Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΑΞΙ ΜΕΓΑΡΩΝ – Ν. ΠΕΡΑΜΟΥ (Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2012)

«Σύγκρουση» εντός & εκτός Δημοτικού Συμβουλίου για το θέμα
Απόφαση για την ενοποίηση των ταξί Μεγάρων και Νέας Περάμου κλήθηκε να ψηφίσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Το θέμα είχε ήδη συζητηθεί στην Επιτροπή Διαβούλευσης πριν μερικούς μήνες, όπου είχαν εκτενώς αναφερθεί τα πλεονεκτήματα αυτής της κίνησης. Η απόφαση θα έχει το ρόλο της εισήγησης από την πλευρά του Δήμου προς την Περιφέρεια, και αφορά στο νομοσχέδιο (για άνοιγμα του επαγγέλματος) που αυτές τις μέρες περνά για έγκριση στη Βουλή.
Στη συνεδρίαση ωστόσο, υπήρξαν ενστάσεις από την Αντιπολίτευση, κυρίως για τη μη εκπροσώπηση των ιδιοκτητών ταξί από τη Νέα Πέραμο, αλλά και για την επιστολή που απέστειλε το σωματείο των Μεγάρων καταθέτοντας τις θέσεις του, χωρίς όμως να είναι υπογεγραμμένη και να φέρει τη σφραγίδα του.
Ο κ. Σταύρος Φωτίου, παίρνοντας το λόγο έθεσε τους προβληματισμούς του στο σώμα: «ποια είναι η λογική μιας εισήγησης από το Δ.Σ. αυτ/στων Μεγάρων χωρίς υπογραφή, και γιατί δεν υπάρχει και αντίστοιχη των αυτ/στων της Νέας Περάμου; Έτσι ώστε να γνωρίζουμε και εμείς τι λένε και οι ίδιοι.»
Συμπληρώνοντας τα λεγόμενα του κ. Φωτίου, ο πρώην Δήμαρχος κ. Στρατιώτης επισήμανε:  «Προτείνω η έγγραφη εισήγησή σας να μας δοθεί ξανά με σφραγίδα και υπογραφή, και θα ήθελα μια αντίστοιχη των ταξί της Νέας Περάμου. Ούτως ώστε να δείξουμε πως σύσσωμη η Δημοτική Αρχή (συμπολίτευση και αντιπολίτευση) υλοποιεί ένα αίτημα που είναι κοινό». Πηγαίνοντας ένα βήμα πάρα πέρα ανέφερε πως πανελλαδικά οι μικρότεροι Δήμοι που ενώθηκαν με μεγαλύτερους εκφράζουν πικρία ότι η αντιμετώπισή τους είναι ετεροβαρής και συνέχισε την τοποθέτησή του λέγοντας «Εμείς με τίποτα δεν πρέπει να διαιωνίζουμε, αυτό που ακούγεται ότι δηλαδή ‘ο Δήμος επιβάλλεται στη κοινότητα της Νέας Περάμου’ και πρέπει να συμβάλλουμε για να τα αμβλύνουμε. Επειδή πολλά συμβαίνουν και φαίνεται μέσα εδώ (στο έγγραφο) μία αιχμή ότι τα ταξί της Νέας Περάμου όπως είναι δεν καλύπτουν τις ανάγκες, δηλαδή μπορεί κατά κάποιο τρόπο να τους προσβάλλουμε, θα επιθυμούσα να έχουμε μία νέα κοινή πρόταση και πράγματι έτσι να ωφεληθεί ο πολίτης».

Η θέση των ιδιοκτητών Ν. Περάμου
Τη θέση των ιδιοκτητών της Ν. Περάμου μετέφερε στο συμβούλιο ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας κ. Παρασκευάς λέγοντας: «Οι ταξιτζήδες της Νέας Περάμου περιμένουν τα στρατόπεδα για να λειτουργήσουν. Από τους εννέα που υπάρχουν συνολικά, έχουν κάνει ψήφισμα και οι έξι είναι κατά και οι τρεις υπέρ. Βέβαια αυτό το ψήφισμα δεν έχει έρθει επίσημα, άρα εκ των πραγμάτων δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι είμαστε σε μια δύσκολη περίοδο, και πιστεύουμε ότι από τη συγχώνευση των ταξί θα χάσουν ένα μεγάλο μερίδιο από το στρατόπεδο…».

