Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Τραβούν χειρόφρενο οι ταξιτζήδες 8/9/2011

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 8 Σεπτεμβρίου 2011 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
   Μείωση του κομίστρου κατά 10% - 20%, νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί και νέου τύπου οχήματα έως 9 θέσεων, καθώς και μοτο-ταξί προβλέπει μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, όπως διευκρίνισε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Ραγκούσης.


  Το σχέδιο νόμου που τέθηκε από χτες σε διαβούλευση και αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σε περίπου ένα μήνα προκάλεσε την άμεση αντίδραση των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι προχωρούν σε δύο 24ωρες απεργίες, σήμερα από τις 5 το πρωί έως αύριο την ίδια ώρα, καθώς και το Σάββατο, οπότε θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση αυτοκινητιστών απ' όλη τη χώρα στο Ιβανώφειο και πεζή πορεία προς τη ΔΕΘ.
  «Από τη στιγμή που προβλέπει ελεύθερη έκδοση αδειών, εμάς μας οδηγεί σε αφανισμό. Δεν μπορούμε να το συζητήσουμε και το απορρίπτουμε», δήλωσε ο Κώστας Γιαννακάκης, πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής».
  Οι ιδιοκτήτες των ταξί υποστηρίζουν ότι οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων θα κυριαρχήσουν στον κλάδο και σε 2-3 χρόνια δε θα υπάρχει μικρός ιδιοκτήτης ταξί.
  Από την πλευρά του ο Γ. Ραγκούσης διευκρίνισε χτες ότι η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση αδειών, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών.
  Προανήγγειλε φορολογικούς ελέγχους στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών (που έγιναν στη «μαύρη αγορά») και επιβολή προστίμων σε όσους πούλησαν ταξί, εισέπραξαν χρήματα και δεν τα δήλωσαν. Ερωτηθείς για την απόφαση των ιδιοκτητών ταξί για 24ωρη απεργία αύριο δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο, σημείωσε όμως ότι στην απεργία του καλοκαιριού οι ιδιοκτήτες επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. «Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους».
  Χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ
  Παράλληλα ο κ. Ραγκούσης ανακοίνωσε ότι όσοι έχουν σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο. Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ, ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση άδειας. Το ύψος του παραβόλου θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο κυμαίνεται από 15.000 έως 40.000 ευρώ και για άδεια μοτοταξί από 5.000 έως 10.000 ευρώ.
  Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, θα φέρουν χρωματιστή λωρίδα στο πλάι και μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα, ενώ θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.
  Τέλος ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον έξι μήνες και παράλληλα θα συσταθεί μια ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...