοχή Ηρακλείου Κρήτης, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Ηρακλείου του Δήμου Ηρακλείου, Νέας Αλικαρνασσού του Δήμου Ηρακλείου, Γαζίου του Δήμου Μαλεβιζίου, Γουβών του Δήμου Χερσονήσου, Χερσονήσου του Δήμου Χερσονήσου και Μαλίων του Δήμου Χερσονήσου,
δδ) η περιοχή Χανίων Κρήτης, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Χανίων, Σούδας, Ακρωτηρίου, Νέας Κυδωνίας, Θερίσου, Ελ. Βενιζέλου και Κεραμιών του Δήμου Χανίων,
εε) η περιοχή Βόλου - Νέας Ιωνίας, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Βόλου και Νέας Ιωνίας του Δήμου Βόλου,
στ) η περιοχή Κατερίνης - Παραλίας, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Κατερίνης και Παραλίας του Δήμου Κατερίνης.
ζζ) η περιοχή Πατρών, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Πατρών, Ρίου, Παραλίας, Μεσσάτιδος και Βραχνέϊκων,
ηη) η περιοχή Αιγίου, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Αιγίου, Διακοπτού και Συμπολιτείας,
θθ) η περιοχή Κέρκυρας, αποτελούμενη από τις δημοτικές ενότητες Κερκυραίων, Αχιλλείων και Φαιάκων του Δήμου Κέρκυρας και
ιι) η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπως συγκροτήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 3852/2010 (Α' 87).
Επιπρόσθετα ορίζεται ότι με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ύστερα από πρόταση και γνώμη του οικείου Περιφερειάρχη, δύναται να καθορίζονται νέες έδρες που θα προκύπτουν από συνένωση υφιστάμενων όμορων εδρών εντός της ίδιας Περιφερειακής Ενότητας.
Σημειώνεται ότι πάγια θέση του ΠΑΣΟΚ είναι οι έδρες - διοικητικές μονάδες να διαμορφωθούν σύμφωνα με τους Καλλικρατικούς Δήμους και να μην υπάρχουν εξαιρέσεις εκτός αν υπάρχει καθολική συμφωνία των αρμόδιων φορέων της τοπικής κοινωνίας. Από τις εξαιρέσεις που παρατίθενται παραπάνω δεν υπάρχει συμφωνία στην περιοχή του Ηρακλείου και ενδεχομένως στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Εκτιμούμε ότι εξαιρέσεις θα πρέπει να υπάρξουν μόνο για τα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Αριθμός και έκδοση αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ανά έδρα – (Άρθρο 85)
Παρέχεται η εξουσιοδότηση για τον καθορισμό με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη, του μέγιστου αριθμού αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτου (ΤΑΞΙ και ΕΙΔΜΙΣΘ) ανά έδρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα.
Ο βασικός συντελεστής είναι 3 ανά 1.000 κατοίκους για την Περιφέρεια Αττικής, με 1,8 για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και με 1,50 για τις λοιπές έδρες - διοικητικές μονάδες της χώρας.
Ο βασικός συντελεστής Σi μπορεί να προσαυξάνεται (σ.σ. μετά από αιτιολόγηση) από τον Περιφερειάρχη με την προαναφερόμενη απόφασή του από ένα δέκατο (0,10) έως και πέντε δέκατα (0,50) για την Περιφέρεια Αττικής, από ένα δέκατο (0,10) έως επτά δέκατα (0,70) για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης και από ένα δέκατο (0,10) έως και πέντε δέκατα (0,50) για τις λοιπές έδρες - διοικητικές μονάδες.
Ο βασικός συντελεστής δύναται να επανακαθορίζεται, μετά από γνώμη αρμόδιας επιτροπής, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που εκδίδεται τουλάχιστον ύστερα από δύο έτη από τη δημοσίευση του νόμου ή από την προηγούμενη έκδοση όμοιας απόφασης, χωρίς ποτέ να επιτρέπεται να είναι μικρότερος από 1,50.