Άμεση ήταν η απάντηση του Δημάρχου, όπου στην μακροσκελή εισήγησή του έδωσε απαντήσεις στα προαναφερόμενα και υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι: «Ο λόγος για τον οποίο προχωρήσαμε και περάσαμε το θέμα και από την επιτροπή Δημοτικής Διαβούλευσης, αλλά και εγώ προσωπικά ήρθα σε επαφή με το σύνολο των ιδιοκτητών ταξί τόσο της Νέας Περάμου όσο και των Μεγάρων σε κοινή συνάντηση που κάναμε σ’ αυτή την αίθουσα, ήταν ακριβώς να μπορέσω να περάσω ως Δήμαρχος σε όλους ότι σ’ αυτούς τους δύσκολους καιρούς θα πρέπει να δούμε και να εκφράσουμε με πολύ ιδιαίτερη ευαισθησία αυτή τη προσφορά μέσα στη κοινωνία. Και το λέω αυτό, γιατί μέρος της κοινωνίας είναι και οι ιδιοκτήτες των ταξί. Και ξέρουμε όλοι ότι κάτω από αυτές τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες, έχει μειωθεί κατά πολύ η δουλειά τους».

Γ. Μπερδελής: «Σταματήστε το Λαϊκισμό»
Σε έντονο ύφος τοποθετήθηκε ο Δημοτικός Σύμβουλος της Δημοτικής Συνεργασίας, αναφερόμενος κυρίως στη στάση του Δημάρχου απέναντι σε σοβαρά θέματα και πως –όπως είπε- προσπαθεί να τα εκμεταλλευτεί: «Η σημερινή Δημοτική Αρχή είναι πρωτοπόρα στο λαϊκισμό. Προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τα πάντα, προς ίδιον όφελος. Αυτό γίνεται από τη τρίτη μέρα που είχε κερδίσει τις εκλογές, ο κ. Μαρινάκης είχε δηλώσει ότι «βάζουμε τις βάσεις για τη νέα τετραετία». Ήταν μία δήλωσή του προτού αναλάβει τη Διοίκηση. Έτσι λοιπόν, σε ένα απλό και αυτονόητο θέμα, έκανε ένα τέταρτο εισήγηση, για να μας πει πόσο ευαίσθητη είναι η δημοτική αρχή… Ας αφήσει ο κ. Δήμαρχος τους λαϊκισμούς. Ας σταματήσει να προσπαθεί να κερδοσκοπεί επί παντός επιστητού, στα πιο απλά πράγματα, για να μπορεί να κυλά η συζήτηση ομαλά και οι αποφάσεις να είναι ομόφωνες».

«Εμείς είμαστε μια διοίκηση που παίρνει πρωτοβουλίες. Είτε σας αρέσει είτε δεν σας αρέσει. Τολμά. Γι’ αυτό φέρνουμε τέτοια θέματα…και αναδεικνύουμε τα προβλήματα της κοινωνίας. Κάτι για το οποίο εσείς δεν πρέπει να υπερηφανεύεστε. Γιατί γι’ αυτό το λόγο βρίσκεστε εκεί που βρίσκεστε….» ήταν η απάντηση του Δημάρχου.
«Ο χρόνος θα το δείξει γιατί είμαστε εδώ και αν θα ξαναπάμε εκεί, και ποιοι θα έρθουν εδώ» σχολίασε ο πρώην Δήμαρχος.
Η «μεγαλοπρεπής πρόταση»
Φτάνοντας προς το τέλος της συζήτησης, ο κ. Στρατιώτης θέλησε για μία ύστατη φορά να ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι αντίθετος, απλώς θεωρούσε ότι η απόφαση του Δ.Σ. είναι σωστό να ικανοποιεί τα αιτήματα του κλάδου βασιζόμενη στις προτάσεις των δύο σωματείων που έχουν αξία όταν κατατίθενται υπογεγραμμένες και σφραγισμένες.

Ο διάλογος που ακολουθεί είναι, θεωρούμε, ο καλύτερος επίλογος για το συγκεκριμένο θέμα:
Γ. Μαρινάκης: Όσο και να θέλετε να υποβαθμίσετε τη ποιότητα της πρότασης, δεν τα καταφέρνετε. Είσαστε πολύ λίγος πολιτικά αυτή τη στιγμή απέναντι στη μεγαλοπρέπεια αυτής της πρότασης.

Δ. Στρατιώτης: Μεγαλοπρέπεια στις προτάσεις; Υπάρχουν ‘μεγαλοπρεπείς προτάσεις’; Όποιος ξέρει Ελληνικά θα πρέπει να φύγει τρέχοντας από την αίθουσα. 

Γ. Μαρινάκης: Βεβαίως και υπάρχουν όπως αυτή που μόλις κατέθεσα, αλλά δεν τις γνωρίζετε, απουσιάζατε.

