Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΑΞΙ Αυτοκινητιστές και επιβάτες βορά στους επιχειρηματίες


   Με το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ταξί η κυβέρνηση παραδίδει βορά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους τους αυτοκινητιστές των ταξί, αλλά και το επιβατικό κοινό. Το νομοσχέδιο, που εγκρίθηκε «οριστικά» στις αρχές της βδομάδας από το υπουργικό συμβούλιο, περιέχει όλες τις απαιτούμενες ρυθμίσεις
που θα επιτρέψει σε διάφορες, ντόπιες και ξένες, εταιρείες να εισβάλουν στο χώρο, αξιοποιώντας μάλιστα κρατικά κονδύλια για να αποκτήσουν νέους στόλους αυτοκινήτων και σταθμούς στάθμευσης.
  Με το νομοσχέδιο προβλέπεται ότι:
1) Δικαίωμα μεταφοράς επιβατών θα έχουν μόνο εταιρείες ΑΕ και ΕΠΕ, καταργώντας ουσιαστικά τους χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους που σήμερα απασχολούνται στον κλάδο.
2) Τις «Αδειες Παροχής Υπηρεσιών (ΑΠΥ) ΤΑΞΙ» θα τις χορηγεί το Δημόσιο με παράβολο 15.000-40.000 ευρώ για αυτοκίνητα και 5.000-10.000 ευρώ για μοτοσικλέτες. Οι άδειες θα ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια και δεν θα είναι μεταβιβάσιμες.
3) Οσες περισσότερες άδειες αποκτά κάποια εταιρεία, τόσο φτηνότερο θα είναι το παράβολο, ρύθμιση που διευκολύνει τη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού αδειών από λίγες εταιρείες.
4) Καθιερώνονται οχήματα ειδικής μίσθωσης μέχρι 9 θέσεις, προς ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των επιχειρήσεων τουρισμού και των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων που θέλουν να καταλάβουν το τμήμα της δουλειάς που έχει σχέση με τον τουρισμό (αεροδρόμια, λιμάνια, ξενοδοχεία) σε βάρος των αυτοαπασχολούμενων.
5) Τα νέα ΤΑΞΙ και τα οχήματα ειδικής μίσθωσης θα είναι καινούρια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, ενώ οι οδηγοί υποχρεούνται να πιστοποιούνται και με σεμινάρια κατάρτισης, που θα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων αγγλικά ξενοδοχειακού επιπέδου.
6) Οι υπάρχοντες κάτοχοι αδειών ΤΑΞΙ χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ με ποσό έως 100.000 ευρώ ανά άδεια για αγορά νέου οχήματος και την αναβάθμιση του υπάρχοντος.
Είναι ολοφάνερο ότι με την κατάργηση της προσωπικής άδειας, την υποχρεωτική ένταξη σε εταιρείες και τη μετατροπή των σημερινών ιδιοκτητών στην αρχή σε μικρομετόχους και στη συνέχεια σε κακοπληρωμένους εργαζόμενους επιδιώκεται το ξεκαθάρισμα του κλάδου και η ανεμπόδιστη εισβολή των επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο.
Η επιλογή στήριξης του κεφαλαίου και της διευκόλυνσης της κερδοφορίας του προκύπτει και από τη γενναία ενίσχυση των εταιρειών που θα καταλάβουν τον κλάδο μέσα από τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους για ανανέωση των αυτοκινήτων, υποδομές κλπ. Ολα τα προηγούμενα χρόνια απέρριπταν κάθε πρόταση για παροχή ανάλογων κίνητρων στους αυτοαπασχολούμενους.
Από την απελευθέρωση, είτε του ΠΑΣΟΚ, είτε της ΝΔ, είτε από μια συγκυβέρνησή τους, δε θα βγουν ωφελημένα ούτε τα λαϊκά στρώματα, γιατί φθηνές και ποιοτικές υπηρεσίες δεν εξασφαλίζονται σε συνθήκες κυριαρχίας των μονοπωλίων και, πολύ περισσότερο, δεν συμβιβάζονται με την κερδοφορία του κεφαλαίου.
  Από την εφαρμογή των διατάξεων του νομοσχεδίου θα υπάρξουν κερδισμένοι και χαμένοι.
  ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ θα είναι:
  • Επιχειρήσεις που ήδη δραστηριοποιούνται στο χώρο του Τουρισμού (ξενοδοχειακές, ενοικίασης αυτοκινήτων, αεροπορικές κλπ).
  • Διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν εκφράσει τη επιθυμία να εισβάλουν και σε αυτόν τον κλάδο.
  • Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα αξιοποιήσουν τους λεγόμενους αναπτυξιακούς νόμους.
  ΧΑΜΕΝΟΙ θα είναι:
  • Oι χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ταξιτζήδες, που θα χάσουν τη θέση εργασίας που έχουν ακριβοπληρώσει και θα οδηγηθούν είτε στην κακοπληρωμένη δουλειά είτε στην ανεργία.
  • Οι χιλιάδες οδηγοί ΤΑΞΙ , που και γι' αυτούς προδιαγράφεται χειροτέρευση των συνθηκών δουλειάς και αμοιβής.
  • Το επιβατικό κοινό που θα ακριβοπληρώσει τις υπηρεσίες ταξί, γιατί παρά την προπαγάνδα περί ανταγωνισμού και πτώσης του κομίστρου, μόλις μονοπωληθεί ο κλάδος θα επιβάλουν πανάκριβες μονοπωλιακές τιμές.
  Το πλαίσιο αιτημάτων που στηρίζουν η ΠΑΣΕΒΕ και οι Επιτροπές Αγώνα στα ταξί μέσα σε αυτές τις συνθήκες της ολομέτωπης επίθεσης στους αυτοαπασχολούμενους είναι:
-- Κατάργηση του νόμου της λεγόμενης απελευθέρωσης.
-- Η άδεια ΤΑΞΙ να μείνει προσωπική.
-- Οχι στην παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο.
-- Οχι στην κατάργηση του ενιαίου κομίστρου. Οχι στα επταθέσια και εννιαθέσια χωρίς ταξίμετρο και στην ενοικίαση μετά οδηγού.
Το συμφέρον των αυτοαπασχολούμενων και των εργαζομένων στη μεταφορά, πάντως, σε κάθε περίπτωση, όπως τονίζει το ΚΚΕ, ταυτίζεται με τη γενικότερη λαϊκή ανάγκη για ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα συγκοινωνιών, όπου θα εντάσσεται και το ταξί σαν συμπληρωματικό μέσο. Οι μεγάλες επιχειρήσεις που θα μετατραπούν σε κοινωνική λαϊκή περιουσία και ο συνεταιρισμός των μικροϊδιοκτητών, ενταγμένος σε αυτόν τον φορέα, μπορούν να εξασφαλίσουν σίγουρη εργασία και αξιοπρεπή μισθό σε εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους.
Ο οργανωμένος αγώνας, με πείσμα και αντοχή, λαϊκή αλληλεγγύη και υποστήριξη, είναι μονόδρομος για να παρεμποδίσουμε τα βάρβαρα μέτρα, τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις κυβέρνησης - τρόικας, που παίρνουν ασταμάτητα για να υπηρετήσουν την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των μεγάλων επιχειρήσεων. Για να είναι ο αγώνας αποτελεσματικός, για να έχει προοπτική, χρειάζεται εκτός από την οργανωμένη συμμετοχή εργατών και αυτοαπασχολούμενων, οι εργαζόμενοι να ξεμπερδεύουν με τις αυταπάτες και τα ιδεολογήματα των κομμάτων της πλουτοκρατίας και της ΕΕ, να φύγουν οριστικά από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και τους συμμάχους τους. Είναι επιτακτική ανάγκη να διαμορφώσουν τη δική τους συμμαχία και να παλέψουν για ριζικές αλλαγές. Μόνο με την ανατροπή της εξουσίας των μονοπωλίων, με λαϊκή εξουσία και αποδέσμευση από την ΕΕ, έχει ο λαός ελπίδα. Η συμπόρευση με τις προτάσεις του ΚΚΕ και η ισχυροποίησή του είναι προϋπόθεση για να εμποδιστούν τα αντιλαϊκά τους σχέδια, για να γίνει ο λαός ισχυρός.

Πηγή: rizospastis.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...