Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Μ. Βορίδης: Ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στο ν/σχ για τα ταξί.

 
Ανοιχτό άφησε το ενδεχόμενο να υπάρξουν βελτιωτικές αλλαγές επί του ν/σχ για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των οδηγών ταξί ο υπουργός Υποδομών.


Ο κ. Βορίδης υπεραμύνθηκε της ρύθμισης για τα ταξί, που συγκέντρωσε τις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μέσα από το διάλογο, τον οποίο θα συνεχίσει, όπως είπε, μέχρι την τελευταία στιγμή, έχει καλύψει σε μεγάλο βαθμό σειρά ζητημάτων που είχαν προκύψει.
Παράλληλα στηλίτευσε τις «αντιλήψεις που υποστηρίζουν ότι μόνο με ένα τρόπο μπορεί να γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «πάντοτε υπάρχουν πολλοί τρόποι, να γίνει κάτι».
«Η ρύθμιση αποτελεί διεθνή υποχρέωση της χώρας αλλά μπορεί να εφαρμοστεί σύμφωνα με τις καλύτερες αρχές. Σαφώς χωράνε εξαιρέσεις για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Και εδώ συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για μια ευρύτερη ρύθμιση κάτι που έγινε αποδεκτό», σημείωσε ο κ. Βορίδης.
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων παρατήρησε επίσης ότι υπάρχουν «επιμέρους ζητήματα για να ρυθμιστούν» και αυτό, όπως είπε, είναι το νόημα του διαλόγου μεταξύ του υπουργείου και των εταίρων.
Ο κ. Βορίδης εμφανίστηκε ανοιχτός σε βελτιώσεις σχετικά με το θέμα της μεταβίβασης των αδειών, ώστε να υπάρξει, όπως είπε, πρόσθετο το στοιχείο της διαφάνειας, ενώ εμφανίστηκε αρνητικός στη κατάργηση της δυνατότητας για επταθέσια και εννιαθέσια ταξί.
Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκε και ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, στηρίζοντας τον υπουργό Υποδομών «για την τόλμη που έδειξε να φέρει σε πέρας αυτό το κομμάτι της αγοράς», ενώ επιτέθηκε σε όσους αντιδρούν για την απελευθέρωση των ταξί κατηγορώντας τους για προεκλογικά παιχνίδια.
«Θα βόλευε ίσως κάποιους να μείνουν σε ομηρία τα ταξί μέχρι τις εκλογές», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος. Παράλληλα, πρότεινε οι άδειες ταξί να είναι αμεταβίβαστες για μια πενταετία, να υπάρξουν κίνητρα για νέες άδειες αλλά και για μετατροπή συμβατικών ταξί σε κοινωνικά καθώς και να κατέβει ο συντελεστής από το 1,5 % στο 1% για τα ταξί της περιφέρειας αλλά με προσαύξηση από 0,1 ως 0,5%.
Με τις απόψεις του υπουργού Υποδομών συντάχθηκε και ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚΔημήτρης Τσιρώνης, επισημαίνοντας την ανάγκη απελευθέρωσης του επαγγέλματος.
Εκ μέρους του ΚΚΕ ο Απόστολος Νάνος, κατηγόρησε για υποκρισία ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, καθώς όπως είπε, έχουν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική και υποστήριξε ότι η απελευθέρωση των ταξί θα ωφελήσει μόνο το μεγάλο κεφάλαιο.
Στο ίδιο μήκος κύματος, ήταν και οι επισημάνσεις του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη, ο οποίος ανέφερε ότι δίνεται η δυνατότητα τεράστιας υπερσυγκέντρωσης των αδειών σε χέρια λίγων, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Τέλος, ο εισηγητής του ΛΑΟΣ Παύλος Μαρκάκης εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητα του μέτρου για τα ταξί.
Επίθεση Αστ. Ροντούλη στον υπ. Υποδομών
Στο μεταξύ, επίθεση στον υπουργό Υποδομών, με αιχμή τη συζήτηση, με την διαδικασία του επείγοντος, του νομοσχεδίου για τα ταξί, εξαπέλυσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, αφήνοντας αιχμές κατά του κ. Βορίδη για τη μετακίνησή του στη ΝΔ.
«Υπάρχουν υπουργοί που πρέπει να κάνουν τη βρώμικη δουλειά, αλλά η Βουλή πρέπει να κάνει τη καθαρή δουλειά», παρατήρησε ο κ. Ροντούλης, ο οποίος δεν κατονόμασε πρόσωπα, ενώ πρότεινε να αποσυρθούν όλοι οι βουλευτές για να μην ψηφιστούν, όπως είπε, «τα νομοσχέδια με φωτογραφικές διατάξεις».
Παρεμβαίνοντας, η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών Βάσως Παπανδρέου, που χαρακτήρισε «απαράδεκτα» τα υπονοούμενα του κ. Ροντούλη και του ζήτησε να ανακαλέσει.
«Δεν μπορεί να κατηγορείτε την κυβέρνηση και να μιλάτε για υπουργούς που κάνουν βρώμικη δουλειά και εμείς κάνουμε τη καθαρή δουλειά. Να μην βρίζετε. Δημοκρατικό είναι να μιλάτε με επιχειρήματα και να μην βρίζετε», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κληθείς ωστόσο από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να κατονομάσει ποιους εννοεί, ο κ. Ροντούλης απάντησε δηκτικά, «φωτογραφίζοντας» τον κ. Βορίδη: «Είναι αυτοί που όταν ήταν σε άλλο κομματικό σχηματισμό, καυτηρίαζαν αυτές τις τακτικές και τώρα, υπό το πρόσχημα νεοφιλελεύθερων προταγμάτων, αποδέχονται τέτοιου είδους πρακτικές».
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών υπεραμύνθηκε της διαδικασίας, τονίζοντας ότι το 90% του νομοσχεδίου αφορά μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας και πρέπει να ψηφιστούν μέχρι τέλη Μαρτίου. «Τα άλλα, με τις βρώμικες δουλειές, τα αντιπαρέρχομαι μάλλον ως ασήμαντα», πρόσθεσε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...