Παρέχεται η δυνατότητα στην οικεία Περιφέρεια να ζητήσει από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, συγκρότησης Επιστημονικής Ομάδας Εργασίας, με την οριζόμενη σύνθεση, η οποία σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του εν λόγω Υπουργείου και των οικείων Περιφερειών, αναλαμβάνει την εκπόνηση μελέτης σχετικής με το μέγιστο αριθμό αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων (ΤΑΞΙ και ΕΙΔΜΙΣΘ).

Μεταβίβαση αδειών κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων – (Άρθρο 102)
Ρυθμίζονται θέματα μεταβίβασης αδειών κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, ορίζονται τα ακόλουθα:
-    Οι άδειες κυκλοφορίας ΕΔΧ αυτοκινήτων μεταβιβάζονται με δωρεά εν ζωή ή αιτία θανάτου, με κληρονομιά ή από επαχθή αιτία.
-    Καθορίζεται ότι ο τρόπος φορολόγησης των μεταβιβάσεων ΕΔΧ αυτοκινήτων θα ρυθμιστεί με νόμο και ότι μέχρι τη νομοθετική ρύθμιση οι μεταβιβάσεις θα φορολογούνται με τις ισχύουσες διατάξεις.
Μεταβατικές διατάξεις – (Άρθρο 111)
Παρατίθενται μεταβατικής ισχύος διατάξεις, με τις οποίες ρυθμίζονται, μεταξύ άλλων, θέματα εκκρεμών υποθέσεων σχετικά με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
Πιο συγκεκριμένα, (σ.σ. μετά από παρατηρήσεις του ΠΑΣΟΚ ότι η αγορά για τα ΕΙΔΜΙΣΘ παραμένει κλειστή) ο υπουργός Υποδομών προχώρησε σε νομοτεχνική βελτίωση με αποτέλεσμα οι αποφάσεις των Περιφερειαρχών που θα εκδοθούν σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 85 για τις ακόλουθες έδρες, θα περιλαμβάνουν την προκήρυξη θέσης κατά την πρώτη εφαρμογή της εισαγωγής του νέου τύπου οχημάτων 6-9 θέσεων σε κυκλοφορία, τουλάχιστον των εξής νέων αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ ανά έδρα:
α) για την Περιφέρεια Αττικής (βλέπε, αα άρθρο 83), προκήρυξη τουλάχιστον εκατό (100) αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ, εκ των οποίων τα τριάντα (30) θα είναι ειδικά διασκευασμένα ώστε να μπορούν να μεταφέρουν Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ),
β) για την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης (βλέπε, ββ άρθρο 83), προκήρυξη τουλάχιστον πενήντα (50) αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ, εκ των οποίων τα δεκαπέντε (15) θα είναι ειδικά διασκευασμένα ώστε να μπορούν να μεταφέρουν Ατομα Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ),
γ) για τις έδρες - ενιαίες διοικητικές μονάδες των υποπεριπτώσεων γγ' και ζζ' (περιοχές Ηρακλείου Κρήτης και Πατρών), προκήρυξη τουλάχιστον δέκα (10) αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ σε κάθε μία, εκ των οποίων τα τρία (3) θα είναι ειδικά διασκευασμένα ώστε να μπορεί να μεταφέρει Ατομα Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) και
δ) για την έδρα - διοικητική μονάδα της Δημοτικής ενότητας Λαρισαίων, προκήρυξη τουλάχιστον δέκα (10) αδειών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ, εκ των οποίων τα τρία (3) θα είναι ειδικά διασκευασμένο ώστε να μπορεί να μεταφέρει Ατομα Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ).
Οι ως άνω άδειες Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ΕΙΔΜΙΣΘ, εφ' όσον δεν ζητηθούν από ιδιοκτήτες Ε.Δ.Χ. ΤΑΞΙ σε αντικατάσταση αυτών των αδειών σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, χορηγούνται σε όποιον έχει κάνει σχετική αίτηση σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος νόμου.
