Παρασκευή 19 Αυγούστου 2011

Νίκος Λουκόπουλος, Πρόεδρος Σωματείου Ταξί Αμαλιάδας: Ανοιχτή Επιστολή προς τον υπουργό μεταφορών Γ. Ραγκούση (Παρασκευή,19 Αυγούστου 2011)

                     ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

                    Αμαλιάδα 18/08/2011

          Του: Νικόλαου Ανδρ. Λουκόπουλου
       Αυτοκινητιστή Ταξί, κατοίκου Αμαλιάδας
     Επί της οδού Κολοκοτρώνη 50, Τ.Κ 27 200
                     Τηλ: 6972. 726 670

         Προέδρου Σωματείου Ταξί Αμαλιάδας.


π. Προέδρου και νυν μέλους του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας
   Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Νομού Ηλείας.

Γ. Γραμματέα του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί
                      Δυτικής Ελλάδας.

             Μέλους της Ν.Ε. ΠΑ.ΣΟ.Κ Ηλείας.


ΠΡΟΣ: Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
                     κ. Ιωάννη Ραγκούση.

               Κοινοπ: Πίνακας αποδεκτών.

                        Κύριε Υπουργέ,

Αφορμή για να Σας αποστείλω αυτή την ανοιχτή επιστολή έλαβα από δυο Δημόσιες τοποθετήσεις Σας:
α) Έθνος της Κυριακής (07/08/2011),
β) Real News (14/08/2011).
Και στις δυο αυτές τοποθετήσεις Σας – συνεντεύξεις, καταθέτετε τις απόψεις της Κυβερνήσεως σχετικώς με το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, ιδιαιτέρως δε για αυτό των Ταξί.
Μελέτησα προσεκτικά τις συνεντεύξεις Σας.
Έχω δε την πεποίθηση ότι ορθά συμπεράσματα εξάγονται τόσο από τον λόγο, όσο και από τον αντίλογο.
Καταθέσατε Δημόσια τις απόψεις Σας και τις Πολιτικές Σας προτάσεις.
Έχω την Υποχρέωση να κάνω το ίδιο, χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Με νηφαλιότητα. Λαμβάνοντας επιπλέον υπόψη ότι η πρώτη ιδιότητα που κατέχω, είναι του Πολίτη αυτής της χώρας.
Οι απόψεις και Πολιτικές προτάσεις που θα καταθέσω στο Δημόσιο Διάλογο κ.Υπουργέ γίνονται:
α) Με σεβασμό στον θεσμικό Σας ρόλο.
β) Με σεβασμό στο Κοινωνικό Σύνολο.
γ) Με απεριόριστη αφοσίωση στην Πατρίδα μας. Την ταλαιπωρημένη Ελλάδα.
δ) Κοιτάζοντας κατάματα την Αλήθεια και μόνο αυτή. Χωρίς διάθεση θεσφατολογίας.

Κύριε Υπουργέ,

Είμαι άριστος γνώστης των προεκλογικών δεσμεύσεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Ο σημερινός Πρωθυπουργός στην ομιλία του στην Δ.Ε.Θ. τον Σεπτέμβρη του 2009, έθεσε το περίγραμμα της Πολιτικής που θα ακολουθούσε ως Κυβέρνηση. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων χωρίς να εξειδικεύσει.
Αυτό (η εξειδίκευση δηλαδή ιδιαιτέρως για τα ταξί), έγινε από τον ΤΟΜΕΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Με ειδικό φυλλάδιο που εξέδωσε και διένειμε ανά την επικράτεια ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΕ ΟΤΙ ( αντιγράφω κατά λέξη ): «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ – ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ – ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.
Δημιουργήσαμε το επάγγελμα και την τάξη των αυτοκινητιστών ταξί. Σήμερα εγγυόμαστε για το ιδιοκτησιακό καθεστώς των αδειών ταξί. Οι άδειες που υπάρχουν επαρκούν για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και δεν εκδίδονται νέες. Ο στόχος της βελτίωσης των υπηρεσιών δεν θα επιτευχθεί με την αλόγιστη έκδοση αδειών αλλά με μια νέα μορφή οργάνωσης που θα προκύψει μετά από διάλογο με τους ενδιαφερομένους, έχοντας ως βάση το Ν. 3109/03».

