Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

Συνέντευξη Υπουργού ΥπΜεΔι κ. Μάκη Βορίδη στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή», στον ΣΚΑΪ (Βίντεο) (Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011)

Τα βασικά σημεία της συνεντεύξεως του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μ. Βορίδη στο πλαίσιο της εκπομπής «Πρώτη Γραμμή» του τηλεοπτικού σταθμού «ΣΚΑΙ» και στους δημοσιογράφους Β. Λυριτζή και Δ. Οικονόμου.

Εφεδρεία

Θεωρώ ότι ενδεχομένως και μέσα στην εβδομάδα θα πρέπει να υπάρξει μια οριστική απόφαση για το ζήτημα  της  αντιμετωπίσεως των επιπτώσεων της εφεδρείας, τουλάχιστον στον τομέα των μεταφορών, και νομίζω ότι χρειάζεται μια πρόσθετη μελέτη στοιχείων. Η εφεδρεία είναι όπως ξέρετε ένα οριζόντιο
μέτρο. Κάθε οριζόντιο μέτρο ενέχει αδικίες. Οι δημόσιες εταιρίες οι οποίες δραστηριοποιούνται στο τομέα των μεταφορών έχουν επιχειρησιακό σχέδιο, έχουν επιχειρησιακούς στόχους, πρέπει να πιάσουν τους στόχους τους. Εάν ένα οριζόντιο μέτρο δημιουργήσει επιπτώσεις που επηρεάζουν την παραγωγική τους δυνατότητα, θα υπάρχει και μία επίπτωση στα έσοδα. Γιατί για να έχεις έσοδα πρέπει να έχεις  γραμμές και πρέπει να πουλάς εισιτήρια. Άρα αυτό το οποίο λέω είναι ότι χρειάζεται μία στοχευμένη παρέμβαση, προκειμένου να μην υπάρξουν  επιπτώσεις σε στόχους που έχουν ήδη τεθεί από τα επιχειρησιακά σχέδια τα οποία υλοποιούν οι εταιρείες.
Η φιλοσοφία του νομοσχεδίου  είναι ένας συγκεκριμένος, ψηφισμένος  νόμος. Δεν έχω μιλήσει για μία μη εφαρμογή του συγκεκριμένου νόμου. Εκείνο για το οποίο συζητώ είναι για στοχευμένες επεμβάσεις σε ορισμένους τομείς του τομέα μεταφορών προκειμένου να αποφευχθούν συνέπειες οι οποίες θα είναι και δημοσιονομικές συνέπειες τελικά. Για να αποφευχθούν αυτές οι δυσμενείς συνέπειες, θεωρώ ότι μπορούμε να κάνουμε ορισμένες στοχευμένες παρεμβάσεις και  να εξορθολογίσουμε αν θέλετε τις συνέπειες ενός οριζόντιου μέτρου.

Απελευθέρωση Ταξί

Υπάρχει μια σταθερή προσήλωση και της συγκεκριμένης πολιτικής  ηγεσίας του Υπουργείου στην απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς. Είναι σαφές ότι η απελευθέρωση αυτή θα πρέπει να γίνει με ένα τρόπο ορθολογικό, δίκαιο και ο οποίος να μην επιβαρύνει συγκοινωνιακά ή περιβαλλοντικά. Επομένως υπάρχουν ζητήματα που μαζί με την απελευθέρωση θα πρέπει να συνεκτιμηθούν ακριβώς γιατί προστατεύουν και το δημόσιο συμφέρον. Σε ό,τι αφορά τα πληθυσμιακά κριτήρια προσπαθώ να σταθμίσω τις όποιες εξισορροπήσεις στην διαδικασία της απελευθέρωσης. Η δική μου άποψη είναι ότι το νομοσχέδιο χρειάζεται αλλαγές. 