Άρθρο 112 – Καταργούμενες διατάξεις
Αναφέρονται οι διατάξεις που καταργούνται από την ισχύ των άρθρων 82 έως και 111.
Απεσύρθη η διάταξη που έπληττε τα ειδικά οχήματα (λιμουζίνες).

ΜΕΡΟΣ Γ' - «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» (άρθρα 113-122)
Περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τον τομέα μεταφορών. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, προβλέπονται τα εξής:
-    Οι εξετάσεις των υποψηφίων εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών διενεργούνται από επιτροπές που συγκροτούνται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ).
Προβλέπεται η ίδρυση κοινού Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου για όλη την Περιφέρεια, για την εκδίκαση παραβάσεων που αφορούν την νομοθεσία για τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών και την επιβολή σχετικών κυρώσεων.
Επανακαθορίζονται οι κυρώσεις των εκπαιδευτών των υποψηφίων οδηγών.
Με κ.υ.α., μπορεί να ανατίθεται στη Διεύθυνση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.) η εκτύπωση των πιστοποιητικών επαγγελματικής κατάρτισης οδηγών επικίνδυνων εμπορευμάτων (ADR). (άρθρο 113)
-    Ρυθμίζονται εκ νέου τα θέματα εγκατάστασης πρατηρίων καυσίμων.
Η επιμόρφωση του ελεγκτικού προσωπικού των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ ανατίθεται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ), τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ), τα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και τα πιστοποιημένα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ). Τα ειδικότερα θέματα σχετικά με την πιστοποίηση του εν λόγω προσωπικού καθορίζονται με κ.υ.α. (άρθρο 114)
-    Παρατείνεται μέχρι 31-12-2012 η προσωρινή άδεια λειτουργίας των λειτουργουσών επιχειρήσεων επιδιορθώσεως μικροφθορών επιβατικών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων του άρθρου 4 του π.δ. 163/2009 (Α΄ 201) (άρθρο 115)
-    Επιτρέπεται η μεταβίβαση Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (ΦΔΧ) που κυκλοφόρησαν πριν την έναρξη εφαρμογής του ν. 3887/2010, δια πράξεως εν ζωή ή με κληρονομικό δικαίωμα, με την άδεια τους σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις οι οποίες πληρούν τις διατάξεις του Κανονισμού 1071/2009, με την καταβολή φόρου που ανέρχεται σε 2% επί της αξίας του οχήματος, η οποία υπολογίζεται κατά τα ειδκότερα οριζόμενα. (Σήμερα, ο φόρος αυτός κυμαίνεται, κατά περίπτωση από 2% έως 3% που αντιστοιχεί στην άδεια σύμφωνα με την αξία του οχήματος).
Ορίζεται ότι, μετά το πέρας της μεταβατικής περιόδου (27/1/2012), δεν καταβάλλεται εφάπαξ εισφορά υπέρ του Δημοσίου για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ. και η άυλη υπεραξία των αδειών Φ.Δ.Χ. κατά την αποτίμηση του εισφερόμενου κεφαλαίου στις συνιστώμενες εταιρίες είναι μηδενική. Τα ποσά της παραγράφου αυτής εξακολουθούν να ισχύουν για την εφαρμογή του άρθρου 18 του ν. 3888/2010 (απόσβεση αξίας αδειών ΦΔΧ). (άρθρο 116)
-    Επανακαθορίζονται οι κυρώσεις (κατά βάση μειώνονται τα κατώτατα όρια των προστίμων) που επιβάλλονται σε οδηγούς, μεταφορικές επιχειρήσεις και εξουσιοδοτημένα συνεργεία κατ' εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 12 του ν. 3534/2007. (άρθρο 117)
-    Ρυθμίζονται εκ νέου τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των ΚΤΕΛ (μετατροπή ή μη των ΚΤΕΛ σε ΑΕ, σκοπός των ΚΤΕΛ ΑΕ κλπ.).
