Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Κούρσα αλλαγών για τα ταξί 8/9/2011

  Κούρσα αλλαγών για τα ταξί

   Υπό τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών, που θεωρούν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια διαλόγου, το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους τέθηκε από χθες σε δημόσια διαβούλευση

Με διακριτή μπλέ λωρίδα στο πλάι και μεγαλύτερο διακριτικό στην οροφή, όπως στη φωτογραφία, θα κυκλοφορούν σύντομα τα νέα ταξί

  Με διακριτή μπλέ λωρίδα στο πλάι και μεγαλύτερο διακριτικό στην οροφή, όπως στη φωτογραφία, θα κυκλοφορούν σύντομα τα νέα ταξί
Εως το τέλος του χρόνου εκτιμάται ότι θα έχει ξεκινήσει η χορήγηση των πρώτων νέων αδειών ταξί, οι οποίες θα είναι αμεταβίβαστες και θα ανανεώνονται κάθε τρία χρόνια, καθώς το σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου πρόκειται να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου.
Το νομοσχέδιο τέθηκε από χθες και για μία εβδομάδα σε δημόσια διαβούλευση, προκαλώντας ήδη τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι εξήγγειλαν δύο 24ωρες απεργίες για σήμερα και το Σάββατο.
"Οσα έγιναν το καλοκαίρι έχουν ήδη επιβαρύνει τη σχέση των ιδιοκτητών ταξί με την ελληνική κοινωνία", σχολίασε χθες ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης.



  Οπως διευκρίνισε ο ίδιος χθες, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε έκδοση υπουργικής απόφασης για τη μείωση του κομίστρου από 10% έως 20%, προκειμένου να επιστρέψει στο πραγματικό ύψος που είχε πριν από "τη θηριώδη αύξηση επί κυβέρνησης ΝΔ", όπως είπε.
Επεξηγώντας τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου, ο κ. Ραγκούσης διευκρίνισε πως το ύψος του παραβόλου απόκτησης άδειας παροχής υπηρεσιών (ΑΠΥ) ταξί θα έχει ενιαία τιμή για όλη τη χώρα και όλους τους τύπους ταξί (συμπεριλαμβανομένων των 9θέσεων), η οποία θα καθοριστεί από τη διαβούλευση και θα κυμαίνεται μεταξύ 15.000 και 40.000 ευρώ.



   Παράλληλα άφησε "παράθυρο" και για διορθωτικές αλλαγές που θα περιλαμβάνουν ακόμα και την τιμή του παραβόλου για την απόκτηση άδειας μέσω των συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών μελετών που θα συντάσσει η ειδική επιτροπή η οποία θα συσταθεί: "Ο νόμος θα εφαρμοστεί για ένα εξάμηνο ώστε να καταγραφούν οι τάσεις και να δούμε εάν χρειάζεται έλεγχο ο ρυθμός αύξησης των αδειών. Η αγορά θα είναι ανοιχτή, αλλά ο ρυθμός αύξησης θα ελέγχεται και ενδέχεται να υπάρχει και αυξομείωση του παράβολου", ξεκαθάρισε προσθέτοντας ότι "ένας τέτοιος μηχανισμός είναι απαραίτητος ώστε να εμποδίζονται τα καρτέλ".
   Σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες αδειών μέχρι τώρα, ο κ. Ραγκούσης τόνισε ότι θα υπάρξει επιβολή προστίμων σε όσους εισέπραξαν μεγάλα αδήλωτα ποσά, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι η παρέμβαση θα μπορέσει να φτάσει έως κάποια χρόνια πίσω λόγω των περιορισμών που θέτει το Σύνταγμα:

«Ψαλίδι» από 10% έως 20% στο κόμιστρο των ταξί προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης, ενώ το νομοσχέδιο προκαλεί ήδη τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών
  «Ψαλίδι» από 10% έως 20% στο κόμιστρο των ταξί προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης, ενώ το νομοσχέδιο προκαλεί ήδη τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών
"Το υπουργείο Οικονομικών κάνει ελέγχους και η κυβέρνηση γνωρίζει ενάντια σε ποιους να στραφεί", σημείωσε.
Ξεκαθάρισε πως δεν θα θεσπιστούν πληθυσμιακά κριτήρια στην αδειοδότηση των νέων ταξί, ενώ σε ό,τι αφορά τους σημερινούς οδηγούς ταξί τόνισε ότι θα μπορούν να πάρουν επιδότηση από το ΕΣΠΑ για να αγοράσουν ταξί, όχι όμως για να πληρώσουν το παράβολο της ΑΠΥ.
   ΕΠΙ ΠΟΔΟΣ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ
   Τραβούν χειρόφρενο σήμερα και το Σάββατο
   Χωρίς ταξί θα παραμείνει σήμερα και το Σάββατο η χώρα, καθώς οι αυτοκινητιστές εξήγγειλαν δύο 24ωρες απεργίες, αντιδρώντας στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση του κλάδου, το οποίο εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο.
Ετσι, τα ταξί δεν θα κυκλοφορήσουν καθόλου σήμερα. Θα κινηθούν κανονικά από τις 5 αύριο το πρωί, ενώ ακινητοποιημένα θα παραμείνουν και το Σάββατο.
Τα σωματεία των αυτοκινητιστών πραγματοποιούν σήμερα ενημερωτικές συζητήσεις των μελών τους σε όλη την Ελλάδα και συγκέντρωση σε κεντρικό θέατρο της Αθήνας, ενώ έχουν ήδη δώσει ραντεβού για μεθαύριο στις 3 το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη, όπου και θα πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο και πορεία.
"Θεωρούμε ότι αυτό το νομοσχέδιο είναι ταφόπλακα για 70.000 οικογένειες.
Δεν υπάρχει ούτε ένα σημείο που να αφήνει περιθώριο διαλόγου ή συνεργασίας με την κυβέρνηση, παρόλο που εμείς και προτάσεις καταθέσαμε -από τις 13/7/2011- και ανοικτοί στον διάλογο ήμασταν" τονίζει σε χθεσινή του ανακοίνωση το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής.
Από την πλευρά της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί κάνει λόγο για "προσχηματικό" διάλογο και σημειώνει ότι το σχέδιο νόμου είναι στην κατεύθυνση του ανοίγματος όχι με όρους κοινωνικούς αλλά οικονομικούς, "επιβεβαιώνοντας τις αρχικές μας εκτιμήσεις ότι στόχος της μεταρρύθμισης είναι η διάλυση του επαγγέλματος του αυτοαπασχολούμενου ιδιοκτήτη ταξί και η παράδοση της μεταφοράς επιβατών στις κεφαλαιουχικές εταιρείες".

                      ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 «Ψαλίδι» από 10% έως 20% στο κόμιστρο των ταξί προανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Γ. Ραγκούσης, ενώ το νομοσχέδιο προκαλεί ήδη τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών Με διακριτή μπλέ λωρίδα στο πλάι και μεγαλύτερο διακριτικό στην οροφή, όπως στη φωτογραφία, θα κυκλοφορούν σύντομα τα νέα ταξί

Πηγή: ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...