Τίθεται επομένως το εξής αμείλικτο Πολιτικό ερώτημα:
Ποιός αλήθεια είναι αυτός που δικαιούται να θέτει το θέμα της αξιοπιστίας του Πολιτικού συστήματος; Εσείς κ. Υπουργέ ή Εμείς;
Είχατε (;) υπόψη Σας κ. Υπουργέ τις προαναφερθείσες προεκλογικές έγγραφες δεσμεύσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. (Τομεακή Επιτροπή Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων – Χαριλάου Τρικούπη 50 • Τηλ: 210 3890141-2 e-mail: tomeasmme@pasok.gr – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ) όταν στις 4 Ιουλίου τρέχοντος έτους τοποθετηθήκατε δημοσίως λέγοντας ότι: « Από αυτή τη στιγμή ό,ποιος επιθυμεί καταθέτει αίτηση για απόκτηση άδειας ταξί. Βάσει του Ν. 3919/11 από τις 2 Ιουλίου ήρθησαν όλοι οι διοικητικοί περιορισμοί έκδοσης άδειας οποιουδήποτε επαγγέλματος, άρα και του ταξί».

Επαναφέρω το ερώτημα κ. Υπουργέ:
Πως τελικά υπηρετείται η περίφημη αξιοπιστία του Πολιτικού Συστήματος;
Ποιοι είναι αυτοί που όπως ορθώς αναρωτιέστε στις συνεντεύξεις Σας «άλλα λένε, άλλα εννοούν, άλλα πράττουν, άλλα ψηφίζουν και άλλα εφαρμόζουν»;
Εμείς; Προφανώς όχι.
Επιτρέψτε μου να συμπεράνω: Εσείς (ως Κυβέρνηση εννοώ) κ.Υπουργέ.
Τεκμηριώνω:
1. Επί 15μήνες κ. Υπουργέ (όλο το 2010 και τους 3-4 πρώτους μήνες του 2011) ο κλάδος μας διαβουλεύτηκε με το Υπουργείο Μεταφορών στην κατεύθυνση της επιβεβλημένης αναβάθμισης των προσφερομένων υπηρεσιών Ταξί στην χώρα μας. Το γεγονός δε αυτό είχε γίνει και δική μας συνείδηση. Πραγματοποιήσαμε (ως κλάδος) αλλεπάλληλες συσκέψεις και συνελεύσεις με αντικείμενο το συγκεκριμένο ζήτημα. Είδαμε ότι απαιτούνται ρηξικέλευθες αλλαγές στην λειτουργία μας. Η διαδικασία της μεταξύ μας διαβούλευσης υπήρξε επώδυνη. Διότι δεν αντιλαμβάνονται όλοι τα προτάγματα της εποχής. Καταλήξαμε στις προτάσεις μας, οι οποίες έτυχαν της στήριξης της συντριπτικής πλειοψηφίας των συναδέλφων. Η άποψη για την επαγγελματική μας αναβάθμιση επικράτησε αυτής που ήθελε να κρατήσει το ταξί όμηρο της συντήρησης.
2. Καταθέσαμε τελικώς τις προτάσεις μας στον προκάτοχό Σας με παρρησία και με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα.
3. Μετά την ψήφιση του Ν. 3919/11 και δεδομένων των προβλεπομένων για το επάγγελμά μας στον Ν. 3844/10, αναμέναμε την έκδοση του περίφημου Π.Δ.
4. Ήρθε ο ανασχηματισμός της Κυβερνήσεως. Αναλάβατε εσείς την ευθύνη του Υπουργείου Μεταφορών και ανατράπηκαν όλα: Διαβούλευση 15μηνών, μελέτες λειτουργίας των ταξί στις ευρωπαϊκές χώρες, το Π.Δ που ήταν έτοιμο. Όλα μηδενίστηκαν.

Αναρωτιέμαι: Τι τελικώς συνέβη; Πως είναι δυνατόν ο προηγούμενος Υπουργός να ακολουθεί πιστά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τα ταξί και ο νέος Υπουργός της ίδιας κυβερνήσεως να απορρίπτει όλο αυτό το πολιτικό απόσταγμα, να αγνοεί τα προεκλογικώς λεχθέντα και να επιχειρεί την εισαγωγή καινοφανών και πολιτικώς αβασάνιστων απόψεων ως πανάκεια, που στην ουσία καθιστούν έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο έρμαιο στις επιβουλές του οιουδήποτε μεγαλοσχήμονος;
Εξ όσων γνωρίζω –και γνωρίζω καλά- ουδέποτε υπήρξε αλλαγή των πολιτικών απόψεων του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τα ΤΑΞΙ από το 2009 έως και σήμερα.
Δικαιούμαι επομένως να συμπεράνω:
Άλλα λένε, άλλα πράττουν, άλλα ψηφίζουν, άλλα εφαρμόζουν.
Πράγματι ζητείται ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ.