Επιτρέπεται, υπό τις οριζόμενες προϋποθέσεις, η τοποθέτηση δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμων, αποκλειστικά για τον εφοδιασμό λεωφορείων, στους χώρους στέγασης, στάθμευσης και συντήρησης των λεωφορείων των ΚΤΕΛ ΑΕ.
Επανακαθορίζονται ο χρόνος, οι όροι κυκλοφορίας των ειδικών τουριστικών λεωφορείων δημοσίας χρήσεως και ο τρόπος ελέγχου της καταλληλότητας αυτών.
Προβλέπεται η δυνατότητα καθιέρωσης, με υπουργική απόφαση, της υποχρέωσης των νομίμως κυκλοφορούντων τουριστικών λεωφορείων να φέρουν ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα.
Όσον αφορά στον εκσυγχρονισμό υποδομών και λεωφορείων, ορίζεται ότι για επενδύσεις που αφορούν στην αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των ΚΤΕΛ ΑΕ ή μετόχων αυτών, διατίθεται συμπληρωματικό ποσό 45.000.000 ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Προς τούτο, καθορίζονται οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι δικαιούχοι. (άρθρο 119)
-    Εξαιρείται από το καθεστώς εργασιακής εφεδρείας το οριζόμενο προσωπικό της ΟΣΕ ΑΕ.
Τροποποιούνται οι διατάξεις που αφορούν στις αρμοδιότητες των συγκοινωνιακών φορέων και επανακαθορίζονται ειδικά οι αρμοδιότητες της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
Αυξάνεται από δεκαοκτώ (18) σε σαράντα οκτώ (48) μήνες, από τη δημοσίευση της απόφασης περί θέσεως δημόσιας επιχείρησης σε ειδική εκκαθάριση, το χρονικό διάστημα εντός του οποίου αναστέλλεται προσωρινά κάθε μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης και η λήψη ασφαλιστικών μέτρων εναντίον της. (άρθρα 120 - 122)

ΜΕΡΟΣ Δ΄ - «ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» (άρθρα 123-147)
Το Κεφάλαιο Α του μέρους Δ αφορά σε τροποποιήσεις του Ν.2882/2001, του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων που κηρύσσονται για την απόκτηση από τους φορείς του δημόσιου τομέα των ακινήτων που απαιτούνται για την εκτέλεση των έργων της αρμοδιότητάς τους.
Οι τροποποιήσεις του παρόντος μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:
-    Την κατάργηση της συναρμοδιότητας του Υπουργού Οικονομικών για την απαλλοτρίωση των αναγκαίων ακινήτων στην περίπτωση εκτέλεσης έργων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που εντάσσονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ή συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε.
-    Την παροχή εξουσιοδότησης στο αρμόδιο όργανο από το Υπουργικό Συμβούλιο, να κηρύσσει τις απαλλοτριώσεις ενός έργου, για τις αρχικές απαλλοτριώσεις του οποίου, έχει ήδη λάβει μία φορά απόφαση το Υπουργικό Συμβούλιο
Με το κεφάλαιο Β του Μέρους Δ τροποποιούνται μεταξύ άλλων οι διατάξεις του Ν.3669/2008 για την κατασκευή δημοσίων έργων ενώ ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στο ΤΕΕ, στην Εγνατία Οδό, τον ΟΣΕ, την Αττικό Μετρό, τα διόδια και το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας.
Στα άρθρα 133-137 τροποποιούνται οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για την κατασκευή δημοσίων έργων (ν.3669/2008). Ειδικότερα:
-    Επανακαθορίζονται τα θέματα σχετικά με την τήρηση Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων και προβλέπεται η υποχρέωση γνωστοποίησης στην Υπηρεσία τήρησης του εν λόγω Μητρώου, κάθε αλλαγής σχετικής με τη στελέχωση των προαναφερόμενων επιχειρήσεων.