Μετρό και οδικοί άξονες

Οι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ και οι πέντε μεγάλοι οδικοί άξονες είναι στην απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου.
Θα υπάρξει μια πολύ άμεση και σαφής απάντηση στο ζήτημα του μετρό. Θα λυθεί άμεσα και γρήγορα.
Στους οδικούς άξονες σαφώς και υπάρχει μια περίπλοκη διαδικασία, πάντως, είναι σαφές ότι θα προσπαθήσω να επιταχύνω να ξεκινήσω και να προχωρήσω τη διαδικασία αυτή. Το μεγάλο στοίχημα είναι να ξεκινήσουμε τα έργα. Είναι έργα των εννέα δισ., είναι δέκα χιλιάδες θέσεις εργασίας, επομένως πρέπει να δώσουμε μία απάντηση η οποία πρέπει να είναι αναπτυξιακή. Το ζήτημα είναι να ξεκινήσουμε. Το ερώτημα είναι γιατί δεν ξεκινάνε αυτά τα έργα; Ποιο είναι το πρόβλημά τους; Ένα από τα ζητήματά τους, το πιο δύσκολο,  είναι η χρηματοδότηση.

Χρηματοδότηση οδικών αξόνων

Αυτοί οι δρόμοι φτιάχνονται στην πραγματικότητα με τα χρήματα των διοδίων συν χρήματα τα οποία βάζουν παραχωρησιούχοι συν κάποια δάνεια. Αυτές είναι οι πηγές χρηματοδότησης. Αν υπάρχει μεταβολή μιας χρηματοδότησης, αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει ένα γενικότερο χρηματοδοτικό πρόβλημα του έργου. Προσανατολίζομαι στο να βρω μια λύση που θα ξαναδώσει δουλειά σε δέκα χιλιάδες ανθρώπους. Άρα θα πρέπει να γίνει μια συμφωνία η οποία θα έχει και την πλευρά των παραχωρησιούχων και να έχει και την πλευρά της δανειοδότησης και των τραπεζών.
Ο ισχυρισμός ότι το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων φέτος, θα είναι χειρότερο, μειωμένο, λιγότερο, από το περσινό δεν είναι ακριβής. Το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων ειδικά σε ό,τι αφορά το υπουργείο Μεταφορών θα είναι αυξημένος περίπου κατά 10% από πέρυσι. Αλλά όμως να συνεννοηθούμε. Θέλετε να το κάνουμε συν 50% το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων; Δεν είναι ρεαλιστικό γιατί δεν υπάρχουν τα λεφτά. Ούτως η άλλως, γι’ αυτού του τύπου το έργο, δεν φτάνει η χρηματοδότηση. Είναι πολύ μεγάλα έργα. Άρα λοιπόν, θα απευθυνθούμε σε χρηματοδοτικά εργαλεία, θα απευθυνθούμε στις τράπεζες, οι οποίες θα πρέπει να πειστούν να συμμετάσχουν - και πρέπει να συμμετάσχουν - και να δουν και αυτές από τη δική τους σκοπιά και τη δική τους οπτική, το νόημα της χρηματοδοτήσεως. Θα απευθυνθούμε στους παραχωρησιούχους. Θα απευθυνθούμε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων αλλά θα απευθυνθούμε αν χρειαστεί και σε τρίτο δανεισμό.

Συνεργασία στο υπουργείο και στην κυβέρνηση

Μέχρι στιγμής, στη συνεργασία που έχω στο υπουργείο δεν έχω την παραμικρή δυσκολία. Η συνεργασία είναι εύκολη, είναι ορθολογική κατά το δυνατόν μιλώ και για τον υφυπουργό τον κ. Μαγκριώτη, για τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου, για τη διοίκηση έτσι όπως διαρθρώνεται μέσα στο υπουργείο. Επομένως εγώ δε συναντώ κανένα πρόβλημα και στα ανώτερα αν θέλετε κυβερνητικά επίπεδα με τους δυο αντιπροέδρους.



Πηγή:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...