Κατά τα λοιπά:

Δεν πρόκειται να παρακολουθήσω το σκεπτικό Σας κ. Υπουργέ περί Δημοσίου συμφέροντος, κοινωνικής δικαιοσύνης, αναπτυξιακής επανεκκινήσεως, τονώσεως της απασχόλησης, πατάξεως της φοροδιαφυγής, συγκρούσεως με κατεστημένα συμφέροντα, άδικων προνομίων, ολιγαρχικών νοοτροπιών.

Δεν θα το κάνω διότι αυτή είναι μια πολύ μεγάλη Πολιτική συζήτηση τα συμπεράσματα της οποίας για να υλοποιηθούν νομοθετικά απαιτούν ΔΙΑΛΟΓΟ και ΟΧΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟ – ΘΕΣΦΑΤΑ.

Δεν θα το κάνω κ. Υπουργέ διότι στα 30 χρόνια ενασχόλησής μου με τα κοινά διδάχτηκα να συνδιαλέγομαι, να συνδιαμορφώνω, να συμμετέχω, να συναποφασίζω και τελικώς να υπακούω στις αποφάσεις της πλειοψηφίας. Αυτήν την Δημοκρατία διδάχτηκα.

Δεν θα το κάνω διότι απορρίπτω το θεώρημα «πολιτεύεστε βάσει των δημοσκοπήσεων». Οι ταγοί έχουν θέσεις, υλοποιούν πολιτικές αποφάσεις που λαμβάνονται συλλογικά, καθοδηγούν την κοινωνία. Δεν καθοδηγούνται απ’ αυτήν.

Δεν θα το κάνω όσο Εσείς δεν εξηγείτε στην κοινωνία, ως έχετε υποχρέωση αφού είστε υπηρέτης της, ποιά ωφέλη θα προκύψουν γι’ αυτήν υλοποιουμένης της συγκεκριμένης πολιτικής πρωτοβουλίας Σας. Αναλυτικά. Πρώτον, δεύτερον, τρίτον. Για να υπάρξει ασφαλής διάγνωση των προθέσεων και επιθυμιών της κοινωνίας. Βάσει των συμφερόντων αυτής και όχι των συμφερόντων που εντέχνως πλασάρει η προπαγάνδα ξενοδόχων, τραπεζιτών, καναλαρχών και λοιπών καραδοκούντων μεγαλοκαρχαριών.

Σας ερωτώ: Πότε και πoιό συλλογικό όργανο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. απεφάνθη για την πολιτική που εσείς επιχειρείτε να εφαρμόσετε στον κλάδο μας; Πότε και ποιό συλλογικό όργανο του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κατάργησε όσα εγγράφως αναφέρονται για τα ταξί στο φυλλάδιο που προανέφερα;
Αν απαντήσετε σε αυτά κ. Υπουργέ τότε είμαι στη διάθεσή Σας για συζήτηση περί διαφορετικών αντιλήψεων γενεών εντός του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Και για όλα τα υπόλοιπα. Ειρήσθω εν παρόδω, είμαι 46 ετών.

Πράγματι κ.Υπουργέ υπάρχει χάσμα πολιτικών αντιλήψεων και εντός του ΠΑ.ΣΟ.Κ..
Υπάρχει το «παλιό» ΠΑ.ΣΟ.Κ της Κοινωνικής Δικαιοσύνης, της Εθνικής Ανεξαρτησίας, της Λαϊκής Κυριαρχίας της Δημοκρατικής Συνεννόησης. Που πρέπει να μετεξελιχτεί και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα προκειμένου να αντιπαλέψει την επέλαση της παγκόσμιας οικονομικής ολιγαρχίας. Να αντιπαλέψει ακόμη όσους εντός του ΠΑ.ΣΟ.Κ. είναι ευένδοτοι σε αυτή την επέλαση και δείχνουν κάθε στιγμή την πολιτική τους μετάλλαξη. Την αφοσίωσή τους στον Επιθετικό Νεοφιλελευθερισμό. Εκτός των άλλων διέπονται από απύθμενη πολιτική οίηση. Καθώς αντιλαμβάνεστε κ.Υπουργέ υπάρχουν πολλά Πολιτικά ζητήματα «ανοιχτά» που όσο δεν κλείνουν ουδείς δικαιούται (ούτε η ταπεινότητά μου φυσικά) να παριστάνει τον κήνσορα.