-    Παρέχεται εξουσιοδότηση για τον επανακαθορισμό, τη συμπλήρωση και την τροποποίηση, με π.δ/γμα, των κατηγοριών έργων του Μητρώου Εμπειρίας Κατασκευαστών, όπου μπορούν να εγγράφονται και να κατατάσσονται οι διπλωματούχοι ανώτατων και τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και τεχνικών σχολών της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, ανάλογα με την ειδικότητα τους και σύμφωνα με τα οριζόμενα.
-    Επαναπροσδιορίζονται τα θέματα σχετικά με τους λογαριασμούς πληρωμής των αναδόχων δημοσίων έργων
-    Παρέχεται η δυνατότητα ανάθεσης, σε διαπιστευμένους φορείς Επιθεώρησης - Πιστοποίησης, της επίβλεψης της εφαρμογής των Προγραμμάτων Ποιότητας Έργων, της υλοποίησης των σχεδίων ελέγχων και δοκιμών και της αξιολόγησης των εργαστηριακών ελέγχων και δοκιμών.
-    Προβλέπεται η διάθεση ποσοστού έως 2% επί του προϋπολογισμού δημοσίων έργων για τη διενέργεια, από τους οριζόμενους φορείς, ποιοτικών ελέγχων, πέραν των προβλεπόμενων στην κείμενη νομοθεσία, στο Πρότυπο Ποιότητας Έργου (Π.Π.Ε.) και στα συμβατικά τεύχη.
Εισάγονται επίσης μια σειρά ρυθμίσεων για εποπτευόμενα νομικά πρόσωπα του Υπουργείου Υποδομών, ενώ ακόμη αποσαφηνίζονται οι αρμοδιότητες του Περιφερειακού Συμβουλίου σχετικά με τις απαλλοτριώσεις ακινήτων.
Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με τους αυτοκινητοδρόμους Διευρωπαϊκού Δικτύου Οδικών Μεταφορών και τα μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας.
ΜΕΡΟΣ Ε΄ - ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 148-167)
Με τις διατάξεις του κεφαλαίου Α΄ (άρθρο 148) Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την Ειδική Υπηρεσία Προώθησης και Αδειοδότησης Τουριστικών Επενδύσεων στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (EOT).
Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β΄ (άρθρα 149 – 155), μεταξύ άλλων, απλουστεύονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για τη χορήγηση του Ειδικού Σήματος Λειτουργίας τουριστικών καταλυμάτων, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και των κολυμβητικών δεξαμενών εντός αυτών, για τα οποία προβλέπονται μέχρι σήμερα διαφορετικές αυτοτελείς διαδικασίες λειτουργικής αδειοδότησης, καίτοι εξυπηρετούν μία ενιαία τουριστική επιχείρηση. Σκοπός της αλλαγής δεν είναι η ποσοτική μείωση των απαιτουμένων δικαιολογητικών, αλλά ο ποιοτικός εξορθολογισμός και ουσιαστική επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης.
Το Κεφάλαιο Γ΄ (άρθρα 156-167) περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την τροποποίηση του ν. 2160/1993 για τη δημιουργία και τη λειτουργία τουριστικών λιμένων με στόχο τη συνολική ρύθμιση των σχετικών ζητημάτων ώστε να ανταπεξέλθει η Ελλάδα στον αυξανόμενο ανταγωνισμό στον συγκεκριμένο τουριστικό τομέα.
Με το άρθρο 166 επιδιώκεται η λειτουργία τουριστικών γραφείων, τα οποία μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες αποκλειστικά και μόνο μέσω του διαδικτύου, καθιερώνεται η λειτουργία Μητρώου διακριτικών τίτλων των τουριστικών επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων και επιδιώκεται η κατοχύρωση των δικαιωμάτων των υποψηφίων πελατών που λαμβάνουν με οποιοδήποτε τρόπο γνώση των διαφημιστικών μηνυμάτων που προέρχονται από τουριστικές επιχειρήσεις.