Τι δηλώνει για το θέμα ο προσωρινός πρόεδρος των αυτ/στων ταξί Μεγάρων κ. Γιάννης Κολλάτας

Είναι κοινωφελές έργο όσον αφορά τους κατοίκους των δύο πόλεων, και φυσικά δουλειά για τα ταξί των Μεγάρων και της Νέας Περάμου. Το όφελος για τους κατοίκους είναι ότι θα πηγαίνουν από τη μία πόλη στην άλλη με τα μισά περίπου χρήματα, κέντρο Μεγάρων – κέντρο Ν. Περάμου  που στοιχίζει τώρα 10 ευρώ, θα στοιχίσει 6,5 ευρώ, και για τα ταξί ότι θα μπορούμε να δουλεύουμε και στις δύο πόλεις.
Οι συνάδελφοι της Νέας Περάμου έχουν ένα προτέρημα ότι είναι λίγα τα αυτοκίνητα και υπάρχουν δύο κέντρα εκπαιδεύσεως. Αυτό ισούται με μία εβδομάδα περισσότερο δουλειά έως να μπουν οι στρατιώτες μέσα, η ορκωμοσία και ακόμη μία εβδομάδα με πολλές συχνές εξόδους. Όμως δεν προλαβαίνουν τα αυτοκίνητα να κάνουν τη δουλειά τους.
Εάν γίνει η ενοποίηση, θα υπάρχει δουλειά και για εμάς, και οι πολίτες θα βρίσκουν όλο το 24ωρο σχεδόν ταξί – κάτι που ποτέ δεν υπήρχε στη Νέα Πέραμο.

Απάντηση στο Στ. Φωτίου:
Δημιουργήθηκαν μερικά θέματα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αναφέρθηκε ότι δεν υπήρχαν σφραγίδες στο χαρτί. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Είμαστε στη διαδικασία να κάνουμε διοικητικό συμβούλιο αυτοκινητιστών, που μέχρι σήμερα δεν υπήρχε στα Μέγαρα. Μέχρι τέλος του μήνα θα γίνουν οι εκλογές, ενώ τώρα υπάρχει προσωρινό συμβούλιο, και εκ των πραγμάτων δεν είχαμε το δικαίωμα να βάλουμε υπογραφή.
Όσον αφορά τον κ. Φωτίου που είπε ότι από τα εννέα αυτοκίνητα (Νέας Περάμου) τα έξι δεν θέλουν να γίνει η ενοποίηση, συμβαίνει το εντελώς αντίθετο. Πέντε Μεγαρίτες έχουν ταξί στη Νέα Πέραμο –και μάλιστα ένας έχει δυο- όποτε καταλαβαίνετε ότι είναι πολλοί περισσότεροι αυτοί που θέλουν.
Και κάτι που με ενόχλησε πάρα πολύ. Ο κ. Φωτίου έκανε κάποιες συζητήσεις ενώ δε το ήξερε το αντικείμενο. Πριν 17 χρόνια στη Νέα Πέραμο υπήρχαν 5 ταξί. Ο τότε δήμαρχος κ. Ανδρουλάκης, επειδή δεν εξυπηρετούσαν τα 5 αυτοκίνητα, τα έκαναν εννέα. Καταλαβαίνετε πριν 17 χρόνια τι γινότανε, πόσο μάλλον τώρα με πολύ περισσότερο πληθυσμό (Βλυχάδα, Λουτρόπυργος) και τον Προαστιακό.

«Εμείς ανακινήσαμε το θέμα»
Το λέω και δημόσια, το έχουμε πει σε όλους τόσα χρόνια, καλό είναι προτού πάρουν αποφάσεις που επηρεάζουν τα επαγγέλματά μας, να ζητούν τις προτάσεις μας. Είμαστε συνέχεια στο δρόμο, και γνωρίζουμε το αντικείμενο.
Εμείς ανακινήσαμε το θέμα, και ο Δήμαρχος κατάλαβε το πρόβλημα άμεσα και ανταποκρίθηκε. Γιατί έχουμε πει και σε προηγούμενους Δημάρχους σοβαρά θέματα, και δεν είχαν ανταποκριθεί. Εμείς το ανακινήσαμε, εμείς το σπρώξαμε το θέμα, είπαμε τα υπέρ και τα κατά –μειώσεις τιμών, περισσότερες ώρες παρουσίας ταξί στις πιάτσες. 
Αν και εδώ που τα λέμε κ. Ρεντίφη, ο κ. Μαρινάκης έχει να λύσει προβλήματα πολλών δεκαετιών. Πάει να κάνει πράγματα, να βάλει μία τάξη.
Ως σωματείο ευχαριστούμε το Δήμαρχο, τη Διοίκηση και την Αντιπολίτευση που κατάλαβαν το πρόβλημα και το προώθησαν ώστε να λυθεί. Αλλά και τον πρώην Νομάρχη κ. Αρκουδάρη, που πρόσφερε τα μέγιστα κατά τη διάρκεια της θητείας του για τη στήριξη που επαγγέλματός μας.

 ΠΗΓΗ: www.megaraonair.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...