Διότι, αξιότιμε κ. Υπουργέ, τι είδους συζήτηση να κάνουμε στο κομμάτι της κοινωνικής δικαιοσύνης όταν προτάσσετε τις απόψεις των μεγαλοξενοδόχων για τα Ταξί;
Τι να συζητήσουμε όταν ξαφνικά προτάσσετε την ανασφάλιστη μαύρη εργασία των οδηγών ταξί; Αλήθεια το κράτος διαθέτει μηχανισμούς ελέγχου;
Τι να συζητήσουμε όταν θέτετε το επιχείρημα της φοροδιαφυγής από τις μεταβιβάσεις των Ταξί; Προφανώς δεν έχετε μελετήσει επαρκώς το Π.Δ. του προκατόχου Σας.

Προφάσεις εν αμαρτίαις κ.Υπουργέ.

Το Π.Δ. Ρέππα έλυνε μια και έξω όλα τα προαναφερόμενα και πολλά άλλα. Χωρίς την- νεοφιλελεύθερης έμπνευσης- πολιτική αντίληψη «Η αγορά θα ρυθμίσει πόσα ταξί αντέχει».

Αυτή κ.Υπουργέ και συγχωρήστε με ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΗ. Είναι πολιτική υπεκφυγή και απέκδυση πολιτικών ευθυνών. Είναι λευκή πολιτική επιταγή που όσοι την πάρουν στα χέρια τους θα την χειριστούν ανάλογα με την οικονομική τους επιφάνεια: Ο μεν δυστυχής συμπολίτης μας θεωρώντας ότι ανοίγονται διάπλατα για αυτόν επαγγελματικές ευκαιρίες, θα πέσει στον φαύλο κύκλο της επαγγελματικής ανυποληψίας. Θα βουλιάξει δε στον ωκεανό της αγοράς μαζί με εμάς. Ο δε ευτυχής μεγαλοσχήμων που καραδοκεί ως οικονομικό σαρκοφάγο, θα υλοποιήσει την βουλιμία του σε τρόπο ώστε να δημιουργηθούν πράγματι ΚΑΡΤΕΛ. Όπως στο γάλα, τα καύσιμα, τα τρόφιμα, τα φάρμακα κ.λπ.
Αυτή είναι η Πολιτική διακύβευση κ.Υπουργέ.
Την γνωρίζετε πολύ καλά.

Με απλά λόγια: Δεν πρέπει να υπάρχουν 30.000 μικρομεσαίοι αυτοαπασχολούμενοι στα ταξί. Στόχος είναι να δημιουργηθούν 15 – 20 μεγάλα αφεντικά. Και όλοι εμείς οι υπόλοιποι να εκλιπαρούμε για ένα ξεροκόμματο.
Αυτή είναι η καθαρή αλήθεια κ. Υπουργέ, κοιτάξτε την κατάματα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΩΣ:
Α) Μέμφεστε τον κλάδο μας κ. Υπουργέ ότι κινητοποιήθηκε αναιτιολογήτως επί 20 ολόκληρες ημέρες. Ταλαιπωρώντας την κοινωνία μέσα στο κατακαλόκαιρο και υπό συνθήκες καύσωνα.
Απαντώ: ο κλάδος μας όχι μόνο έπρεπε αλλά είχε την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ να ορθώσει το κοινωνικό του ανάστημα αντιδρώντας στην επιχειρούμενη εκ μέρους της εκτελεστικής εξουσίας ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ-ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ.
Ναι, εμείς υπήρξαμε οι φυσικοί αυτουργοί της αναστάτωσης που δημιουργήθηκε προασπιζόμενοι αρχές, αξίες, πολιτικές δεσμεύσεις, την ίδια την ύπαρξή μας. Δεν είμαστε μαζοχιστές εγκαταλείποντας την πιο προσοδοφόρα για εμάς επαγγελματική περίοδο, διαμαρτυρόμενοι με 43 βαθμούς θερμοκρασία ανά την επικράτεια. Τα δε λεχθέντα περί κομματικής υποκινήσεως δεν αντέχουν σε σχόλια.
Δεν μπορείτε όμως παρά να αναδεχτείτε την ιδιότητα του ΗΘΙΚΟΥ ΑΥΤΟΥΡΓΟΥ που πυροδοτώντας την θρυαλλίδα προκάλεσε την έκρηξη. Έχετε ΑΚΕΡΑΙΑ την ευθύνη για ό,τι συνέβη. Στην πολιτική δε, απόσειση ευθυνών δεν νοείται.
Β) Αναρωτήθηκε ο κ. Πρωθυπουργός στην Άρτα: «Τι θα πω στη μάνα που θα με ρωτήσει γιατί το παιδί της δεν μπορεί να ασκήσει ελεύθερα ό,ποιο επάγγελμα θέλει»; Άρα και του ταξί, συμπληρώνω εγώ.
Απάντηση: πολύ θα άθελα να συνομιλήσω με τον φωστήρα επικοινωνιολόγο που συμβούλευσε τον Πρωθυπουργό να επιχειρηματολογήσει κατ’ αυτόν τον τρόπο για να του πω:
-γνωρίζετε κύριε πόσες άλλες μάνες έχουν υποθηκεύσει τα σπίτια τους στις τράπεζες για να αγοράσει ο γιός τους εργασία;
-γνωρίζετε κύριε ότι με τον παραπλανητικό και ψευτοδιλημματικό τρόπο που πολιτεύεστε, θα δημιουργήσετε στρατιές δυστυχισμένων μητέρων;
-τελικά μήπως γνωρίζετε κύριε την μάνα που κατέθεσε αίτηση στην Περιφέρεια Αττικής για χορήγηση 2.000 αδειών ταξί; Θα ήθελα και εγώ να γνωρίσω αυτήν την πολύτεκνη μάνα με τα 2.000 άνεργα παιδιά. Χαρά στο κουράγιο της.
-όταν λοιπόν συνεννοηθείτε με αυτές τις μάνες κύριε τότε να φροντίσετε για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών των υπόλοιπων μητέρων.