ΜΕΡΟΣ ΣΤ΄ - Διατάξεις Υπουργείου Δικαιοσύνης, Για την ενσωμάτωση στην εθνική έννομη τάξη της Οδηγίας 2009/136/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Νοεμβρίου 2009, κατά το μέρος που αφορά  την τροποποίηση της Οδηγίας 2002/58/ΕΚ, σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (άρθρα 168-173)
Με τις διατάξεις του Μέρους αυτού, επιχειρείται η προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς την 2009/136/ΕΚ Κοινοτική Οδηγία, σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Ειδικότερα:
•    Τροποποιούνται-συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν. 3471/2006
•    Παρέχεται το δικαίωμα αντίρρησης και κατά το στάδιο της συλλογής των στοιχείων επαφής του αποδέκτη μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Απαγορεύεται η αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς.
•    Ορίζεται η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ως αρμόδια αρχή για την εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού που αναφέρεται στον τομέα της μη ζητηθείσας επικοινωνίας.
Ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την ασφάλεια των υπηρεσιών του φορέα παροχής διαθέσιμων στο κοινό υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ειδικότερα:

Μέρος Ζ’ – Αλιευτικός Τουρισμός (άρθρα 174-185)
Τίθεται το θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού, μιας ειδικής μορφής τουρισμού που έχει την ικανότητα να διευρύνει την τουριστική περίοδο στις θαλάσσιες περιοχές αναδεικνύοντας και αξιοποιώντας αυτό το συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας.
Πιο συγκεκριμένα καθορίζεται:
-    ο σκοπός προώθησης αυτών των διατάξεων είναι η ανάπτυξη, η οργάνωση και η εποπτεία δραστηριοτήτων και επιχειρηματικότητας μικρής κλίμακας στο πεδίο του Αλιευτικού Τουρισμού και
Αναφέρονται τα στοιχεία που πρέπει να διαθέτουν οι επιχειρήσεις αλιευτικού τουρισμού για την άσκηση των σχετικών δραστηριοτήτων.
Ορίζονται:
-    το Λιμενικό Σώμα ως η αρμόδια Αρχή έκδοσης της άδειας επιβίβασης επισκεπτών-τουριστών σε επαγγελματικό αλιευτικό ή σπογγαλιευτικό σκάφος,
-    οι περιοχές και οι περίοδοι άσκησης των δραστηριοτήτων του αλιευτικού τουρισμού,
-    οι μέθοδοι και τα εργαλεία άσκησης της αλιείας, τα μέτρα που πρέπει να τηρούνται για την ασφαλή άσκηση της εν λόγω δραστηριότητας.
Προβλέπεται Ειδική Άδεια Αλιευτικού Τουρισμού για κάθε αλιευτικό σκάφος που διατίθεται για δραστηριότητες αλιευτικού τουρισμού.
Καθορίζεται το φορολογικό και ασφαλιστικό καθεστώς που διέπει τους αλιείς που παρέχουν υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού.
Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» (2/4/2012 -http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4707649) με την παραπάνω ρύθμιση: «Όπως καταγγέλλουν οι ιδιοκτήτες των άλλων φορτηγών ΔΧ, το υπουργείο Μεταφορών «κλείνει εκ νέου το επάγγελμα της μεταφοράς καυσίμων έως το 2020, καθώς διατηρεί τα προκλητικά προνόμια για μια μειοψηφία 700-800 βυτιοφορέων ΔΧ, ικανοποιώντας συγκεκριμένα κομματικά συμφέροντα της ΝΔ και λειτουργώντας σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος».». […] «Όπως εξηγούν οι μεταφορείς, ενώ με βάση τον νόμο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος προβλεπόταν ότι μια άδεια μεμονωμένου ιδιώτη μεταφορέα ΔΧ θα μπορούσε να μετατραπεί σε άδεια βυτιοφόρου ΔΧ (εξομοίωση όλων των αδειών ΔΧ), τώρα αυτό δεν θα μπορεί να γίνει μέχρι το 2020! Αντίθετα, θα είναι μετατρέψιμες μόνο οι άδειες των φορτηγών ΔΧ που ανήκουν σε εταιρείες.