Κύριε Υπουργέ,

Η πολιτική επιλογή που καλείστε να κάνετε είναι κομβικής σημασίας.
Η μια λύση είναι να προχωρήσετε ακάθεκτος εμμένοντας στις ατεκμηρίωτες και αστήρικτες πολιτικά απόψεις Σας.
Η άλλη λύση είναι να προχωρήσουμε με διάλογο για το νέο ταξί της Ελλάδας. Το νέο ταξί που πράγματι έχει ανάγκη η κοινωνία. Στη βάση όσων προέβλεπε το Π.Δ. του προκατόχου Σας.

Το αποτέλεσμα της Πολιτικής Σας επιλογής κ. Υπουργέ θα προδιαγράψει τις συνέπειες που θα παραχθούν στην κοινωνία.

Η πρώτη λύση παράγει ΚΑΡΤΕΛ. Συμβάλει σε περαιτέρω άμβλυνση της μεσαίας τάξης. Είναι πλήρως εναρμονισμένη στις διαθέσεις της Ολιγαρχίας του πλούτου. Διότι αυτή είναι η πραγματική ΟΛΙΓΑΡΧΙΑ και όχι εγώ κ. Υπουργέ, που εργάζομαι από τις 7 το πρωί έως τις 11 το βράδυ και εισπράττω 35 ευρώ. Ούτε η μητέρα μου είναι ολιγαρχία κ.Υπουργέ που παίρνει σύνταξη χηρείας ΤΣΑ 380 ευρώ μηνιαίως.

Η δεύτερη λύση δίνει στην κοινωνία το αναβαθμισμένο ταξί των επόμενων 50 ετών, θέτοντας κανόνες, όρους, προϋποθέσεις, υπευθυνότητα, δυνατότητες για επιχειρηματικότητα δίνοντας ευκαιρίες στους πάντες. «Ανοίγει» το επάγγελμά μας δίκαια και με πληθυσμιακά κριτήρια (ψυχραιμία) όπως σε όλα τα προηγμένα Ευρωπαϊκά κράτη.
Με διαφάνεια στις μεταβιβάσεις για να εισπράττει το κράτος τα αναλογούντα.
Εν ολίγοις η δεύτερη λύση του υπαρκτού προβλήματος, είναι εκείνη που αν την επιλέξετε θα μείνετε στην ιστορία σαν ο Υπουργός που έδωσε στην κοινωνία το ταξί που επιδίωκε χρόνια ολόκληρα.

Η πολιτική επιλογή είναι δική Σας.

Σας ευχαριστώ για την υπομονή Σας.
Πάντα στη διάθεσή Σας.

Νικόλαος Α. Λουκόπουλος

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ:
1. Αντιπρόεδροι Κυβερνήσεως.
2. Γραμματέας Ε.Σ. ΠΑΣΟΚ.
3. Μέλη Π.Σ. ΠΑΣΟΚ.
4. Γραμματέα Κοινοβ. Ομάδας ΠΑΣΟΚ.
5. Βουλευτές Ν. Ηλείας.
6. Μ.Μ.Ε.

Επισυνάπτεται: Το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για τα ΤΑΞΙ.

Για να κατεβάσεις την επιστολή επέλεξε ΕΔΩ



Πηγή: http://spartitaxi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψε την άποψή σου...