Με την τροπολογία 977/39 – 30/3/2012 τροποποιούνται: α) οι διατάξεις του Κώδικα κατασκευής δημοσίων έργων (ν.3669/2008), σχετικά με τις επιμετρήσεις των ποσοτήτων των εκτελούμενων εργασιών, β) διάφορες πολεοδομικές ρυθμίσεις σχετικά με συγκεκριμένους συγκοινωνιακούς φορείς. Ειδικότερα:
-    Προβλέπεται, στο πλαίσιο εκτέλεσης δημοσίων έργων, η συγκρότηση, από: i) τη Διευθύνουσα Υπηρεσία, τριμελούς Επιτροπής για την παραλαβή των αφανών εργασιών και της σύνταξης των σχετικών πρωτοκόλλων. ii) την αρμόδια Προϊσταμένη Αρχή, επιτροπής στην περίπτωση της παραλαβής φυσικού εδάφους.
-    Παρατίθεται η διαδικασία ελέγχου που ακολουθείται στην περίπτωση που οι επιμετρήσεις παρουσιάζουν ελλείψεις, από την οποία ενδέχεται να διαπιστωθεί η ύπαρξη αχρεωστήτως καταβληθέντος εργολαβικού ανταλλάγματος, εξαιτίας διάστασης μεταξύ εγκεκριμένων από τη διευθύνουσα υπηρεσία ή αυτοδίκαια εγκεκριμένων επιμετρήσεων και επιμετρήσεων ελεγμένων από την επιτροπή προσωρινής παραλαβής. Το ανωτέρω εργολαβικό αντάλλαγμα επιστρέφεται κατόπιν σύνταξης αρνητικού λογαριασμού.
-    Ορίζεται ότι για την πιστοποίηση αφανών εργασιών απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η υπογραφή σχετικού πρωτοκόλλου, από τους ρητά οριζόμενους.
-    Καταργείται η δυνατότητα υποβολής τμηματικών επιμετρήσεων μαζί με την τελική επιμέτρηση των ποσοτήτων των εκτελούμενων εργασιών.
-    Παρέχεται η δυνατότητα στον ανάδοχο εκτέλεσης δημοσίου έργου να υποβάλλει μαζί με την τελική επιμέτρηση και κάθε άλλο αίτημα του σχετικά με δικαιώματα αυτού από την εκτέλεση της σύμβασης, τα οποία δεν έχουν αποσβεσθεί και οι σχετικές αξιώσεις δεν έχουν παραγραφεί.
-    Τροποποιούνται οι διατάξεις του ν.3010/2002 και προσαρμόζονται οι προβλεπόμενες με αυτόν πολεοδομικές ρυθμίσεις με τα έργα που κατασκευάσθηκαν ή κατασκευάζονται από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε..
-    Περαιτέρω, προβλέπεται ότι, στα αμαξοστάσια του Μετρό, μπορεί να αναπτύσσονται υπόγειοι ή και υπέργειοι χώροι, με τις οριζόμενες χρήσεις.
-    Μεταβιβάζεται στον οικείο Δήμο (σήμερα ανήκει στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων), η δυνατότητα μελέτης και κατασκευής των οριζόμενων ειδικών έργων (υπόγειοι χώροι στάθμευσης, υπόγειες διαβάσεις κ.λπ.) και ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα εκτέλεσης των έργων αυτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...